Sv: Frp, et parti fullt av bad guys? Frp-topp siktet for voldtekt (nrk)
Opprinnelig lagt inn av esme, her.
Mer generelt, og ikke som argument mot deg Bina, bare videre tanker:
Jeg må si at når jeg hører voksne folk sier at de stemmer på Frp fordi de er så "lei av Staten" eller fordi "det er synd på Carl I eller Eli"
Det har jeg faktisk til gode å høre som argument fra folk som stemmer Frp. Derimot har jeg ofte hørt at de som stemmer Frp, gjør det fordi de er lei overformynderiet fra staten, og tiltaksløsheten til andre politiske partier
Opprinnelig lagt inn av esme
Og når ufaglærte med inntekt på pittelitt/mnd sier at de stemmer Frp "fordi de skjønner hva Hagen sier" så er det for meg helt åpenbart at de ikke har gjort det. Frp ønsker å ta vare på rike mennesker, som kjøper mye vin og sprit, kjører bil og som tjener veldig godt. Ikke sånne som dem. Det er rørende at fattige mennesker tenker på de som er rike, men unødvendig, det er det.
Kanskje de ufaglærte med pittelitte grann inntekt også trenger et parti som de forstår, men som du insinuerer ikke forstår dem?
Er det grunn til å tro at de eneste som stemmer Frp er de som tjener pittelitt pr. mnd. og som er ufaglært, og som ikke har skjønt bedre? Jeg blir litt matt av denne stigmatiseringen av folk jeg. Det er akkurat som om man skal sette stempelet i pannen på en gruppe med folk som ikke vet bedre, fordi de er ufaglært og tjener pittelitt, og gjøre denne gruppen nærmest umyndiggjort fordi de neppe ikke vet hva de gjør fordi de er ufaglært eller fordi de tjener lite? Er ikke det å tro litt dårlig om folk, og sette seg selv litt høyere enn andre?
Jeg vet ikke om det er gjort noen undersøkelse på hvem som stemmer Frp, men er det grunn til å tro at folk er så naive at de bare stemmer Frp fordi de tar vare på folk so ønsker å kjøpe billig sprit, kjører bil og tjener veldig godt? Hva er det da som skurrer ettersom de når frem til denne gruppen du beskriver som ufaglærte som tjener pittelitt? Burde ikke SV klare å nå bedre frem med sin politikk til en person som er ufaglært og tjener pittelitt for SV vil jo at man skal dele godene osv.?
og til slutt, tror du virkelig at de som er ufaglært nódvendigvis er fattige???