|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
20-08-14, 15:14 | #1 |
Pauset
Medlem siden: Aug 2014
|
Jeg er adoptertJeg er en jente som er adoptert fra utlandet. Jeg kom her som liten. Foreldrende mine gav meg vekk. Jeg har aldri fått møte mine biologiske foreldre. Jeg synest at denne tanken her helt forferdelig. Hele tiden har folk diskriminert meg fordi at jeg er født i utlandet. Mange sier at jeg ikke er norsk. Jeg skulle heller ønske at jeg ble født som en katt en å bli adoptert. Hva tenker dere om oss adopterte?. |
20-08-14, 15:26 | #2 |
Det kan alltid bli verre.
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
|
Sv: Jeg er adoptertTenker om dere adopterte?
20-08-14, 15:31 | #3 |
Introvert textrovert
|
Sv: Jeg er adoptertJeg tror ikke du finner mange, om noen her på Foreldreportalen som har noe negativt å si om adopterte. Virkelig synd at du har slike negative erfaringer fra uvitende mennesker. Selv tenker jeg ingenting om adoperte, nettopp fordi det ikke er en sak for meg. Adoptert eller ei, alle er like mye verdt og jeg liker folk dersom de oppfører seg som som, nettopp, folk.
20-08-14, 15:31 | #4 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
|
Sv: Jeg er adoptertHar du vært her før under et annet nick? |
20-08-14, 15:36 | #5 |
Pauset
|
Sv: Jeg er adoptertNei |
20-08-14, 15:37 | #6 |
Pauset
|
Sv: Jeg er adoptertJeg skulle ønske at jeg aldri ble født. Jeg synest at det er helt forferdelig å være adoptert. |
20-08-14, 16:08 | #7 |
Shake it out!
|
Sv: Jeg er adoptert
Hva jeg tenker? Jeg har to adopterte barn selv, ei som vet alt om bakgrunnen sin, en som er hittebarn og som vi dermed vet ingenting om. Begge to har hatt perioder hvor de har grublet på bakgrunnen sin, men ingen av dem har noen sinne blitt ertet eller diskriminert. Kanskje fordi det er så vanlig å se "annerledes" ut, slik at man derfor ikke skiller seg ut? På fotballlaget til sønnen min er det en adoptert, en som har mor adoptert fra Sør-Korea, to gutter med foreldre født i Afrika og en gutt som er født i India (og som bor midlertidig i Norge). I klassen er det flere med ulik bakgrunn, og også en (norskættet) som bor i fosterhjem.
20-08-14, 16:20 | #8 |
Pauset
|
Takk for rådet, jeg skal gjøre det. |
20-08-14, 16:21 | #9 |
Pauset
|
Sv: Jeg er adoptertMen jeg misunner dere som er født i Norge, tenk så heldige dere er!. Dere kjenner deres egne bilogiske foreldre, dere slipper å få disse kommentarene om å se annderledes ut. Noen ganger har jeg vurdert å ta mitt eget liv, fordi at jeg er adoptert. |
20-08-14, 16:27 | #10 |
Shake it out!
|
20-08-14, 16:37 | #11 |
Pauset
|
Nei jeg har ingen, jeg skulle ønske at jeg heller fikk en alvorlig sykdom en at jeg ble adoptert. Jeg fikk vite at moren min ikke kunne ta vare på meg fordi at hun ikke var gift, og da ble det enda vannskeligere for henne å ha barn. Og derfor er dette ekstra vannskeligt for meg. Så jeg skulle så gjenre død i en bilukylkke en å bli adoptert. ;( ;/ |
20-08-14, 16:31 | #12 |
Sviiisj!!
|
Sv: Jeg er adoptertDet går også an å være født i Norge av foreldre som ikke bryr seg om en. Skillet adoptert/norskfødt kan derfor være litt kunstig og overdrevet. Jeg aner ikke hvordan det må være å vite at man av en eller annen grunn ble forlatt av sine foreldre, men jeg skjønner at det er veldig tøft for deg! Du burde snakke med noen om de vonde tankene. Gå til fastlegen din og si det som du har fortalt her, og få hjelp til å finne noen som kan hjelpe deg å takle dette. Fortiden kan man ikke gjøre om på, men man kan få hjelp til å finne håp!
20-08-14, 16:33 | #13 |
Pauset
|
Sv: Jeg er adoptertJeg tror ikke det er hvorvidt du er adoptert eller ikke, er det som avgjør om du har en fin oppvekst og en bra liv. Kjenner flere som er adoptert fra utlandet og ingen av dem føler det som deg. |
20-08-14, 16:38 | #15 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
|
Sv: Jeg er adoptertTilbake igjen? |
20-08-14, 16:46 | #16 |
Shake it out!
|
Har jeg vært så lite på FP i sommer at jeg har gått glipp av noe? For meg er dette ikke noe som automatisk lukter troll. Det finnes plenty adopterte ungdom som sliter med det å være adoptert. Og som sliter med tanken på ha blitt oppgitt av biologiske foreldre (hjelpes, min eldstemann hadde en periode da hun var i førskolealder hvor hun gråt hver eneste dag på grunn av sorg over moren hun mistet. Det gikk over, men var vondt for alle mens det stod på).
20-08-14, 16:42 | #17 |
Shake it out!
|
Sv: Jeg er adoptertDet er jo en dårlig trøst at andre kan ha der like vondt eller verre, men mange unge sliter, av ulike grunner, og det å kjenne sitt biologiske opphav er neppe noen trøst om de biologiske foreldrene svikter.
20-08-14, 17:06 | #18 |
Pauset
|
|
20-08-14, 17:12 | #19 |
Shake it out!
|
Ken jeg trøste deg med at de som kjenner deg nok ser på deg som norsk? Jeg hadde flere venner adoptert fra Korea da jeg vokste opp. Jeg glemmer aldri da jeg i dusjen etter en gymtime spurte venninnen min om hun hadde tatt sol siden hun var så brun. Det var vinter, og jeg koblet rett og slett ikke at hun var brun fordi hun var brun.
20-08-14, 17:36 | #20 |
Pauset
|
Takk for støtten, men alikkevel så er det ganske vondt for meg. Jeg vet jo det innerst inne. På skolen ropte elevene etter meg at jeg kom fra Korea. De mobbet meg. Jeg ville mye heller blitt syk en å være adoptert ;(. Jeg har beyngt å lyve å si at jeg er født i Norge, men folk ser at det ikke er sant. Jeg blir gal av at folk må påpeke dette hele tiden. |
|
|