|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
This is normal!
|
Tips Bodø - Lofoten - Vesterålen - Senja - Tromsø - Alta - Kautokeino - LuleåNå er vi snart klare for "la gran aventura de Norte de Noruega" og trenger mer konkrete tips til alt som er moro, vakkert, rart, overraskende, absurd osv. å få med seg på ferden. Det er altså på de stedene jeg har nevnt (og umiddelbar nærhet til byene/stedene) jeg trenger tips, for reiseruten er lagt. Overnatting er bestilt, men vi vil gjerne få med oss fine turer/topper/strender, betalte opplevelser, kafeer og spisesteder, gallerier og museer, alt (unntatt shopping
|
|
|
|
#2 |
|
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tips Bodø - Lofoten - Vesterålen - Senja - Tromsø - Alta - Kautokeino - LuleåVikingmuséet i Borg, klatrekaféen i Henningsvær, Pizza på bryggen i Kabelvåg. Kanelbolle på Å. Besøk minst en av de fantastiske strendene i Lofoten. Har dere tid, ta turen utom Røst med fergen, om det ikke er for langt og for mye vind/bølger. Men er egentlig verdt noen dager i seg selv.
|
|
|
#3 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Tips Bodø - Lofoten - Vesterålen - Senja - Tromsø - Alta - Kautokeino - LuleåHelt kjapt:
|
|
|
#4 |
|
bits and pieces
|
Sv: Tips Bodø - Lofoten - Vesterålen - Senja - Tromsø - Alta - Kautokeino - LuleåSaltstraumen, Å, Lofotr, Henningsvær, 2.verdenskrig museum i Svolvær, Andenes, Lofotakvariet
|
|
|
|
#5 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Tips Bodø - Lofoten - Vesterålen - Senja - Tromsø - Alta - Kautokeino - LuleåAndøya kan tilby; Flotte strender, Aurora spacesenter, Alveland, Nordtun gård, hvalsafari, ribbturer, puffin saffari. Ja, og et veldig bra bakeri på Andenes.
|
|
|
|
#6 |
|
This is normal!
|
Sv: Tips Bodø - Lofoten - Vesterålen - Senja - Tromsø - Alta - Kautokeino - LuleåTakk for mange gode tips! Jeg tar gjerne imot flere!
Været er det store spørsmålet! Vi pakker alt fra bikini til dunjakke, men håper i hvert fall på klarvær.
|
|
|
|
#7 |
|
...we have cookies
|
Sv: Tips Bodø - Lofoten - Vesterålen - Senja - Tromsø - Alta - Kautokeino - LuleåVesterålen: |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2011
![]() |
Sv: Tips Bodø - Lofoten - Vesterålen - Senja - Tromsø - Alta - Kautokeino - Luleå
What she said. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
...we have cookies
|
Sv: Tips Bodø - Lofoten - Vesterålen - Senja - Tromsø - Alta - Kautokeino - LuleåGenerelt tror jeg at jeg ville passet på å få sett en del av skulpturene som er i Skulpturlandskap Nordland. Jeg har ikke fått gjort det selv, og tror at det får bli neste års prosjekt. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Tips Bodø - Lofoten - Vesterålen - Senja - Tromsø - Alta - Kautokeino - Luleå
Absolutt! Spesielt den i Bø er fantastisk.
|
|
|
#12 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tips Bodø - Lofoten - Vesterålen - Senja - Tromsø - Alta - Kautokeino - LuleåHamn i Senja er verdt et stopp. Og Senjetrollet. Og Bryggejentene utenfor Tromsø. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
This is normal!
|
Sv: Tips Bodø - Lofoten - Vesterålen - Senja - Tromsø - Alta - Kautokeino - LuleåJeg mener jeg har hørt litt ymse om Senjatrollet. Er ikke det en gigaturistfelle?
|
|
|
|
#14 |
|
heimføing
|
Sv: Tips Bodø - Lofoten - Vesterålen - Senja - Tromsø - Alta - Kautokeino - LuleåHvor på Senja skal dere? Hvis dere kommer over med ferga fra Andøya til Gryllefjord, så bruk de første minuttene til å kjøre sakte gjennom nedre og øvre "gate" og la dere fascinere av alle de grusomme husene. Ikke for ingenting at Hellfjord ble spilt inn der, tror jeg. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
This is normal!
|
Det var det jeg trodde...
|
|
|
|
#17 |
|
This is normal!
|
Sv: Tips Bodø - Lofoten - Vesterålen - Senja - Tromsø - Alta - Kautokeino - LuleåMå man pakke seg inn i myggnett i Finnmark, eller overlever man uten?
|
|
|
|
#19 |
|
Shake it out!
|
Hva er der egentlig? Jeg kjørte forbi det da vi skulle opp til Sørelva, men slet med å forstå hva det er. Lekeplass? Pent er det ikke nei.
|
|
|
#20 |
|
This is normal!
|
Sv: Tips Bodø - Lofoten - Vesterålen - Senja - Tromsø - Alta - Kautokeino - LuleåSpam i vei, ea! Vi skal ta Hurtigruten (
|
|
![]() |
|
|