|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
This is normal!
|
Tips Bodø - Lofoten - Vesterålen - Senja - Tromsø - Alta - Kautokeino - LuleåNå er vi snart klare for "la gran aventura de Norte de Noruega" og trenger mer konkrete tips til alt som er moro, vakkert, rart, overraskende, absurd osv. å få med seg på ferden. Det er altså på de stedene jeg har nevnt (og umiddelbar nærhet til byene/stedene) jeg trenger tips, for reiseruten er lagt. Overnatting er bestilt, men vi vil gjerne få med oss fine turer/topper/strender, betalte opplevelser, kafeer og spisesteder, gallerier og museer, alt (unntatt shopping
|
|
|
|
#2 |
|
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tips Bodø - Lofoten - Vesterålen - Senja - Tromsø - Alta - Kautokeino - LuleåVikingmuséet i Borg, klatrekaféen i Henningsvær, Pizza på bryggen i Kabelvåg. Kanelbolle på Å. Besøk minst en av de fantastiske strendene i Lofoten. Har dere tid, ta turen utom Røst med fergen, om det ikke er for langt og for mye vind/bølger. Men er egentlig verdt noen dager i seg selv.
|
|
|
#3 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Tips Bodø - Lofoten - Vesterålen - Senja - Tromsø - Alta - Kautokeino - LuleåHelt kjapt:
|
|
|
#4 |
|
bits and pieces
|
Sv: Tips Bodø - Lofoten - Vesterålen - Senja - Tromsø - Alta - Kautokeino - LuleåSaltstraumen, Å, Lofotr, Henningsvær, 2.verdenskrig museum i Svolvær, Andenes, Lofotakvariet
|
|
|
|
#5 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Tips Bodø - Lofoten - Vesterålen - Senja - Tromsø - Alta - Kautokeino - LuleåAndøya kan tilby; Flotte strender, Aurora spacesenter, Alveland, Nordtun gård, hvalsafari, ribbturer, puffin saffari. Ja, og et veldig bra bakeri på Andenes.
|
|
|
|
#6 |
|
This is normal!
|
Sv: Tips Bodø - Lofoten - Vesterålen - Senja - Tromsø - Alta - Kautokeino - LuleåTakk for mange gode tips! Jeg tar gjerne imot flere!
Været er det store spørsmålet! Vi pakker alt fra bikini til dunjakke, men håper i hvert fall på klarvær.
|
|
|
|
#7 |
|
...we have cookies
|
Sv: Tips Bodø - Lofoten - Vesterålen - Senja - Tromsø - Alta - Kautokeino - LuleåVesterålen: |
|
|
|
|
|
#8 |
|
...we have cookies
|
Sv: Tips Bodø - Lofoten - Vesterålen - Senja - Tromsø - Alta - Kautokeino - LuleåGenerelt tror jeg at jeg ville passet på å få sett en del av skulpturene som er i Skulpturlandskap Nordland. Jeg har ikke fått gjort det selv, og tror at det får bli neste års prosjekt. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Tips Bodø - Lofoten - Vesterålen - Senja - Tromsø - Alta - Kautokeino - Luleå
Absolutt! Spesielt den i Bø er fantastisk.
|
|
|
#11 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tips Bodø - Lofoten - Vesterålen - Senja - Tromsø - Alta - Kautokeino - LuleåHamn i Senja er verdt et stopp. Og Senjetrollet. Og Bryggejentene utenfor Tromsø. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
This is normal!
|
Sv: Tips Bodø - Lofoten - Vesterålen - Senja - Tromsø - Alta - Kautokeino - LuleåJeg mener jeg har hørt litt ymse om Senjatrollet. Er ikke det en gigaturistfelle?
|
|
|
|
#13 |
|
heimføing
|
Sv: Tips Bodø - Lofoten - Vesterålen - Senja - Tromsø - Alta - Kautokeino - LuleåHvor på Senja skal dere? Hvis dere kommer over med ferga fra Andøya til Gryllefjord, så bruk de første minuttene til å kjøre sakte gjennom nedre og øvre "gate" og la dere fascinere av alle de grusomme husene. Ikke for ingenting at Hellfjord ble spilt inn der, tror jeg. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
This is normal!
|
Sv: Tips Bodø - Lofoten - Vesterålen - Senja - Tromsø - Alta - Kautokeino - Luleå
Det var det jeg trodde...
|
|
|
|
#16 |
|
This is normal!
|
Sv: Tips Bodø - Lofoten - Vesterålen - Senja - Tromsø - Alta - Kautokeino - LuleåMå man pakke seg inn i myggnett i Finnmark, eller overlever man uten?
|
|
|
|
#17 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2011
![]() |
What she said. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
heimføing
|
Sv: Tips Bodø - Lofoten - Vesterålen - Senja - Tromsø - Alta - Kautokeino - LuleåSpeilet i Lofoten. En del av Skulpturlandskap Nordland. Det ligger rett på nersia veien når dere har kommet over på den samme øya som Svolvær ligger på. Tror det het Lyngvær-etellerannet. Suste rett forbi der og måtte snu i første avkjøring og kjøre tilbake for å se på det. Veldig spesielt og kult. Ser ut som en stor glassboks fra veien. Sist redigert av -ea- : 07-07-15 kl 20:29. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Rockesøster
|
Sv: Tips Bodø - Lofoten - Vesterålen - Senja - Tromsø - Alta - Kautokeino - LuleåDet nye biblioteket i Bodø er verdt et besøk, og de har både utstilling og aktivtet for barn nå. LY er kaffebarspisestedet der, og de har knallgod kaffe. Et av få steder jeg har fått servert americanoen min med vannet ved siden av.
|
![]() |
|
|