Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff ... hva er den verste kommentaren du har fått i forhold til egen vekt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-03-08, 23:46   #1
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Spinoff ... hva er den verste kommentaren du har fått i forhold til egen vekt?

Tja, overskriften sier vel det meste. Det er helt klart mange ubetenksomme personer der ute som kan få seg til å si mye rart om en persons vekt, det være seg for høy vekt eller for lav vekt tydeligvis. Hva er det verste du selv har opplevd å få høre, evt. hva er det verste du selv har sagt til noen?

Jeg har et familiemedlem som er veldig rett fram, men også real og ærlig. Hun kan lire av seg mye og mangt, men hun tar jeg som hun er. Hun fortalte meg imidlertid hva min svigerinne hadde sagt i bekymring over sin litt lubne datter for ca 6 år siden: "Uff, vi prøver alt vi kan å få henne til ikke å spise noe særlig, for min største skrekk er at hun blir like feit som sin tante!" (tanten er meg) Direkte til meg sier svigerinnen min aldri noe slik da selvfølgelig. :falske bitch:
Det hører med til historien at dette ble sagt i påhør av min da 10 år gamle niese. Nå seks år senere er hun fortsatt litt lubben (kun grov beinbygning vil jeg kalle det), og lider av bulimi!

Gammel 08-03-08, 00:09   #2
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff...hva er den verste kommentaren du har fått i forhold til egen vekt?

Jeg er normalvektig, men min mor har i alle år spurt meg om "har du ikke lagt på deg?" hver gang jeg har truffet henne. Hun sluttet for noen år siden, da jeg fortalte henne hvor David kjøpte ølet. Høyt og tydelig!
Ingen stygg kommentar, egentlig bare et spørsmål. Et spørsmål som har fått meg til å begynne å lure på om jeg ser tjukk ut og sånn...

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 00:15   #3
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff...hva er den verste kommentaren du har fått i forhold til egen vekt?

Du ser ut som en "Belsen-fange".

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 00:32   #4
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Si meg, har du tatt brystreduksjon?" (fra min MOR! )

Nei, jeg kom fra trening - hørt om sportsBH?

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 00:39   #5
Gulla
Superduperaktiv

Gulla sin avatar

Gulla er populærGulla er populærGulla er populær
Standard

Av ei venninne for ca en time siden: Du ser helt jævelig ut!
Ja, så er jeg kanskje tynn da.

Gulla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 00:39   #6
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Har fått endel kommentarer opp gjennom årene.

"det skrangle når du går"
"øy, man kan jo telle ribbena dine"
"au, du er vond å ligge oppå, for hoftebena dine stikker så langt ut"

Etc...

Men jeg har aldri sett på det som stygge kommentarer da, og ikke tatt meg nær av det.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 00:40   #7
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Etc...

Men jeg har aldri sett på det som stygge kommentarer da, og ikke tatt meg nær av det.

Har du ikke? Jøss.

Gammel 08-03-08, 00:47   #8
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Er du gravid?

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 01:02   #9
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Er du gravid?

Den er nok mye brukt- har fått det sp.målet jeg også...

Gammel 08-03-08, 08:37   #10
nikki

nikki sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Er du gravid?

Den har jeg fått to ganger,og da har jeg IKKE vært gravid.
Jeg var veldig tynn før,men hadde allikevel litt mage etter første graviditet,så det så kanskje sånn ut.

nikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 08:46   #11
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg har nok fått en del slengbemerkninger, men det er ikke noe jeg henger meg opp i. Det er langt mere subtilt enn som så. Nå vet jeg jo at f.eks min søster snakker om det til andre, for hun komenterer stadig andres vekt til meg og det er bare den hun er.

For meg er det langt værre at jeg blir mere "akseptabel" som slankere, enn at noen kaller meg stygg og feit.

En del av jordmødrene jeg møtte i 2001 som ignorerte ødemer fordi jeg var så stor likevel. Dette til tross for at jeg klart sa fra at jeg var ekstremt hoven. Jeg hadde da ødemer i hele kroppen også ansiktet. Neste svangerskap brukte jeg målbånd, men fikk ikke bruk for det da jeg hadde oppegående oppfølging.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 16:00   #12
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Er du gravid?

Denne har jeg og fått en gang. Da svarte jeg bare: Nei jeg er altså bare så feit!

Og når jeg før sommeren i fjor hadde gått ned 13kg sa min mor: Jaja, det er da enda mye å gå på. Og da hadde jeg fått beskjed av legen om at nå hadde jeg gått ned nok. (Ja, min mor er svært hyggelig )

Gammel 08-03-08, 16:03   #13
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Av små barn og fulle folk hører en sannhenten er det noe som heter, det er ikke alltid så greit å være forelder til disse oraklene av sannhet.

Sant nok. I fjor sommer stirret en av jentene i barnehagen til poden lenge på meg før hun sa "mamma, mamma, det var skikkelig TJUKKE pupper". Jeg så at moren bare dro datteren med seg ut porten, mens jeg ble gående og fnise for meg selv. Jeg var ikke det minste flau, moren derimot ...

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 00:59   #14
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Har du ikke? Jøss.

Nei, faktisk ikke.

Kommer nok litt an på hvem som sier det, og i hvilke situasjoner. De som har sagt slike ting, er folk jeg kjenner godt, og jeg vet at det ikke har vært vondt ment. Og så har jeg jo aldri lagt skjul på, hverken overfor meg selv eller andre, at jeg faktisk har vært altfor tynn. Har spøkt og tulla mye med det selv.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-08, 12:56   #15
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Tja.... Min svigermor har en tendens til å snakke leeenge før hun tenker. Jeg fikk låne en kjole av min søster til et bryllup. Den var for liten, siden hun hadde fått den sydd inn til seg selv etter hvert som hun gikk ned i vekt. Jeg spurte min svigermor litt forsiktig om hun kunne hjelpe meg å sy den ut igjen? Hvorpå hun svarte: Nei, det går ikke an å sy den SÅ mye ut! Da må du i tilfelle la være å spise de neste 14 dagene! Med en falsk latter.

Nå i helgen spurte min lille niese: Skal du ha ENDA en baby du, tante Hannah?
Jeg: Nei jeg skal ikke det
Niesen min: Men du tante? Det SER ut som at du skal ha enda en baby. Er hu helt sikker på at du ikke skal ha en til?

Akkurat den siste tok jeg ikke ille opp da. Hun er en skikkelig sjarmerende 5 åring, som er veldig opptatt av babyer for tiden. Men hun har nok litt rett, magen min er nok litt stor ja

Sist redigert av Hannah : 10-03-08 kl 13:18.
Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-08, 19:15   #16
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Etc...

* Du kan umulig ha mer enn en stripe i pysjamasen.
* Du trenger jo IKKE BH.
* HERREGUD så tynn du er!
* Du er så tynn at det blir plystrelyd når det blåser.

Nå som jeg har noen kilo for mye er det ingen som sier noe, men da jeg var tynn (45-50 kg og 170 cm) var det stadig noen som hadde noe å melde i forhold til vekten/kroppen min.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 00:53   #17
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Næsj, alle klassikerne. Skjelett, beinrangel, "du EIER jo ikke former jo! ", "ønsker du deg ikke veldig silikon?", "du ser sjuk ut", "du er ikke noe pen når du er så tynn" , "nå MÅ du slutte å slanke deg" og lignende. Ja, jeg var veldig, veldig tynn en periode. Deal with it.

Jeg har kjent littegranne på det andre veien også. Da jeg ble gravid første gangen la jeg på meg en hel meg, og det er tydeligvis helt ok å slenge kommentarer om kroppsfasong siden jeg jo "egentlig er tynn". "jøss, du har lagt på deg overalt, jo! " og sånt noe. Noen av pleierne på operasjonsstua trodde tydeligvis at jeg var mer dopa enn jeg var da jeg ble preppa før ks'et, og kommenterte at det ikke var rart at jeg ikke klarte å føde når jeg var så stor. Dessverre var jeg nok dopa til at jeg ikke klarte å lange ut.

Verden er full av nek.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 00:58   #18
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Næsj, alle klassikerne. Skjelett, beinrangel, "du EIER jo ikke former jo! ", "ønsker du deg ikke veldig silikon?", "du ser sjuk ut", "du er ikke noe pen når du er så tynn" , "nå MÅ du slutte å slanke deg" og lignende.

Noe sånt i den duren hos meg også. Noe av det verste jeg har hørt var vel at jeg så ut som en skjelett.
Jadda. Det er grådig kjekt å høre for en som ikke bare kan legge på seg fordi hun vil.

Gammel 08-03-08, 08:15   #19
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Tja, tror jeg har vært ganske uheldig, og fått mange ekle kommentarer opp igjennom årene. Men den desidert verste tror jeg var:

-Hva GJØR du for å holde på P (eksen)? Altså, han som er SÅÅ kjekk kan jo få HVEM SOM HELST, også ender han opp med ei dundre som deg??

Den stikker fremdeles ganske dypt, og jeg tenker ofte nå at min nye manns venner tenker det samme. (Jeg vet at de egentlig ikke gjør det, altså.. )

Gammel 08-03-08, 08:33   #20
nikki

nikki sin avatar

Hvor: Sørlandet
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Tja, tror jeg har vært ganske uheldig, og fått mange ekle kommentarer opp igjennom årene. Men den desidert verste tror jeg var:

-Hva GJØR du for å holde på P (eksen)? Altså, han som er SÅÅ kjekk kan jo få HVEM SOM HELST, også ender han opp med ei dundre som deg??

Fy søren,den var STYGG!!

nikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
overvekt, undervekt

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:11.