Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan gjør dere med mat på stranda?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-07-08, 11:21   #1
malena

malena sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Hvordan gjør dere med mat på stranda?

Jeg trenger litt inspirasjon, her.

Har dere med kjølebag med fryseelementer og hele sulamitten, eller gjør dere det enkelt med brødskiver?

Gammel 26-07-08, 11:23   #2
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan gjør dere med mat på stranda?

Vi pleier å kjøpe en pose boller og litt frukt. Har en mini-kjølebag med plss til 3 flasker vann og 2 kjøleelementer som også er med.

Er egentlig motstander av å gi ungene boller i tide og utide, men lateElise har tatt over styringen i hodet her.

Gammel 26-07-08, 11:37   #3
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Pasta/kyllingsalat er en klassiker. Fraktes i isboks eller mer fænsy plast - helst i kjølebag, lett å spise og noe alle liker. Brød/baguetter med smør ved siden av. Og kald drikke i store mengder, selvsagt! Til dessert oppskåret vannmelon eller annen frukt, helst kald. Og kaffe på termos og en liiiiten sjokoladebit...

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-08, 11:39   #4
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er ikke noen strandmennesker, men på tur har vi alltid med oss fryseelementer selv til brødskiver (med mindre det er på vinteren evt. hvis det kun er skive med syltetøy).

Gammel 26-07-08, 11:39   #5
Left
Passiv

Standard

Vi har vært svært lite på stranda i sommer fordi jeg har vært mye alene, og med to villminker så går det heller dårlig, for får ikke gjort annet enn å løpe etter lillebror, mens storebror gauler fra en annen kant at jeg må komme.

MEN da vi var på stranda i "gamle" dager hadde vi med kjølebag med litt av hvert i. Kald drikke, kanskje en god salat med kylling/skinke eller noe, eller ferdig smurte brødskiver med godt pålegg. Litt kjeks og frukt (kald vannmelon og ananas er veldig godt) hadde vi også ofte med.
På stranda der vi pleier å være, er det grillplass også, så vi har ofte grillet. Da er kjølebagen fylt med grillmat ++
Kjølebag er et must om man skal være på standa hele dagen.

Svar med sitat
Gammel 26-07-08, 11:42   #6
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Tja, noen ganger lager vi pannekaker. Da har vi pannekakerøra på 1 1/2 liters flaske. Har med squise syltetøy. Steker pannekakene på vårt gass-kokeapparat (fås nå kjøpt til rundt 200 på Biltema). En suksess på stranda.

Ellers er en kjølebag god å ha med seg (med fryseelementer i) til oppbevaring av frukt, pålegg, drikke, grillmat eller hva man måtte ønske å ha med seg. Hva vi har med på stranda varierer veeeeldig. I dag har vi tenkt å ta med baguetter og pålegg, samt litt frukt.

Gammel 26-07-08, 11:47   #7
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tertit, her.

Tja, noen ganger lager vi pannekaker. Da har vi pannekakerøra på 1 1/2 liters flaske. Har med squise syltetøy. Steker pannekakene på vårt gass-kokeapparat (fås nå kjøpt til rundt 200 på Biltema). En suksess på stranda.

Ellers er en kjølebag god å ha med seg (med fryseelementer i) til oppbevaring av frukt, pålegg, drikke, grillmat eller hva man måtte ønske å ha med seg. Hva vi har med på stranda varierer veeeeldig. I dag har vi tenkt å ta med baguetter og pålegg, samt litt frukt.

DET var en god ide ja - et sånt gassapparat skal jeg kjøpe! Bruker du en turstekepanne, eller drasser du med hjemmefra?
Pannekaker er en megaslager her i heimen.

Svar med sitat
Gammel 26-07-08, 11:47   #8
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det pleier å fungere veldig fint om pappa kommer med varme fiskekaker til ungene og salat til mamma. Ellers, så fungerer det fint med det samme i kjølebag, men da er fiskekakene kalde. (Bortsett fra i går, da hadde vennene våre med stormkjøkken fordi det er mer miljøvennlig enn engangsgriller, så da fikk vi varmet dem.) Og så har jeg med skive med peanøttsmør og oppskåret eple. Og vann. (Og noen ganger riskjeks og peanøtter. )

Gammel 26-07-08, 11:49   #9
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Det pleier å fungere veldig fint om pappa kommer med varme fiskekaker til ungene og salat til mamma.

Det beste forslaget hittil!

Gammel 26-07-08, 11:50   #10
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

DET var en god ide ja - et sånt gassapparat skal jeg kjøpe! Bruker du en turstekepanne, eller drasser du med hjemmefra?
Pannekaker er en megaslager her i heimen.

Vi bruker en turstekepanne ja. Kjøpte et sett med turpanner for noen år tilbake. Det er ikke mange kronene for ei sånn turstekepanne tror jeg. Vi bruker vårt ofte. Lager suppe, egg og bacon, steker karbonader m.m Elsker å servere ting som ikke forventes når man er på tur

Gammel 26-07-08, 11:51   #11
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir syk av misunnelse når jeg sitter der med matpakka vår og ser på alle de rundt oss som drar opp den ene fancy retten etter den andre (for ikke å snakke om alle asiatene som griller). Jeg føler meg flink bare jeg har smurt helt vanlig matpakke med leverpostei og brunost på skivene. Tidligere endte vi alltid opp med å kjøpe pølse i kiosken på stranda, så egentlig er jeg fornøyd med matpakka mi.

Gammel 26-07-08, 11:56   #12
malena

malena sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

Jeg blir syk av misunnelse når jeg sitter der med matpakka vår og ser på alle de rundt oss som drar opp den ene fancy retten etter den andre (for ikke å snakke om alle asiatene som griller). Jeg føler meg flink bare jeg har smurt helt vanlig matpakke med leverpostei og brunost på skivene. Tidligere endte vi alltid opp med å kjøpe pølse i kiosken på stranda, så egentlig er jeg fornøyd med matpakka mi.

Det er egentlig der vi er i dag. Dette med maten er en ting som gjør at jeg føler det som et tiltak å gå på stranda.

Men nå tror jeg at jeg skal lage en enkel salat og ta med noen skiver og godt pålegg. Har kjøpt matboks fra Tupperware med plass til kjøleelement, så da har jeg kalkunskinke og litt ost i den.

Gammel 26-07-08, 12:05   #13
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Dette minner meg om at det kan være lurt å handle inn litt slik at det går an å lage pastasalaten kvelden i forveien.

Npen som har en god "pastasalat på stranden" oppskrift?

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-08, 12:07   #14
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg prøver å time strandbesøk sånn at vi spiser rett før, for jeg synes det er noe herk å spise omgitt av sand. Den havner jo overalt, inkludert i maten. Men drikke har vi med, helst i kjølebag.

Gammel 26-07-08, 12:22   #15
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg prøver å time strandbesøk sånn at vi spiser rett før, for jeg synes det er noe herk å spise omgitt av sand. Den havner jo overalt, inkludert i maten. Men drikke har vi med, helst i kjølebag.

Der er jeg også. Vi bor så nær at vi heller går hjem for å spise og så tilbake igjen.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-08, 21:02   #16
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

I dag kjøpte vi godt brød på bakeren og kuttet opp der. Små bokser med div. pålegg og grønt i kjølebagen. Pitabrød med salat, bacon og tomat er også en slager.
Har vi dårlig tid blir det bolleposer,men vi prøver å unngå det så langt vi kan .Pastasalat var en super ide !

Gammel 26-07-08, 21:05   #17
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Hvor: Oschlo
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

På ferie nå, tok "kjipe mamma" med seg småbokser med syltetøy, leverpostei, makrell og nugatti(det er lov i heimen i ferier) hjemmefra, og kjøpte brød der vi var. Så smurte vi brødskiver til lunchen, og unngikk dermed alt det frityrstekte som florerte rundt oss. Vi supplerte med frukt og juice.
På bilturen bortover hadde jeg med grove muffins med champignong, basilikum, skinke og ost. Fungerte veldig fint.

Gammel 26-07-08, 21:06   #18
malena

malena sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Men nå tror jeg at jeg skal lage en enkel salat og ta med noen skiver og godt pålegg. Har kjøpt matboks fra Tupperware med plass til kjøleelement, så da har jeg kalkunskinke og litt ost i den.

Så treige som vi er endte vi opp med å spise skivene og salaten hjemme, og hadde med druer og bananer på stranda.

Gammel 26-07-08, 21:08   #19
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Oftest tar vi med noe ferdig, og en kjølebag. Salat, omelett osv. Eller, vi tar med pålegg i kjølebagen, varmer rundstykker før avreise som vi putter i en stoffpose til vi skal spise. Hender vi tar med grillmat også, kommer an på hvor vi skal reise og hvor lenge vi blir

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-08, 21:08   #20
malena

malena sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

I dag kjøpte vi godt brød på bakeren og kuttet opp der. Små bokser med div. pålegg og grønt i kjølebagen.

Dette er jo veldig enkelt og ikke minst godt. Nå fikk jeg lyst på ferskt brød.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:45.