|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvordan gjør dere med mat på stranda?Jeg trenger litt inspirasjon, her.
|
|
|
#2 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Hvordan gjør dere med mat på stranda?Vi pleier å kjøpe en pose boller og litt frukt. Har en mini-kjølebag med plss til 3 flasker vann og 2 kjøleelementer som også er med.
|
|
|
#3 |
|
trøtt
|
Sv: Hvordan gjør dere med mat på stranda?Pasta/kyllingsalat er en klassiker. Fraktes i isboks eller mer fænsy plast - helst i kjølebag, lett å spise og noe alle liker. Brød/baguetter med smør ved siden av. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvordan gjør dere med mat på stranda?Vi er ikke noen strandmennesker, men på tur har vi alltid med oss fryseelementer selv til brødskiver (med mindre det er på vinteren evt. hvis det kun er skive med syltetøy).
|
|
|
#5 |
|
Passiv
|
Sv: Hvordan gjør dere med mat på stranda?Vi har vært svært lite på stranda i sommer fordi jeg har vært mye alene, og med to villminker så går det heller dårlig, for får ikke gjort annet enn å løpe etter lillebror, mens storebror gauler fra en annen kant at jeg må komme. |
|
|
|
#6 |
|
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan gjør dere med mat på stranda?Tja, noen ganger lager vi pannekaker. Da har vi pannekakerøra på 1 1/2 liters flaske. Har med squise syltetøy. Steker pannekakene på vårt gass-kokeapparat (fås nå kjøpt til rundt 200 på Biltema). En suksess på stranda.
|
|
|
#7 |
|
Passiv
|
Sv: Hvordan gjør dere med mat på stranda?
DET var en god ide ja - et sånt gassapparat skal jeg kjøpe! Bruker du en turstekepanne, eller drasser du med hjemmefra? |
|
|
|
#8 |
|
Live and let live
|
Sv: Hvordan gjør dere med mat på stranda?Det pleier å fungere veldig fint om pappa kommer med varme fiskekaker til ungene og salat til mamma.
|
|
|
#9 |
|
Det beste forslaget hittil!
|
|
|
#10 |
|
Stort sett blid
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vi bruker en turstekepanne ja. Kjøpte et sett med turpanner for noen år tilbake. Det er ikke mange kronene for ei sånn turstekepanne tror jeg. Vi bruker vårt ofte. Lager suppe, egg og bacon, steker karbonader m.m Elsker å servere ting som ikke forventes når man er på tur
|
|
|
#11 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hvordan gjør dere med mat på stranda?Jeg blir syk av misunnelse når jeg sitter der med matpakka vår og ser på alle de rundt oss som drar opp den ene fancy retten etter den andre (for ikke å snakke om alle asiatene som griller). Jeg føler meg flink bare jeg har smurt helt vanlig matpakke med leverpostei og brunost på skivene. Tidligere endte vi alltid opp med å kjøpe pølse i kiosken på stranda, så egentlig er jeg fornøyd med matpakka mi.
|
|
|
|
#12 |
|
Det er egentlig der vi er i dag. Dette med maten er en ting som gjør at jeg føler det som et tiltak å gå på stranda.
|
|
|
#13 |
|
godt brukt
|
Sv: Hvordan gjør dere med mat på stranda?Dette minner meg om at det kan være lurt å handle inn litt slik at det går an å lage pastasalaten kvelden i forveien. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Hvordan gjør dere med mat på stranda?Jeg prøver å time strandbesøk sånn at vi spiser rett før, for jeg synes det er noe herk å spise omgitt av sand. Den havner jo overalt, inkludert i maten. Men drikke har vi med, helst i kjølebag.
|
|
|
#15 |
|
Introvert optimist
|
Der er jeg også. Vi bor så nær at vi heller går hjem for å spise og så tilbake igjen.
|
|
|
#16 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Hvordan gjør dere med mat på stranda?I dag kjøpte vi godt brød på bakeren og kuttet opp der. Små bokser med div. pålegg og grønt i kjølebagen. Pitabrød med salat, bacon og tomat er også en slager.
|
|
|
#17 |
|
Queen of intentions...
Hvor: Oschlo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan gjør dere med mat på stranda?På ferie nå, tok "kjipe mamma" med seg småbokser med syltetøy, leverpostei, makrell og nugatti(det er lov i heimen i ferier) hjemmefra, og kjøpte brød der vi var. Så smurte vi brødskiver til lunchen, og unngikk dermed alt det frityrstekte som florerte rundt oss. Vi supplerte med frukt og juice.
|
|
|
|
#18 |
|
|
|
|
#19 |
|
Einsam
|
Sv: Hvordan gjør dere med mat på stranda?Oftest tar vi med noe ferdig, og en kjølebag. Salat, omelett osv. Eller, vi tar med pålegg i kjølebagen, varmer rundstykker før avreise som vi putter i en stoffpose til vi skal spise. Hender vi tar med grillmat også, kommer an på hvor vi skal reise og hvor lenge vi blir |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Dette er jo veldig enkelt og ikke minst godt. Nå fikk jeg lyst på ferskt brød.
|
![]() |
|
|