|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Re: Sv: Finnes det grønne ullbodyer?Jeg synes heller ikke den er dyr. Ihvertfall ikke dyrere enn milo om man kjøper den store flasken. Første gang kjøpte jeg et vaskemiddel på helsekosten. Som de lovet at ikke var fettløselig. Det var heller ikke dyrt. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Tilpasser tittel
|
Sv: Re: Sv: Finnes det grønne ullbodyer?Den ullrich såpen er fantastisk! Jeg bruker den på alt av ull, t.o.m. krokofanten og janus. Funker som bare den..
|
|
|
#24 |
|
Epikur
|
Sv: Finnes det grønne ullbodyer?Det går SÅ fort å håndvaske Nøstebarn, og gjør man ikke det blir de ødelagt. Jeg vasker plaggene med en gang de er skitne, i håndvasken på badet og prøver å holde dem lengst mulig unna skittentøyskurven, slik at de ikke roter seg inn i vanlig tøy og blir ødelagte. Jeg vasket en sparkebukse i dag tidlig og det tok 3 minutter. Ikek akkurat hardt arbeid og vel verdt det. På spedbarn er Nøstebarn det aller beste.
|
|
|
#25 |
|
Epikur
|
Sv: Finnes det grønne ullbodyer?Jeg bruker Ullrich-såpen, bruker gallesåpe til flekkfjerning, og bruker lanolin innimellom. Ikke akkurat strevsomt eller dyrt. Men låne bort Nøstebarn gjør jeg aldri igjen, for hun som lånte det hadde ikke brydd seg om/lest vaskeanvisningen, så jeg fikk tilbake tøy som var hardt og bittelite.
|
|
|
#26 |
|
Ute på tur
|
Sv: Finnes det grønne ullbodyer?
Jeg har ikke sett body i den, men jeg vet at de har gensere i den grønnfargen med hvitestriper på magen. Sjekk Barnas hus feks.
|
|
|
#27 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Finnes det grønne ullbodyer?De blir ikke nødvendigvis ødelagt nei, Mim, noen maskiner har skånsomme nok programmer til at det går fint. Ullvugge og kaldt vann.
|
|
|
#28 |
|
Epikur
|
Sv: Finnes det grønne ullbodyer?Min maskin er ikke skånsom nok, tror jeg, og hun som lånte klær hadde defintivt ikke skånsom nok maskin. Å sentrifugere Nøstebarn går heller ikke særlig bra, min mor hadde håndvasket en ullfleecelue, men sentrifugerte den så den ble sjaskete og kjip.
|
|
|
#29 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Finnes det grønne ullbodyer?Sentrifugering tror ikke jeg heller fungerer så bra nei, men det gjør ikke maskinen min på ullprogrammet med ullvuggen, det tror jeg er helt vanlig med ullprogram.
|
|
|
#30 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Finnes det grønne ullbodyer?Håndvask = |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Øyboer
Sv: Re: Sv: Finnes det grønne ullbodyer?Mitt ullprogram sentrifugerer på lav hastighet. Plaggene holder formen kjempefint.. men de krymper bittelitt. Men AEG er veldig kjent for sin ullvugge. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Finnes det grønne ullbodyer?Og siden du liker så godt grønt: |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Finnes det grønne ullbodyer?Problemet er at Nøstebarn ligger sånn langt utenfor allfarvei, og jeg gidder ikke betale 1000 kr i porto for vaskemiddel. Kanskje jeg får bestikke noen til å handle for meg neste gang de skal den veien..
|
|
|
|
#35 |
|
Øyboer
Sv: Finnes det grønne ullbodyer?
Jeg kjører forbi nøstebarn 2 ganger for dagen. Det er bare å spørre. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Finnes det grønne ullbodyer?Ja, jeg får slenge over noen penger neste gang jeg ser deg, så kan du jo stikke innom der en dag du gidder. Enn så lenge så overlever ullklærne litt til
|
|
|
|
#37 |
|
Sliter med tastaturet
Sv: Re: Sv: Finnes det grønne ullbodyer?Jeg har ikke sett det, men kan legge til at Nøstebarn ikke tåler min (ett år gamle) vaskemaskin. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Finnes det grønne ullbodyer?Jeg vasker nøstebarn i maskin på ullprogram. Har en billig maskin av merke CANDY. Funker finfint.
|
![]() |
|
|