Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Finnes det grønne ullbodyer?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-10-08, 15:20   #21
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Re: Sv: Finnes det grønne ullbodyer?

Jeg synes heller ikke den er dyr. Ihvertfall ikke dyrere enn milo om man kjøper den store flasken. Første gang kjøpte jeg et vaskemiddel på helsekosten. Som de lovet at ikke var fettløselig. Det var heller ikke dyrt.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 15:22   #22
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå husker jeg enda bedre hvorfor jeg ikke kjøper Nøstebarn.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 15:37   #23
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Den ullrich såpen er fantastisk! Jeg bruker den på alt av ull, t.o.m. krokofanten og janus. Funker som bare den..

Ellers vet jeg ikke om en grønn body, dessverre.

Gammel 29-10-08, 15:43   #24
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det grønne ullbodyer?

Det går SÅ fort å håndvaske Nøstebarn, og gjør man ikke det blir de ødelagt. Jeg vasker plaggene med en gang de er skitne, i håndvasken på badet og prøver å holde dem lengst mulig unna skittentøyskurven, slik at de ikke roter seg inn i vanlig tøy og blir ødelagte. Jeg vasket en sparkebukse i dag tidlig og det tok 3 minutter. Ikek akkurat hardt arbeid og vel verdt det. På spedbarn er Nøstebarn det aller beste.

Gammel 29-10-08, 15:45   #25
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker Ullrich-såpen, bruker gallesåpe til flekkfjerning, og bruker lanolin innimellom. Ikke akkurat strevsomt eller dyrt. Men låne bort Nøstebarn gjør jeg aldri igjen, for hun som lånte det hadde ikke brydd seg om/lest vaskeanvisningen, så jeg fikk tilbake tøy som var hardt og bittelite.

Gammel 29-10-08, 15:50   #26
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Å ja, den grønnfargen er så fin! Jeg tror ikke jeg har sett body i den.

Jeg har ikke sett body i den, men jeg vet at de har gensere i den grønnfargen med hvitestriper på magen. Sjekk Barnas hus feks.

Gammel 29-10-08, 15:52   #27
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Finnes det grønne ullbodyer?

De blir ikke nødvendigvis ødelagt nei, Mim, noen maskiner har skånsomme nok programmer til at det går fint. Ullvugge og kaldt vann.
Ellers bruker vi også gallesåpe til flekker og lanolinkur etter "vanntesten".
(Også er det forskjell på å håndvaske bittesmå babyplagg, og mange store plagg til større barn.)

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 15:55   #28
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Min maskin er ikke skånsom nok, tror jeg, og hun som lånte klær hadde defintivt ikke skånsom nok maskin. Å sentrifugere Nøstebarn går heller ikke særlig bra, min mor hadde håndvasket en ullfleecelue, men sentrifugerte den så den ble sjaskete og kjip.

Jeg har en seksåring og har håndvasket hennes Nøstebarnting også.

Gammel 29-10-08, 15:59   #29
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Finnes det grønne ullbodyer?

Sentrifugering tror ikke jeg heller fungerer så bra nei, men det gjør ikke maskinen min på ullprogrammet med ullvuggen, det tror jeg er helt vanlig med ullprogram.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 16:10   #30
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Håndvask = her i gården.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 16:11   #31
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Mitt ullprogram sentrifugerer på lav hastighet. Plaggene holder formen kjempefint.. men de krymper bittelitt. Men AEG er veldig kjent for sin ullvugge.

Gammel 29-10-08, 16:26   #32
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Og siden du liker så godt grønt:

Grønne fine klær

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 09:57   #33
Lilith
Hulder

Lilith sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Problemet er at Nøstebarn ligger sånn langt utenfor allfarvei, og jeg gidder ikke betale 1000 kr i porto for vaskemiddel. Kanskje jeg får bestikke noen til å handle for meg neste gang de skal den veien..

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 10:13   #34
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min maskin er heldigvis skånsom, og klærne fra Nøstebarn holder seg helt fint når de går på 30 grader ullprogram med Ecover flytende ullsåpe.

Gammel 31-10-08, 13:12   #35
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Thula, her.

Problemet er at Nøstebarn ligger sånn langt utenfor allfarvei, og jeg gidder ikke betale 1000 kr i porto for vaskemiddel. Kanskje jeg får bestikke noen til å handle for meg neste gang de skal den veien..

Jeg kjører forbi nøstebarn 2 ganger for dagen. Det er bare å spørre.

Gammel 31-10-08, 13:17   #36
Lilith
Hulder

Lilith sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, jeg får slenge over noen penger neste gang jeg ser deg, så kan du jo stikke innom der en dag du gidder. Enn så lenge så overlever ullklærne litt til

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 13:23   #37
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har ikke sett det, men kan legge til at Nøstebarn ikke tåler min (ett år gamle) vaskemaskin.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 15:44   #38
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg vasker nøstebarn i maskin på ullprogram. Har en billig maskin av merke CANDY. Funker finfint.

Ellers har jeg ikke sett grønne bodyer. Hvis du skal prøve å farge selv må du bruke mer farge enn jeg gjorde på den pysjen du fikk

Jeg farget forresten en body grønn, og den ble dritkul! *leter etter bilde*

På den grønne bodyen har jeg brukt Wilton Foodcoloring fra Ebay.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:53.