|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Absolut ateist
|
Sv: DødsulykkerEnten kan du komme med noe vettugt, eller så kan du starte din egen tråd.
|
|
|
#63 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Dødsulykker
Eh, hvor mange andre måter ER det å påføre fosteret skader på, da?
|
|
|
#64 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Jan 2009
![]() |
Grunnprinsippet er det samme. |
|
|
|
|
|
#65 |
|
Travelt opptatt
|
Ganske mange, hvis man skal tro min gamle tante.
|
|
|
#66 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Samt at det er enkelt å vite hvem som er gravide. Det er ikke like enkelt å vite hvem som råkjører.
|
|
|
#67 |
|
Absolut ateist
|
Sv: DødsulykkerHerregud, la nå ikke dette trollet lure dere ut på ville veier.
|
|
|
#68 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Sv: DødsulykkerJeg oppdaget også nettopp hvor det kom fra - det ligger nemlig en link hit under artikkelen på VGNett nå.
|
|
|
|
#69 |
|
Absolut ateist
|
Sv: DødsulykkerJa, jeg har sett flere tråder herfra twinglet på VG. Seriøst; dere må gi dere med sånt, vi vil da ikke ha slike hit?
|
|
|
#70 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Ikke parkeringsbot, det hadde blitt for mye makt til parkeringsvaktene. :P Kanskje forseelser der de setter andre sine liv i fare?
|
|
|
|
#71 |
|
flisespikker
|
Nei, det vil vi ikke - men jeg tror det kommer automatisk når du legger link i det første innlegget. Vi har hatt noe diskusjon om akkurat dette for litt siden, men det var kanskje mens du var borte? Hvis man absolutt vil linke til VG, kan man evt. legge linken i andre innlegg i tråden (ifølge HP er det bare det første innlegget i hver tråd som blir scannet av disse twinglygreiene).
|
|
|
#73 |
|
Kidding, right?
|
Der var det allerede noen som hadde linket til min nesten yndlingsartikkel fra tidsskriftet jo. Det er helt meningsløst å la leger ha ansvaret for å sjekke om geriatriske personer er skikket i trafikken - jamen lett å finne ut på ti minutter bak et skrivebord gitt. Det er like lite logisk som at leger feks skulle få ansvaret for oppkjøring.
|
|
|
|
#74 |
|
Glamorøs
|
Jeg lurer på om det var p3 som testet det jeg, riktignok under litt humoristiske former. En 12 år gammel jente og en 17 år gammel guttt, tror jeg det var, som ble tatt med på en bane og hun "vant" overlegent i forhold til å vurdere trafikkbildet, bremselengde, fart osv.
Det tror jeg er viktig, å senke grensen for når man ringer politiet selv. Sambo og jeg gjorde det en gang, etter at en bil med fire ungdommer kjørte forbi på innsiden, la seg på midtstripa og skapte flere farlige situasjoner. Politiet hadde ingen patruljebiler i området, men siden de fikk bilnummeret skulle de ringe dem opp. Kanskje ikke det mest effektive, men det kan gi sjåføren en følelse av at de faktisk er overvåket, og at man ikke kan slippe unna med hva som helst.
|
|
|
#75 |
|
Absolut ateist
|
Sv: DødsulykkerOg samtidig så opplever man at politiet ikke gjør en dritt når det er mennesker som skaper neste-ulykker i trafikken, så jeg forstår faktisk at folk ikke gidder å ringe.
|
|
|
#76 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Ah. Stemmer.
|
|
|
|
#77 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Sv: DødsulykkerÅ ringe politiet er jo så godt som nyttesløst. |
|
|
|
|
|
#78 |
|
Leser
|
AUM har et viktig poeng. Det er alltid grupperinger hvor det er mer sannsynlig at noen vil gjøre ditt og datt. For eksempel er det en mye større andel menn som er voldelige, begår seksuelle overgrep og sittter i fengsel. Jeg tror alikevel ikke løsningen er å anse alle menn som mulige overgripere.
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell Sist redigert av him : 19-01-09 kl 18:10. Årsak: Fikk quotet mer enn jeg kommenterte. |
|
|
|
|
|
#79 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Sarpsborg
![]() ![]() |
Sv: DødsulykkerMin fetter kjørte av veien i ca 110 km/h i 50- sone. |
|
|
|
|
|
#80 |
|
Absolut ateist
|
Ja. Når det er vitenskaplig bevist at menns hjerner ikke er modne nok, så er det et godt nok argument i seg selv.
|
![]() |
|
|