|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dødsulykker
Det har de da... |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Pauset
|
De har ikke noen oppkjøring?? Men legesjekk har de, men det ser en del leger lett på er min erfaring. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Må man ha en tittel?
Nei, oppkjøring er det vel ikke, kun legeattest og fornyelse av førerkortet. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Metallica!!
|
Sv: DødsulykkerDet burde vært strengere både på øvre og nedre aldersgrense på å få kjøre bil.
|
|
|
#45 |
|
Må man ha en tittel?
Akkurat... |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Absolut ateist
|
Sv: DødsulykkerHvert femte år er faktisk temmelig lenge når man kommer opp i årene, der man omtrent kan bli halvveis dement over natten.
|
|
|
#47 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: DødsulykkerJeg har også lest at gutters hjerne ikke er utviklet ifht risikovurdering før de er ca. 25. Jenter modnes tidligere. Men det vil nok være bortimot umulig å lovregulere kjønnsdiskriminerende på dette.
|
|
|
#49 |
|
Mother of Dragons
|
Jeg er enig i det som står i denne artikkelen. Dersom man ønsker å teste kjøreferdigheter, så gir det større mening å teste hos en kjørelærer enn å bare test hørsel og syn.
|
|
|
#50 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: DødsulykkerHvis de setter opp alderen på førekort ser jeg det som et lite offer at jentene må tåle å vente like lenge som guttene, det viktigste er at vi sparer liv. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: DødsulykkerI går ettermiddag kjørte vi fra Trysil til Oslo. Det hadde snødd en del og føret var litt ustabilt. En IDIOT betsemte seg brått for å kjøre forbi oss og to biler foran oss. Han hadde stor fart og mistet kontroll på bilen da han skulle blinke inn igjen. Bilen spinnet rundt og de havnet i snøfonna i motsatt kjørefelt. Takk og pris for at det ikke kom noen i mot og at det var en såpass høy snøfonn der. Vi stoppet opp og den unge herremannen sto og lo sammen med kompisen og ei ung jente. De lurte på om vi hadde slepetøy, det hadde vi ikke, anbefalr dem å ringe NAV/VIKING, men det syntes de var for dyrt. Mannen fikk slengt ei ganske kraftig regle etter dem før vi kjørte videre og vi fikk en fin finger i retur.
|
|
|
#52 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: DødsulykkerRingte dere politiet da, Mandino? Kanskje det man burde gjort?
|
|
|
#53 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Sv: DødsulykkerNå var jeg nett involvert i en diskusjon i HA (HaugesundAvis) der politiet ville kartlegge "verstingene". Noe jeg synes er ok pga. de utsetter mine og andres barn for stor fare. Jeg gir blanke i at ungdomen føler seg forfulgt, og hovedargumentet deres var at vi hadde for dårlige veier og for mange eldre sjåfører som kjørte for sent må vite.De hadde så gode biler i dag at de kunne kjøre fortere. Litt selvmotsigende da...
|
|
|
|
#54 |
|
saftig
|
Sv: DødsulykkerFy flate, Mandino - jeg hadde vært dødsforbannet!
In vino veritas Sist redigert av safran : 19-01-09 kl 15:18. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Einsam
|
Sv: DødsulykkerDe siste par årene har jeg dessverre opplevd at venner har mistet familie og venner i dødsulykker, i begge tilfeller var sjåførene unge gutter. I det ene tilfellet var det ikke snakk om en ulykke som kanskje kunne vært unngått med mer erfaren sjåfør, men det kan man aldri vite. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Travelt opptatt
|
Et annet argument for å kun tillate dem å kjøre elbiler. De er ikke sikrere enn en olabil.
|
|
|
#57 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: DødsulykkerÅ miste lappen til man er 25, ved selv den minste forseelse før den alderen - vil ikke det kunne funke? Da kan man luke ut en god del risikosøkere.
|
|
|
#58 |
|
Bør lage seg en tittel selv
:vetikke" Absolutt noe å tenke på. El-bil de tre første årene? En del roer seg etter et par tre år, men klart noen roer seg aldri...
|
|
|
|
#59 |
|
Absolut ateist
|
Ved den minste forseelse? Som en parkeringsbot?
|
|
|
#60 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Jan 2009
![]() |
99,99 % (eller noe slikt) av fosterskader som er påført fosteret (altså ikke genetisk, resultat av ulykker osv.) skyldes mødrenes misbruk av alkohol eller narkotika. |
|
|
|
![]() |
|
|