Sv: Dødsulykker
Nå var jeg nett involvert i en diskusjon i HA (HaugesundAvis) der politiet ville kartlegge "verstingene". Noe jeg synes er ok pga. de utsetter mine og andres barn for stor fare. Jeg gir blanke i at ungdomen føler seg forfulgt, og hovedargumentet deres var at vi hadde for dårlige veier og for mange eldre sjåfører som kjørte for sent må vite.De hadde så gode biler i dag at de kunne kjøre fortere. Litt selvmotsigende da...
Ingen har gitt de rett til å leke med andres liv og oppsøkende og forebyggende arbeid er noe jeg tror er veldig viktig.
Litt overvåking tror jeg ikke de ferske sjåførene har vondt av. De hadde vel et opplegg på Karmøy der de installerte et eller annet i bilene til ungdommen. Kanskje det hadde vært en ide? Kjøre med kamera el. de første årene?
Noe må iallefall gjøres. "Verstingene" i trafikken kan være verdens beste irl, men endrer seg så snart de kommer bak rattet. Venner og foreldre er fortvilet og maktesløse, og venter på telefonen om en tragedie. Dette er vondt for alle involverte.