|
|||||||
| Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
*_*
|
Sv: Barn på nazifilm?
Ja, men det betyr jo bare at vi bestemmer at de ikke er kule lenger. Poenget er at den hippe verden ikke går videre uten at vi får det med oss, for det er jo vi som får utviklingen til å skje er det ikke?
|
|
|
|
#22 |
|
Passiv
|
Å, sånn. |
|
|
|
#23 |
|
Glamorøs
|
Det må jeg sjekke ut! Takk for tips.
|
|
|
#25 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg husker også at the Wave gjorde sterkt inntrykk, absolutt å anbefale. Men forutsetter ikke den at man kjenner litt til problemstillingen fra før? Er det ikke en litt for "tenkende" film for en 11-åring? Hvis man ikke aner hva nazisismen eller andre verdenskrig er (eller andre fanatiske retninger for den saks skyld), får man da med seg essensen i filmen? Mulig jeg undervurderer 11-åringer her nå... |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Passiv
|
Han er ikke skvetten på fantasyfilmer, men han er helt uerfaren med historiske riktige settinger. Jeg kommer nok til å vente til jeg har sett den selv minimum.
Er ikke sikkert du undervurderer denne 11-åringen. Han er ikke så politisk våken enda. |
|
|
|
#27 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Barn på nazifilm?Det er nok lurt å se filmen sammen med ham, ja, snakke og forklare underveis, men jeg synes sånn i teorien at en 11-åringer absolutt er stor nok til å lære om historie. Det er riktignok et stykke grusom historie, men det er bedre han skjønner det enn at han spøker om det, synes jeg. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Passiv
|
Definitivt. I mitt hjem kan man banne en hel del. Men akkurat den linja der vil jeg ikke ha i hus. |
|
|
|
#29 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det tenkte jeg også. Jeg husker at vi i min klasse synes den var teit og utdater da vi så den på tidlig ungdomsskole(og jeg er ikke sååå ung altså
|
![]() |
|
|