Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ville du begått selvmord ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-02-09, 21:39   #101
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville du begått selvmord ...

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Jeg tør i hvert fall ikke si hvordan jeg ville reagert. Men jeg kan godt si hvordan jeg håper at jeg ville reagert.

Selvsagt. Dette er jo en hypotetisk diskusjon, det er umulig å faktisk vite hva man gjør. Men man kan jo allikevel ha ganske klare forestillinger over hva man antar man ville gjort. Jeg antar jeg ville hoppet foran traileren, men tror enda sterkere jeg ville kunne tatt et veloverveid valg som betydde død for meg. Også om det var små sjanser for at det ville fungert, jeg vil under ingen omstendighet fortette å leve uten barnet mitt allikevel, så da er det på en måte lite å miste ved å forsøke. Akkurat det med traileren stiller seg litt annerledes, fordi man nok automatisk vegrer seg for splæsj-opplevelsen, det er vanskelig ved kort betenkningstid å overtale kroppen til å utsette seg for å bli knust.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 21:47   #102
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Jeg som har to barn ville i hvert fall helt klart ikke gjort det. Det er en nokså stor sjanse for at dette ikke ville fungert. For ikke snakke om sjansen for at både jeg og barnet dør. Det synes jeg faktisk ikke at jeg kan gjøre overfor de som er igjen i familien. Her er jeg veldig kategorisk- jeg ville ikke gjort det uansett hvordan jeg snur og vender på det.

Hadde noen gitt meg en 100% garanti for at barnet blir frisk og tåler mine organer osv osv, så ville jeg vurdert det og det kunne kanskje blitt slik. Uten en slik garanti ville jeg ikke gjort det.

Jeg ville gitt mitt liv til barnet mitt, men jeg ville ikke gamblet med mitt liv, fordi det er andre ting som står på spill enn bare det dødssyke barnet også.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 21:49   #103
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

jeg vil under ingen omstendighet fortette å leve uten barnet mitt allikevel, .

Ville du ikke fortsette å leve om barnet ditt døde? Dette er for meg en helt fjern tanke.
Men er du at livet ditt, at du, ikke er verd noe uten barnet ditt?

Gammel 19-02-09, 21:50   #104
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Ville du ikke fortsette å leve om barnet ditt døde? Dette er for meg en helt fjern tanke.
Men er du at livet ditt, at du, ikke er verd noe uten barnet ditt?

Det er meg også veldig fjernt at man burde få skyldfølelser for å ikke ta selvmord selv om det kunne evt under visse omstendigheter dersom-hvis-atte redde livet til mitt barn.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 21:51   #105
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det hørtes kanskje litt dømmende ut. Jeg mener på ingen måte å kalle deg fjern altså.

Gammel 19-02-09, 21:56   #106
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg føler meg helt klar på at jeg ikke vil leve videre uten barnet mitt. Jeg mener ikke at alle andre bør føle det slik, men det er et slags løfte jeg har gitt meg selv. Skulle det verst tenkelige skje så vil jeg gjerne få slippe å måtte leve med det. Rett og slett. Det er litt av grunnen til at jeg synes det er skummelt å få flere barn også, da kan jeg jo ikke tillate meg det.

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Det er meg også veldig fjernt at man burde få skyldfølelser for å ikke ta selvmord selv om det kunne evt under visse omstendigheter dersom-hvis-atte redde livet til mitt barn.

Hvis det var et hint til meg så misforstår du. Jeg mener ikke at noen skal få skyldfølelse. Jeg har stor forståelse for at man tenker ulikt rundt dette. Vi har alle ulike familiesituasjoner, og ulik bagasje. Det preger jo naturligvis våre følelser rundt dette temaet.

Gammel 19-02-09, 21:59   #107
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg føler meg helt klar på at jeg ikke vil leve videre uten barnet mitt. Jeg mener ikke at alle andre bør føle det slik, men det er et slags løfte jeg har gitt meg selv. Skulle det verst tenkelige skje så vil jeg gjerne få slippe å måtte leve med det. Rett og slett.

Slik føler i grunn jeg det også.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 22:03   #108
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Ja, jeg føler meg helt klar på at jeg ikke vil leve videre uten barnet mitt. Jeg mener ikke at alle andre bør føle det slik, men det er et slags løfte jeg har gitt meg selv. Skulle det verst tenkelige skje så vil jeg gjerne få slippe å måtte leve med det. Rett og slett. Det er litt av grunnen til at jeg synes det er skummelt å få flere barn også, da kan jeg jo ikke tillate meg det.
.

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Slik føler i grunn jeg det også.

Det er så rart. Jeg klarer ikke å finne noe, noe sted inni meg som kjenner igjen de tankene. Som regel gjør man det selv om man tenker annerledes enn noen. Men dette er tanker og følelser jeg ikke finner. Virkelig ikke finner noe sted på innsiden.

Jeg fasineres sterkt av slikt, og kjenner nå at behovet for øl og ansikt til ansiktsamtaler om temaet melder seg veldig!

Gammel 19-02-09, 22:06   #109
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg hadde valgt å ikke assistert til selvmord i en sådan situasjon, siden barna da ville mistet meg også, iallfall for 15 + år.

Nei altså jeg mente ikke assistert til selvmord, jeg mente mord. Og det var fjas.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 22:07   #110
Patsy
Ingen tittel

Patsy sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Patsy er populærPatsy er populærPatsy er populærPatsy er populær
Standard

Akkurat sånn føler jeg også.

Patsy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 22:10   #111
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Standard

Det er så rart. Jeg klarer ikke å finne noe, noe sted inni meg som kjenner igjen de tankene. Som regel gjør man det selv om man tenker annerledes enn noen. Men dette er tanker og følelser jeg ikke finner. Virkelig ikke finner noe sted på innsiden.

Jeg husker en gang et Oprah-show ( ) hvor en kvinne ble intervjuet. Hun hadde opplevd at hennes eksmann hadde drept hennes tre barn. Hun fortalte om livet sitt i etterkant, hvordan hun hadde giftet seg på nytt og startet på ny. Hun var tydelig preget av det, mange år etterpå. Men hun levde, i aller høyeste grad. Det fascinerte meg. Hun fremstod som meget sterk.

Gammel 19-02-09, 22:12   #112
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Også velger du å ikke sitere øldelen? Du skulle jo sitere ølordene og si "Ja! La os drikke øl og samtale om dette temaet!"

Gammel 19-02-09, 22:16   #113
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Standard

Også velger du å ikke sitere øldelen? Du skulle jo sitere ølordene og si "Ja! La os drikke øl og samtale om dette temaet!"

Det var jo så opplagt at jeg ville det!

Ja! La oss drikke øl og snakke om døde barn og selvmord og sånt!

Gammel 19-02-09, 22:28   #114
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Det var jo så opplagt at jeg ville det!

Ja! La oss drikke øl og snakke om døde barn og selvmord og sånt!

Det måtte da ha vært den ultimate kvelden!

Gammel 19-02-09, 22:38   #115
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er med på øl!

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 23:02   #116
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Må innrømme at jeg lurer litt på hvordan man skal klare å ta livet av seg slik at organene fortsatt fungerer, men at man er hjernedød.....

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:22.