Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hva holder i slapsevær?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-03-09, 21:30   #21
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva holder slapsevær?

Mine unger har alltid vært av typen som er våtest og skitnest av alle. Sånn var det i barnehagen, sånn er det på skolen, og sånn er det i gata også. Andre kunne skryte av en dress eller noe fottøy og hevde at i DET ble ungene deres aldri våte. Men om jeg kjøpte samme utstyr så var ungene mine til å vri opp likevel.

Jeg mistenker at mine unger søledam-magneter. Søledammene kommer praktisk talt hoppende på dem og inn i de minste åpninger. Har vurdert hel regndress og lime den fast, men ser at det finnes upraktiske aspekter ved det. Så vi har vel bare konkludert at når man har vært ute en stund er man våt og må inn og skifte.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 21:30   #22
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

S bruker Trolldressen med regnbukse over og cherrox. Det blir vått, men holder tett.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 21:30   #23
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Aha. Han bruker veldig sjelden votter.
Da skjønner jeg hvorfor ungen er våt.

Så utstyret ditt er nok bra, hehe.

Gammel 18-03-09, 21:33   #24
Isbjørn

Isbjørn sin avatar

Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Mine unger har alltid vært av typen som er våtest og skitnest av alle. Sånn var det i barnehagen, sånn er det på skolen, og sånn er det i gata også. Andre kunne skryte av en dress eller noe fottøy og hevde at i DET ble ungene deres aldri våte. Men om jeg kjøpte samme utstyr så var ungene mine til å vri opp likevel.

Jeg mistenker at mine unger søledam-magneter. Søledammene kommer praktisk talt hoppende på dem og inn i de minste åpninger. Har vurdert hel regndress og lime den fast, men ser at det finnes upraktiske aspekter ved det. Så vi har vel bare konkludert at når man har vært ute en stund er man våt og må inn og skifte.

Slik er minstamann hos oss. Han er 2 år og setter seg rett oppi søledammen. Klart han blir klissvåt da. I fjor høst kjøpte jeg barnevader til han, og da var han tørr. Ulempen er at dette er tynt og ikke passer på denne årstiden. Støvlene er smale og det blir trangt med ullsokker.

Gammel 18-03-09, 21:35   #25
Isbjørn

Isbjørn sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

S bruker Trolldressen med regnbukse over og cherrox. Det blir vått, men holder tett.

Men, blir det ikke klumpete, ballete og tett? Jeg synes det er bortkastede penger å kjøpe vanntett dress om man likevel trer regnbukse utenpå. Da kan man liksågodt kjøpe en billigdress, mener jeg. Har hatt noen runder i bhg ang dette, og ser at de tar på regnbukse selv om dressene er vanntette.

Gammel 18-03-09, 21:35   #26
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Slik er minstamann hos oss. Han er 2 år og setter seg rett oppi søledammen. Klart han blir klissvåt da. I fjor høst kjøpte jeg barnevader til han, og da var han tørr. Ulempen er at dette er tynt og ikke passer på denne årstiden. Støvlene er smale og det blir trangt med ullsokker.

Jeg oppdaget også det der pussige at vannet tilsynelatende renner oppover. Hvordan blir man våt på magen med regntøy på? Hvordan blir man våt på leggene når regnbuksa er forskriftsmessig festet med strikk under tette støvler? Jo, man sitter eller ligger i vann såklart! Da renner vannet inn i de underligste åpninger. Inn langs innersiden av jakken eller buksa. Sånn er det bare.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 21:43   #27
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg oppdaget også det der pussige at vannet tilsynelatende renner oppover. Hvordan blir man våt på magen med regntøy på? Hvordan blir man våt på leggene når regnbuksa er forskriftsmessig festet med strikk under tette støvler? Jo, man sitter eller ligger i vann såklart! Da renner vannet inn i de underligste åpninger. Inn langs innersiden av jakken eller buksa. Sånn er det bare.

Hel regndress. De er geniale ute nå.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 21:49   #28
Isbjørn

Isbjørn sin avatar

Standard

For ikke å snakke om når de heller vann fra bøtte og tømmer det inn i jakka

Gammel 18-03-09, 21:50   #29
Isbjørn

Isbjørn sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Hel regndress. De er geniale ute nå.

Ja, det er nok det beste. Tenker du sånn regnjakkedress eller pustende?

Gammel 18-03-09, 21:50   #30
Left
Passiv

Standard

Vi bruker vanlig regnbukse, og foret regnjakke nå. Under buksa bruker de ullstilongs og enten strikket ull, eller hel ullfleece ala Troll. Har aldri opplevd at de var våte igjennom. Dvs jo - i dag var faktisk lillebror våt på buksa han hadde under, men den hadde de dratt på utsiden av Viking Thermo-støvlene, så han var ikke våt på stilongsen inni.
Ellers har storebror vekslet litt mellom å bruke regntøy og Reflex eller ReimaTec vår/dress med hel ulldress under, og han har aldri vært våt, selv om han ser søkkvåt ut.

Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 21:51   #31
Mira
Bør lage seg en tittel selv

Mira sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Jeg har gitt opp!
Uansett hva lillesøster (2,5 år) har på seg nå om dagen blir hun gjennom våt!

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 21:52   #32
apan
I mål

apan sin avatar

apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men, blir det ikke klumpete, ballete og tett? Jeg synes det er bortkastede penger å kjøpe vanntett dress om man likevel trer regnbukse utenpå. Da kan man liksågodt kjøpe en billigdress, mener jeg. Har hatt noen runder i bhg ang dette, og ser at de tar på regnbukse selv om dressene er vanntette.

Nei, tror ikke det. Han har bare noe tynn fleece under Trolldressen, ikke det foret som hører med. Det er bare nå det er superbløtt han bruker regnbukse over fordi han nærmest sitter i dammer og Trolldressen i tillegg begynner å bli litt sliten. Jeg har jo ikke KJØPT dressen for å bruke regnbukse over, han har brukt den utallige dager uten regnbukse og hatt glede av både vanntettheten og andre gode ting ved den. I vinter fjernet jeg selvsagt bare regnbuksa fra barnehagen så den ikke var tilgjengelig.

Gammel 18-03-09, 21:53   #33
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Ja, det er nok det beste. Tenker du sånn regnjakkedress eller pustende?

Reflex hel regndress. Funker faktisk fint her nå om dagen. Blir ikke klam. Men har kun ull under.

Gammel 18-03-09, 21:55   #34
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Hvor får man tak i hel regndress? Jeg har også en som ligger i dammene nemlig.

Gammel 18-03-09, 21:56   #35
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Gammel 18-03-09, 21:57   #36
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Agurke, her.

Hvor får man tak i hel regndress? Jeg har også en som ligger i dammene nemlig.

Spørs hvem merke du vil ha.
Barnas hus har reflex sin.
Sparkjøp har.
Cubus har.
Sikkert flere og men jeg kommer ikke på flere i farta.

Gammel 18-03-09, 21:58   #37
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Troll har også fått en hel regndress faktisk.

Gammel 18-03-09, 21:59   #38
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Her er Troll sin:

Gammel 18-03-09, 22:00   #39
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Synes det er litt kjekt å kunne ta av jakka utover våren jeg i grunn. Når det er vått på bakken med fint vær sånn ellers.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 22:01   #40
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Selges HER.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:07.