|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#161 |
|
saftig
|
Sv: Er det uhøflig å være ærlig?
Vel, der er vi grunnleggende forskjellige. Jeg ville aldri funnet på å gjøre meg sykere enn jeg er for å vinne en slik diskusjon. Jeg tipper en stor del av forklaringen er at du ikke vet hvordan det føles å stadig, over mange år, måtte forklare og rettferdiggjøre at du må ta en del forholdsregler, og få reaksjoner som direkte og indirekte insinuerer at du ikke har grunn god nok, slik de ser det. Etterhvert fører det til en sårbarhet overfor slike situasjoner, og man unngår dem så langt det lar seg gjøre.
|
|
|
#162 |
|
Passiv
|
Når det står påtrykket et vognnummer OG et setenummer har man da rettmessig krav på å få sitte på det setet man har betalt for eller? |
|
|
|
#163 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja så klart. Men det betyr ikke at jeg og famiien min har satt oss der på forhånd og ber deg høflig om å sette deg et annet sted, om det setet f.eks. befant seg akkurat i en firergruppe vi trengte. |
|
|
|
|
|
#164 |
|
Leser
|
Sv: Er det uhøflig å være ærlig?Til HI, enig med flere her at man kan si noe mer enn Nei. "Nei, dessverre" holder kanskje.
Men, rine, tenkt om denne damen hadde en diagnose? (Måtte bare si det, for det er jo det som alltid blir sagt i diskusjoner på FP hvor man diskuterer barn.
Ja. Jeg har til om med fått sparken fra et verv fordi jeg var syk. Jeg bruker ikke akkurat å utbrodere, men i gitte situasjoner kan jeg si at jeg er syk. Jeg vil nok heller tro at dette har med personligheten til den enkelte heller enn om man har et helseproblem. Enkelte prater mer og lettere om personlige ting, mens andre er stumme som østerser.
|
|
|
#165 |
|
By the Sea
|
Sv: Er det uhøflig å være ærlig?...er det mulig å være 100% enig i begge sidene i en sak?
|
|
|
#166 |
|
Passiv
|
Hvorfor bestiller man så ikke en firergruppe dersom det er hva man har behov for lurer jeg veldig på da? |
|
|
|
#167 |
|
By the Sea
|
Ja, det lurer jeg på også.
|
|
|
#168 |
|
Absolut ateist
|
Som forklart før, så NYTTER det faktisk ikke alltid. Enkelt og greit.
|
|
|
#170 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Er det uhøflig å være ærlig?Nei, det gjør ikke det. Når man står med billetter som er annerledes enn de burde være og klager i luken på stasjonen, så får man beskjed om at sånn er det bare og beskjed om å ta det opp med konduktøren. Nemlig.
|
|
|
#171 |
|
Passiv
|
Sv: Er det uhøflig å være ærlig?Da er det jo opp til konduktøren å fikse det. I dette tilfellet var det hele to slike ledige hvor disse tre kunne satt seg. |
|
|
|
#172 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Er det uhøflig å være ærlig?Og konduktøren kunne ikke fikset en dritt om folk ikke hadde vært villig til å flytte på seg.
|
|
|
#173 |
|
Passiv
|
Sv: Er det uhøflig å være ærlig?Men det var jo ledig der for svarte, de kunne flyttet seg dit fra starten av for svingende. |
|
|
|
#174 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Er det uhøflig å være ærlig?Å jøsses, jeg trodde virkelig vi snakket på generelt grunnlag nå.
|
|
|
#175 |
|
Passiv
|
Sv: Er det uhøflig å være ærlig?Men om vi tar det på generelt grunnlag og legger ned et par forutsetninger: |
|
|
|
#176 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Er det uhøflig å være ærlig?Eller man har bestilt plass i en familievogn og det er faktisk helt fullt.
|
|
|
#177 |
|
Passiv
|
Den hadde jeg klaget stort og langt til NSB sentralt på da om jeg hadde møtt det når jeg reiste med barn og hadde bestilt billetter på forhånd. |
|
|
|
#178 |
|
I gapestokken
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Da var det i hvert fall latterlig å være kranglete. De kunne fint satt seg der i utgangspunktet.
|
|
|
#179 |
|
Twinsouls
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sørlandet
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det uhøflig å være ærlig?Si alltid sanheten men ikke alle sanheter.
|
|
|
#180 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Hvis det er så viktig å sitte sammen at det er avgjørende for hvorvidt reisen skal gå bra eller ikke, hadde jeg faktisk heller valgt et annet tidspunkt hvor mine behov kunne dekkes enn å satset på at andre var villige til å flytte seg og tilordne seg mine behov.
|
|
|
|
![]() |
|
|