|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#283 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Disse flaggene igjen
En ny Facebookgruppe? "Vi som mener man må lese hele diskusjonen før man svarer på innlegg!" |
|
|
|
|
|
#284 |
|
By the Sea
|
Tja.
|
|
|
#285 |
|
Peppy!
|
Mnjaa, Zoë. Det går jo an, men er det naturlig? Vil du for eksempel si at det er like naturlig å ikke lese alt først, eller kanskje til og med si at det er mer naturlig å ikke lese alt? |
|
|
|
|
|
#286 |
|
Bedreviter
|
Sv: Disse flaggene igjenRine: Mener du virkelig at folk som har lyst til å lese hele diskusjonen, og som synes det er naturlig, ikke skal få lov til det? Skal alle måtte hoppe over halve diskusjonen for å tilfredsstille de som ikke orker å lese alt. Hvordan skal diskusjonene på FP bli om alle bare leser de to første og den siste siden? |
|
|
|
|
|
#287 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Je,je, je... |
|
|
|
|
|
#288 |
|
Deltidsmamma
|
Hmmm, da ble det tyst ja... |
|
|
|
|
|
#290 |
|
guru advisor
|
Sv: Disse flaggene igjenJeg prøver etter beste evne å forstå hvorfor det er så viktig for noen at man bare har norske flagg på 17.mai.Jeg klarer ikke å se det. Nasjonaldag, ja. Til ære for våre forfedre, ja. Det er fest, ja. Fest for alle, ikke sant? Hvis jeg ser andre flagg i 17.mai-toget blir jeg glad. Jeg syns flagg er spennende, for meg er det et festsymbol.
Hva mener du med denne siste setningen? At de som føler seg velkomne i Norge ikke har et behov for å huske sitt opprinnelsesland? For meg blir det fullstendige motsetniger. Sist redigert av Minerva : 14-05-09 kl 16:03. |
|
|
|
|
|
#292 |
|
Halloen!
Jeg har fått med meg det med ytringsfriheten og at det er latterlig med et forbud. Jeg undrer meg bare på hva som er motivet bak å ønske å gå med et annet lands flagg på en bestemt nasjonalsdag. Om det er Norge eller Gambia er helt uvesentlig. For meg, iallfall. Har ikke sett til nå at noen har gitt gode svar på hvorfor folk har et sterkt ønske om å bære sitt eget flagg akkurat denne dagen i året.
Men hvorfor er det viktig å ha andre flagg med i feiringen av den norske grunnlovsdagen? Enig med deg i at det er er OK hvis man tenker at det bare er en "festdag," og det ødelegger ikke min glede over dagen om jeg skulle slumpe til å se et kinesisk flagg i toget. Jeg blir bare forundret. That`s it. |
|
|
|
|
|
#293 |
|
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Disse flaggene igjen17 mai er en dag jeg er stolt av og som jeg gleder meg til hvert år. Vi er så priviligerte som bor i et land som Norge. Vi kan da vel være så rause at vi kan dele denne dagen med våre nye landsmenn, og hva gjør vel det om de vifter med sine egne flagg. |
|
|
|
|
|
#294 |
|
Halloen!
Det gjør absolutt ingenting. Det blir på samme måte som når jeg ser noen gå med lusekofte, lilla tights og snøjoggere i bryllup. Jeg aksepterer at de synes det er OK å gå slik og er raus og høflig nok til at jeg lar være å kommentere det. Jeg ønsker heller ikke forbud mot lusekoftekledde mennesker i bryllup. Men inni meg hever jeg øyenbrynene litt og tenker: Hvorfor har du tatt på deg disse klærne akkurat i dag? Har du ikke helt fått med deg kleskoden? Hva er det du prøver å si, egentlig? |
|
|
|
|
|
#295 |
|
Bedreviter
|
Ja, du tror at hvis man bare sier det samme mange nok ganger og til slutt ikke mottar flere motargumenter, så har man vunnet debatten og overbevist motdebattantene? Det er ikke en helt uvanlig debatteknikk, det skal du ha … |
|
|
|
|
|
#296 |
|
By the Sea
|
|
|
|
#297 |
|
Deltidsmamma
|
Det er klart de kan, men hvorfor vil man ikke på en dag som denne bruke det norske flagget? |
|
|
|
|
|
#298 |
|
Deltidsmamma
|
|
|
|
|
|
|
#299 |
|
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
De fleste gjør jo det og da kan de meget få som vil ha med sitt eget flagg gjøre det om de vil. |
|
|
|
|
|
#300 |
|
Halloen!
Meget mulig det, men gjør meg (og Bønna?) en tjeneste: Svar akkurat på det jeg spurte om i det innlegget. Ev. link til den siden der dere allerede har svart på dette spørsmålet. (Har lest litt mer i tråden, og jeg kan faktisk ikke finne et svar på det der.) |
|
|
|
![]() |
|
|