Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Disse flaggene igjen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-05-09, 14:50   #281
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Disse flaggene igjen

Ja, jeg er en pyse.

Gammel 14-05-09, 14:52   #282
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ja, jeg er en pyse.

Typisk Venstrefolk.

Gammel 14-05-09, 14:53   #283
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Er det greit å svare uten å ha lest denne ørtn sider lange tråden?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Egentlig ikke. Eller jeg synes i alle fall det er mest naturlig å lese diskusjonen før man deltar i den, men jeg vil jo ikke forby noen å gjøre noe annet. Det får nesten være opp til den enkelte hvordan det føles riktig for dem å diskutere (enten det er med å høre på hva andre sier før de selv svarer eller ikke), og vi er jo tross alt for ytringsfrihet, ikke sant?

En ny Facebookgruppe? "Vi som mener man må lese hele diskusjonen før man svarer på innlegg!"

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 14:54   #284
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Egentlig ikke. Eller jeg synes i alle fall det er mest naturlig å lese diskusjonen før man deltar i den, men jeg vil jo ikke forby noen å gjøre noe annet. Det får nesten være opp til den enkelte hvordan det føles riktig for dem å diskutere (enten det er med å høre på hva andre sier før de selv svarer eller ikke), og vi er jo tross alt for ytringsfrihet, ikke sant?

Tja.
I akkurat denne diskusjonen går det fint an å si sin mening om flaggbruk på 17. mai uten å lese hele tråden.

I laaange tråder hender det rett som det er at jeg leser de første sidene for å se hvor det bærer, så de siste for å se hvor det hele har havnet, for så å poste mitt innlegg.
Tror fint man kan hoppe over x antall sider med fjas og avsporinger og likevel delta med et fruktbart innlegg.

Gammel 14-05-09, 15:01   #285
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det greit å svare uten å ha lest denne ørtn sider lange tråden?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Tja.
I akkurat denne diskusjonen går det fint an å si sin mening om flaggbruk på 17. mai uten å lese hele tråden.

Mnjaa, Zoë. Det går jo an, men er det naturlig? Vil du for eksempel si at det er like naturlig å ikke lese alt først, eller kanskje til og med si at det er mer naturlig å ikke lese alt?

Jeg mener ikke at vi skal forby det jeg heller. Herlighet, det er jo bare små forumister som prøver å ha det gøy. Men er det passende? Jeg vet hva jeg synes om akkurat det, jaffal.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 15:04   #286
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rine: Mener du virkelig at folk som har lyst til å lese hele diskusjonen, og som synes det er naturlig, ikke skal få lov til det? Skal alle måtte hoppe over halve diskusjonen for å tilfredsstille de som ikke orker å lese alt. Hvordan skal diskusjonene på FP bli om alle bare leser de to første og den siste siden?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 15:09   #287
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Je,je, je...
Jeg har "skumlest" da... (En av mine spesialiteter.) Fått med meg hovedargumentene, tror jeg. Men seriøst: Jeg er med på at et forbud mot utenlandske flagg går på bekostning av ytringsfriheten. (Det var jo også en av grunnene til at jeg ikke meldte meg inn i FB- gruppen, den andre var at personen som sendte invitasjonen er komplett idiot.. )
Likevel lurer jeg litt på hva man ønsker å ytre når man ikke ønsker å feire den norske nasjonaldagen med norske flagg. WHY? Liksom.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 15:46   #288
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Je,je, je...
Jeg har "skumlest" da... (En av mine spesialiteter.) Fått med meg hovedargumentene, tror jeg. Men seriøst: Jeg er med på at et forbud mot utenlandske flagg går på bekostning av ytringsfriheten. (Det var jo også en av grunnene til at jeg ikke meldte meg inn i FB- gruppen, den andre var at personen som sendte invitasjonen er komplett idiot.. )
Likevel lurer jeg litt på hva man ønsker å ytre når man ikke ønsker å feire den norske nasjonaldagen med norske flagg. WHY? Liksom.

Hmmm, da ble det tyst ja...

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 15:47   #289
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror ikke det er fordi ingen har svar Bønna, men fordi alle er lei av å svare det samme om igjen.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 15:48   #290
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Jeg prøver etter beste evne å forstå hvorfor det er så viktig for noen at man bare har norske flagg på 17.mai.Jeg klarer ikke å se det. Nasjonaldag, ja. Til ære for våre forfedre, ja. Det er fest, ja. Fest for alle, ikke sant? Hvis jeg ser andre flagg i 17.mai-toget blir jeg glad. Jeg syns flagg er spennende, for meg er det et festsymbol.

Opprinnelig lagt inn av Travolta, her.

Som sagt tenker jeg omvendt av mange her inne. Jeg synes det er flott at vi kan forenes rundt samme flagg på 17.mai uavhengig om vi er født i Norge eller Mongolia. Jeg synes det er et flott skue når en afrikaner i sin drakt vaier med det norske flagget. Da tenker jeg at vi er kommet et stykke med integreringen likevel. Ikke fordi at afrikaneren skal bli så himla norsk, men fordi h*n har lyst å feire 17.mai sammen med oss og med samme flagg som deg og meg. Da tenker jeg at h*n føler seg velkommen i Norge og dermed ikke har behov for å vise oss hvor h*n egentlig kommer fra.

Hva mener du med denne siste setningen? At de som føler seg velkomne i Norge ikke har et behov for å huske sitt opprinnelsesland? For meg blir det fullstendige motsetniger.

Da jeg jobbet på en skole med 90% tospråklige var det nettopp det å være stolt av sin bakgrunn, vise det flagget som eleven også hadde tilknytningen til (i tillegg til det norske) som hadde mye fokus. Dette var en skole med barn fra 20 forskellige nasjoner. I min klasse hadde vi 11 forskjellige språk som vi hilste god morgen på hver dag. Og det ble gjort med stolthet fra elevene, samtidig som de føler seg velkomne og ser på seg selv som norske.

Sist redigert av Minerva : 14-05-09 kl 16:03.
Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 15:51   #291
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg tror ikke det er fordi ingen har svar Bønna, men fordi alle er lei.

Jeg tror det er ønsketekning fra din side

Gammel 14-05-09, 15:58   #292
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg tror ikke det er fordi ingen har svar Bønna, men fordi alle er lei av å svare det samme om igjen.

Jeg har fått med meg det med ytringsfriheten og at det er latterlig med et forbud. Jeg undrer meg bare på hva som er motivet bak å ønske å gå med et annet lands flagg på en bestemt nasjonalsdag. Om det er Norge eller Gambia er helt uvesentlig. For meg, iallfall. Har ikke sett til nå at noen har gitt gode svar på hvorfor folk har et sterkt ønske om å bære sitt eget flagg akkurat denne dagen i året.

Opprinnelig lagt inn av Cille, her.

Jeg prøver etter beste evne å forstå hvorfor det er så viktig for noen at man bare har norske flagg på 17.mai.Jeg klarer ikke å se det. Nasjonaldag, ja. Til ære for våre forfedre, ja. Det er fest, ja. Fest for alle, ikke sant? Hvis jeg ser andre flagg i 17.mai-toget blir jeg glad. Jeg syns flagg er spennende, for meg er det et festsymbol.

Men hvorfor er det viktig å ha andre flagg med i feiringen av den norske grunnlovsdagen? Enig med deg i at det er er OK hvis man tenker at det bare er en "festdag," og det ødelegger ikke min glede over dagen om jeg skulle slumpe til å se et kinesisk flagg i toget. Jeg blir bare forundret. That`s it.

Gammel 14-05-09, 15:58   #293
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

17 mai er en dag jeg er stolt av og som jeg gleder meg til hvert år. Vi er så priviligerte som bor i et land som Norge. Vi kan da vel være så rause at vi kan dele denne dagen med våre nye landsmenn, og hva gjør vel det om de vifter med sine egne flagg.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 16:07   #294
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nelle, her.

17 mai er en dag jeg er stolt av og som jeg gleder meg til hvert år. Vi er så priviligerte som bor i et land som Norge. Vi kan da vel være så rause at vi kan dele denne dagen med våre nye landsmenn, og hva gjør vel det om de vifter med sine egne flagg.

Det gjør absolutt ingenting. Det blir på samme måte som når jeg ser noen gå med lusekofte, lilla tights og snøjoggere i bryllup. Jeg aksepterer at de synes det er OK å gå slik og er raus og høflig nok til at jeg lar være å kommentere det. Jeg ønsker heller ikke forbud mot lusekoftekledde mennesker i bryllup. Men inni meg hever jeg øyenbrynene litt og tenker: Hvorfor har du tatt på deg disse klærne akkurat i dag? Har du ikke helt fått med deg kleskoden? Hva er det du prøver å si, egentlig?

Gammel 14-05-09, 16:08   #295
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Hmmm, da ble det tyst ja...

Ja, du tror at hvis man bare sier det samme mange nok ganger og til slutt ikke mottar flere motargumenter, så har man vunnet debatten og overbevist motdebattantene? Det er ikke en helt uvanlig debatteknikk, det skal du ha …

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 16:08   #296
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Mnjaa, Zoë. Det går jo an, men er det naturlig? Vil du for eksempel si at det er like naturlig å ikke lese alt først, eller kanskje til og med si at det er mer naturlig å ikke lese alt?

Jeg mener ikke at vi skal forby det jeg heller. Herlighet, det er jo bare små forumister som prøver å ha det gøy. Men er det passende? Jeg vet hva jeg synes om akkurat det, jaffal.

Gammel 14-05-09, 16:09   #297
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nelle, her.

Det er klart de kan, men hvorfor vil man ikke på en dag som denne bruke det norske flagget?

Gammel 14-05-09, 16:11   #298
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Ja, du tror at hvis man bare sier det samme mange nok ganger og til slutt ikke mottar flere motargumenter, så har man vunnet debatten og overbevist motdebattantene? Det er ikke en helt uvanlig debatteknikk, det skal du ha …

Gammel 14-05-09, 16:12   #299
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Det er klart de kan, men hvorfor vil man ikke på en dag som denne bruke det norske flagget?

De fleste gjør jo det og da kan de meget få som vil ha med sitt eget flagg gjøre det om de vil.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 16:12   #300
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Meget mulig det, men gjør meg (og Bønna?) en tjeneste: Svar akkurat på det jeg spurte om i det innlegget. Ev. link til den siden der dere allerede har svart på dette spørsmålet. (Har lest litt mer i tråden, og jeg kan faktisk ikke finne et svar på det der.)

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:20.