Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hvilke sko skal jeg traske Londons gater med i sommer?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-06-09, 22:11   #41
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilke sko skal jeg traske Londons gater med i sommer?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg er nok ingen camper-type. Men det går jo selvsagt an å finne noen lekre, nette sneakers jeg også kan bruke til skjørt. Hva med sånne små Nike-sko, er de bra for spasering? Vi har med barn altså, så det blir ikke helt asfalt-texas.

De funker bra nok for meg.

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Men Puma sko er vel generellt ikke så veldig gode å gå (langt) i?

Har ett par Puma sko og de har jeg fått gnagsår av hver eneste gang jeg har brukt de. (Og jeg har prøvd maaaaange ganger, for de var jo så kule. )

Jeg har trasket storbyer rundt i Pumasko av typen som ikke har andre egenskaper enn at de ser kule ut (og som funker til skjørt), og som sagt, det har fungert supert. Jeg har hatt flere par og aldri fått gnagsår enda jeg virkelig er en som for gnagsår veldig fort.

Dette med sko i storby er dyrekjøpt erfaring, altså. Jeg minnes med gru en uke i Paris der jeg til slutt nesten ikke kunne gå på grunn av mitt ukloke og forfengelige skovalg.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-09, 22:12   #42
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Teva hadde disse også, litt hæl er ikke dumt når man går mye.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-09, 22:12   #43
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vet ikke om de selger flip-flopper noe sted men sandaler har de på noen sportsbutikker. Jeg har kjøpt mine ute på tur og på ebay. De koster jo ikke mange kronene så jeg har noen par.

Gammel 23-06-09, 22:13   #44
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror jeg har prøvd flipfloppene til Teva på Anton Sport, men de var for trange over vristen.

Gammel 23-06-09, 22:16   #45
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Jeg har tre par Birkenstocksandaler som er gode å gå i. Har brukt det ene paret på storbytrasking, og det fungerte fint.
Jeg har disse i rosa og svart:

Gammel 23-06-09, 22:18   #46
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Og disse:

Gammel 23-06-09, 22:19   #47
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg tror jeg har prøvd flipfloppene til Teva på Anton Sport, men de var for trange over vristen.

Det finnes jo flere typer, og de utvider seg. *bred fot og høy vrist*

Gammel 23-06-09, 22:20   #48
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Stikka, her.

Det finnes jo flere typer, og de utvider seg. *bred fot og høy vrist*

OK, good to know. Jeg får se om jeg finner noe til uka, så rekker jeg å gå det inn før vi reiser.

Gammel 23-06-09, 22:31   #49
Debra
Lovende

Debra sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Debra er litt kul
Standard

Teva har jeg også vandret storbyer med. Kjempegode de også!
http://www.teva.com/productslist.asp...yid=425&page=1

Debra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-09, 22:35   #50
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selges Teva i Oslo?

Jeg har sett det på XXL.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-09, 22:37   #51
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

OK, du liker ikke Camper, men disse her er, utrolig nok, utrolig gode å gå med (bare man går dem inn på forhånd, utstyrt med gnagsårplaster/stift), og i denne rødfargen burde de være noe for deg. Utrolig god demping i hælen.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-09, 22:39   #52
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har forøvrig disse fra Birkenstock:

I tillegg til den klassiske kjerring-helsesandalmodellen.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-09, 22:41   #53
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Fine? Kjipp-kjapper er per definisjon groteske.

Nye kjipp-kjapper var faktisk det eneste jeg kjøpte med hjem fra Barcelona (som ellers er en favoritt shoppingby, etter NYC). De gamle var nøyaktig ni år gamle (kjøpt på ettårsbryllupsreisen som de var), så det var på tide.

Nå gjenstår det å se om du vil like dem enda dårligere enn Mikke Mus-crocsene mine.

Jeg er ellers utrolig glad for at noen vet å bruke den norske betegnelsen på skoene.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-09, 23:27   #54
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Kanina: de er fine, helt ned til sålen, sånn naturgummisak er ikke min greie.

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

Jeg er ellers utrolig glad for at noen vet å bruke den norske betegnelsen på skoene.

Det var helt vanlig å kalle det flipflopper når jeg var liten også, selv om jeg har hørt kjippkjapper. De flipper og flopper mer enn de kjipper.

Jeg bor i flipflopper om sommeren, det er masse fint å få tak i!

Gammel 23-06-09, 23:30   #55
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

De til Puma var fine!

De prøvde jeg for ikke så lenge siden, og de satt knallgodt på foten. De virket veldig gode å gå i også. Desverre kjøpte jeg de ikke da, men jeg tror jeg skal gå til innkjøp av de. De er nette til å være den type sko, og virket luftige nok.

Gammel 23-06-09, 23:31   #56
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

De prøvde jeg for ikke så lenge siden, og de satt knallgodt på foten. De virket veldig gode å gå i også. Desverre kjøpte jeg de ikke da, men jeg tror jeg skal gå til innkjøp av de. De er nette til å være den type sko, og virket luftige nok.

Hvor fant du dem?

Gammel 23-06-09, 23:36   #57
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

I Praha. Og jeg angrer som en hund på at jeg ikke kjøpte de.

Gammel 24-06-09, 00:19   #58
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Debra, her.

Disse fra Bianco er helt fantastiske å gå i!
Finnes i flere farger.

Jeg har dem i sort og hvitt og elsker dem. Virkelig elsker dem. Hvor kan jeg ha lagt dem i fjor høst?

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-09, 12:13   #59
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

El Naturalista clogs. De er mindre stygge enn Crocs, beskytter tæerne mens du går rundt i gatene, og gnaget ikke på mine føtter selv etter 5 timers trasking i Leeds (og jeg får gnagsår av alt bortsett fra Crocs og joggesko med sokker). Jeg liker også at sålen på dem er bygget opp, de er ikke så flate som ballerinasko og mange Campers lest.

Gammel 24-06-09, 12:14   #60
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Sorry, jeg bruker ikke El Naturalista om det så er de siste skoene i verden. Det er veldig langt fra min stil.

Sist redigert av Tallulah : 24-06-09 kl 12:54.
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:01.