Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva synes du om innvandrere?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-07-09, 22:58   #41
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Sv: Hva synes du om innvandrere?

Lykken sier som alltid mye bra.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-09, 23:07   #42
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det går vel ikke an å synes noe om "innvandrere" som gruppe, det er vel strengt tatt den mest heterogene gruppa man kan definere. Muslimer er heller ingen ensartet gruppe, selv om media gir oss et bilde av at alle muslimer er fundamentalistiske muslimer.

Det muslimske kvinnesynet suger. I hvertfall slik det praktiseres mange steder, såvidt jeg har skjønt var ikke kvinnesynet fra Muhammeds side så galt. Og vi har utfordringer med kriminalitet blant innvandrere, trygdemisbruk etc. Ikke at problemet nødvendigvis er noe mindre blant etniske nordmenn, det blir vel heller mer synlig når det gjelder ikke-vestlige innvandrere.

Jeg synes det må være lov til å si høyt at vi i dette landet har visse problemer med integreringen, og at man misliker holdninger blant enkelte innvandrergrupper uten å bli stemplet som innvandrerfiendtlig. Selv om man respekterer andres religion må vi kunne sette noen grenser for i hvor stor grad vi tilrettelegger for religionsutøvelse i det offentlige rom, da tenker jeg spesielt på i skolen. Selvfølgelig må innvandrere må beholde sin egenart, vi kan ikke regne med at de tar på seg ski og nisselue på grensa. Norske damer begynner ikke akkurat å gå i burka ved utenlandsstasjoner i arabiske land heller. Mens det er vanlig å respektere at man skal dekke knær og albuer på offentlig sted. Jeg tenker at det må være opp til oss/myndighetene å sette grenser for hva som er akseptabelt i det offentlige rom og legge til rette for integrering. Det er synd at diskusjoner rundt utfordringer i forhold til integrering og innvandring ofte strander på en lite fruktbar diskusjon preget av fordommer både mot innvandrere og de som stiller spørsmål ved dagens praksis.

Gammel 11-07-09, 23:07   #43
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv

Brutus_ sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Hehe, endelig kom det en tråd av deg gode gamle slaget, der problemstillingen ble så flåsete at skeptikeren blir til utpekt til klovn. Og alle sitter med sosinomhornbrillene og vet så mye bedre. Tenker det blir ett opplysende ordskifte

Brutus_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-09, 23:08   #44
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Jeg synes det der er en utrolig dårlig sammenligning, så lenge nordmennene ikke er asylsøkere, søker opphold, statsborgerskap og/eller på andre måter skal benytte seg av landets offentlige ordninger som trygd, arbeidsledighetstrygd, sosialstønad, barnebidrag, kontantstøtte, støtte til å starte firma og alskens andre ordninger som Norge yter til sine innbyggere. Jeg synes det ikke er rart at en polsk arbeider som her er på kortvarig/tidsbestemt tid ikke bosetter seg blant lokalbefolkningen eller tilpasser seg mer enn nødvendig. Men har du søkt om opphold på langvarig basis og statsborgerskap er det mye mer som er nødvendig. Eller mener du at det er greit å leve på støtteordninger fordi du ikke vil lære deg språk eller synes du lever usannsynlig godt på det kontra i hjemlandet og ikke føler behov for å jobbe? Eller at kona ikke skal jobbe fordi dette betyr at hun ikke må og du ønsker ikke at hun har kontakt med norske mer enn nødvendig? At du synes gratis skole i Norge er helt topp, utdanning er viktig, men å ha kontakt med skolekamerater på fritiden eller gud forby, det motsatte kjønn, som er etnisk norske, er ikke akseptert for ungene. De siste eksemplene er hentet fra virkeligheten i norsk drabantby, og jeg tror mange i Oslo lever ved siden av innvandrere som lever på den måten. Er det bare fordømmende og rasistisk at folk som lever tett på ikke liker dette? Eller er det bare politisk korrekt å leve i kul leilighet på Grønland og digge mangfoldet av kulturer?

Tja...
Nordmenn 'søker opphold' i et annet land fordi de får en godt betalt jobb eller ønsker sol og varme. Jeg vil tro de fleste som kan velge å motta en solid trygd hjemmefra velger å beholde denne fremfor å melde flytting og motta støtteordninger i det landet de flytter til. Men jeg tror ikke nødvendigvis de har kvaler i forhold til f.eks å benytte det lokale helsevesen, dersom ordningene legger til rette for det, og det vurderes som godt nok.
Til motsetning vil mange av de som kommer hit komme fra fattige land, eller være forfulgt i sitt hjemland, og trenge beskyttelse.
Jeg kjenner også virkeligheten i norsk drabantby, jeg bor i en av dem selv. Og integrering krever faktisk innsats, ikke bare fra den ene part, men fra den andre (oss) også. Jeg skal ikke påstå at det ikke finnes dem som benytter seg av godene samtidig som de ikke bidrar så mye selv, men det gjelder da ikke bare innvandrere.

Gammel 11-07-09, 23:10   #45
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg syns det viktigste her er at vi snakker om MENNESKER. I en religion, tro, gruppe eller hva det måtte være er det forskjellige type mennesker som alle er individer med forskjelllig eller likt syn på ting.

Jeg tror flesteparten av muslimene i landet her ikke lenger kvalifiserer til å bli kalt innvandrere. De har levd her i to-tre generasjoner.
Enig med de som stusser på at det stort sett alltid er en diskusjon om muslimer når det snakkes om innvandrere.

Jeg mener det ikke er riktig å dømme folk ut i fra hvordan vi tror det er. Alle tolker sin religion forskjellig, noen i ekstrem forstand, noen ikke. Det gjelder vel uansett hvilken religion det måtte være?

Gammel 11-07-09, 23:10   #46
Blånn

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Folk flest er greie folk, uansett hvilken etnisk bakgrunn og religion de har - og en drittsekk er en drittsekk uansett nasjonalitet.

Jeg bor i et område med mange innvandrere, har barn på en skole med over 70% innvandrerbarn og underviser på en tilsvarende skole. Og utsagnet til Inagh kan jeg med hånden på hjertet underskrive.

En annen ting jeg stadig opplever er at mange faktisk ikke vet hvordan man skal oppføre seg i Norge. Ta somaliere som et eksempel. Jeg har vært borti barn som kommer rett fra flykningeleir til en norsk 2. klasse. Barnet kunne ikke språk og har bodd hele sitt liv i kummerlige forhold i en leir. Aldri gått på skole, aldri holdt i en blyant eller en saks. Det er også nærliggende å tro at mor er analfabet og har også bodd i samme flykningeleiren i mange år (såvidt jeg vet er ikke far inne i bildet). Disse menneskene skal skape seg et nytt liv i Norge. Et land hvor vi tar som en selvfølge at alle kan bruke blyant og viskelær, at de fleste har pc og bruker den jevnlig, at alle kan trafikkreglene, at alle har et minimum av sosial kompetanse osv. Vel, barnet hadde store tilpasningsproblemer på skolen. Det skjønte ikke de sosiale kodene og kunne heller ikke språket. Mor er, til tross for hennes bakgrunn oppegående og gjør en kjempejobb. Men det tar tid! Barnet sliter fremdeles etter nesten 3 år i Norge, men forstår stadig mer av det som foregår.

Personlig mener jeg at mennesker som kommer til Norge forplikter seg til å følge Norges lover og regler. Og det gjør faktisk de fleste, men de trenger ikke kle seg som meg eller spise samme maten som meg. Tenk så kjedelig det er! Samtidig har jeg min egen oppfatning av for eksempel hijaben og andre kulturelle særtrekk.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-09, 23:13   #47
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av amelia, her.

tilpasse seg den norske kulturen!

Kan du ikke definere "den norske kulturen" for meg, vær så snill?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-09, 23:15   #48
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg synes det må være lov til å si høyt at vi i dette landet har visse problemer med integreringen, og at man misliker holdninger blant enkelte innvandrergrupper uten å bli stemplet som innvandrerfiendtlig. Selv om man respekterer andres religion må vi kunne sette noen grenser for i hvor stor grad vi tilrettelegger for religionsutøvelse i det offentlige rom, da tenker jeg spesielt på i skolen. Selvfølgelig må innvandrere må beholde sin egenart, vi kan ikke regne med at de tar på seg ski og nisselue på grensa. Norske damer begynner ikke akkurat å gå i burka ved utenlandsstasjoner i arabiske land heller. Mens det er vanlig å respektere at man skal dekke knær og albuer på offentlig sted. Jeg tenker at det må være opp til oss/myndighetene å sette grenser for hva som er akseptabelt i det offentlige rom og legge til rette for integrering. Det er synd at diskusjoner rundt utfordringer i forhold til integrering og innvandring ofte strander på en lite fruktbar diskusjon preget av fordommer både mot innvandrere og de som stiller spørsmål ved dagens praksis.

Det største problemet med integrering er vel at man tror at alle skal bli like. Vi vil gjøre alle som oss …, vi tillater i liten grad individualitet.
Jeg snakker nå ikke om norges lover og denslags, men hverdagslige ting.

Gammel 11-07-09, 23:16   #49
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Brutus_, her.

Hehe, endelig kom det en tråd av deg gode gamle slaget, der problemstillingen ble så flåsete at skeptikeren blir til utpekt til klovn. Og alle sitter med sosinomhornbrillene og vet så mye bedre. Tenker det blir ett opplysende ordskifte

Og om du noen gang klarer å skrive noe som helst gjennomtenkt om emnet, så tror jeg at jeg pisser på meg i sjokk. Steike så lei jeg er av klisjéoppgulpinga di.

Gammel 11-07-09, 23:16   #50
Brutus_

Brutus_ sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Jeg synes det er rart at det alltid blir snakk om muslimer når det er snakk om innvandrere.

Nei, det er ikke rart. Det er litt snakk om polakker og party-svensker innimellom. Kom med noen issues der andre er involvert, da. Det var noe sverd-fekting blant noen tamiler på Kalbakken for en tid tilbake. Ellers er det bare god stemning. Det er ikke til å komme forbi at det er religionen i seg selv som utgjør kjernen i konfliktmaterialet. Enkelt og greitt.

Gammel 11-07-09, 23:19   #51
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Smurfine79, her.

Synst godt de kan intigrere seg så godt de kan, å ikke minst lære seg norsk.

Du synes ikke kanskje at dette utsagnet faller på sin egen urimelighet?

Gammel 11-07-09, 23:19   #52
Nebbia
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Smurfine79, her.

Synst godt de kan intigrere seg så godt de kan, å ikke minst lære seg norsk.

Helt enig. Norsk må man kunne. Både skriftelig og muntelig.

Svar med sitat
Gammel 11-07-09, 23:51   #53
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Helt enig. Norsk må man kunne. Både skriftelig og muntelig.

Var "skriftelig" og "muntelig" sarkastisk ment?

shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-09, 23:52   #54
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Var "skriftelig" og "muntelig" sarkastisk ment?

Neisjda.

Gammel 11-07-09, 23:55   #55
Blånn

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Nei, det er ikke rart. Det er litt snakk om polakker og party-svensker innimellom. Kom med noen issues der andre er involvert, da. Det var noe sverd-fekting blant noen tamiler på Kalbakken for en tid tilbake. Ellers er det bare god stemning. Det er ikke til å komme forbi at det er religionen i seg selv som utgjør kjernen i konfliktmaterialet. Enkelt og greitt.

Naboene våre som fekta... Full action, sperring av sameiet vårt og bevæpnet politiaksjon. Men, de tamilene jeg kjenner er pliktoppfyllende, flere har studert/studerer, de fleste klarer seg veldig bra i Norge selv om de er hinduister og spiser krydret vegetarmat.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-09, 23:59   #56
Brutus_

Brutus_ sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Naboene våre som fekta... Full action, sperring av sameiet vårt og bevæpnet politiaksjon. Men, de tamilene jeg kjenner er pliktoppfyllende, flere har studert/studerer, de fleste klarer seg veldig bra i Norge selv om de er hinduister og spiser krydret vegetarmat.

...just presis.

Gammel 12-07-09, 00:01   #57
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Det er ikke til å komme forbi at det er religionen i seg selv som utgjør kjernen i konfliktmaterialet. Enkelt og greit.

Det er jeg enig i.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-09, 00:09   #58
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av maggypop, her.

Tja...
Nordmenn 'søker opphold' i et annet land fordi de får en godt betalt jobb eller ønsker sol og varme. Jeg vil tro de fleste som kan velge å motta en solid trygd hjemmefra velger å beholde denne fremfor å melde flytting og motta støtteordninger i det landet de flytter til. Men jeg tror ikke nødvendigvis de har kvaler i forhold til f.eks å benytte det lokale helsevesen, dersom ordningene legger til rette for det, og det vurderes som godt nok.
Til motsetning vil mange av de som kommer hit komme fra fattige land, eller være forfulgt i sitt hjemland, og trenge beskyttelse.
Jeg kjenner også virkeligheten i norsk drabantby, jeg bor i en av dem selv. Og integrering krever faktisk innsats, ikke bare fra den ene part, men fra den andre (oss) også. Jeg skal ikke påstå at det ikke finnes dem som benytter seg av godene samtidig som de ikke bidrar så mye selv, men det gjelder da ikke bare innvandrere.

Ja, de søker arbeidstillatelse, slik som man kan gjøre her også. Eller bor som pensjonister i Spania på pensjonen, trygd, oppsparte midler. Det er fortsatt langt i fra det samme.
Ja, integrering krever innsats fra begge sider, helt enig. Men hvis bare den ene siden ønsker å bidra, så er man ikke så langt vel? Mulig mye har blitt bedre, men da jeg gikk på videregående var det ikke mulig å oppnå særlig kontakt eller få med muslimer på noe. Og de sa også grunnen til det rett ut. De fikk ikke lov, det var ikke akseptert å omgås norske, og særlig ikke det motsatte kjønn. Hvis Geir Egil hadde dukket opp på døra til Shabana, da vet jeg ikke helt hva som hadde skjedd. Heller ikke fritidsaktiviteter, fester eller annen sosial omgang for jentene var lov, mens guttene kunne drive idrett i det minste, og selvfølgelig hadde en helt annen frihet. Jeg må få lov til å mislike at slike skikker og tradisjoner fører videre i et samfunn som i mine øyne har kommet svært mye lengre og er mye bedre. Det er ikke å integrere seg. I barnehagen her har vi gjentatte ganger bedt muslimske barn i bursdager, intet svar. Vi har bedt personalet om å overbringe det, for å være sikre på at de har forstått beskjeden. De hilser ikke, prater ikke. De polske, vietnamesiske, tamilske, svenske gjør det. De er veldig ivrige på å lære seg norsk, fordi de vet uten det får de ikke jobb. Det går begge veier ja.

Gutt 2002 og jente 2005

Sist redigert av Lykken : 12-07-09 kl 00:16.
Gammel 12-07-09, 00:18   #59
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Ja, de søker arbeidstillatelse, slik som man kan gjøre her også. Eller bor som pensjonister i Spania på pensjonen, trygd, oppsparte midler. Det er fortsatt langt i fra det samme.
.

Nå kan man ikke komme bort fra at alle nordmenn i Spania IKKE er pensjonister som lever på pensjon, trygd og oppsparte midler.
Det finne nok av nordmenn der nede som lever på uføretrygd fra Norge, samtidig som de jobber der nede. Altså trygdemisbrukere.

Så for en tid tilbake på MIgrapolis. Der satt det nordmenn i Spania og mente at utlendinger i Norge måtte lære seg norsk, mens de som var norske og bodde i Spania derimot ikke trengte det.
Blant annet fordi de fikk jo pengene sine fra Norge.

Der jeg jobber har vi mange utlendinger, for tiden mest svensker og polakker, men også endel fra Asia. De er da like mye utlendinger som muslimer. Det vi har av muslimer er forøvrig både jenter og gutter og ingen av jentene bruker hijab eller må dilte etter mannen.

Gammel 12-07-09, 00:19   #60
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Standard

Når jeg sier muslimske, så mener jeg egentlig overvekt fra enkelte muslimske land, det varier jo veldig hvordan religion og tradisjoner praktiseres, hvor godt fungerende landet er forøvrig, økonomi, landsbygda kontra by og hvor "fali" vi vestlige er osv…Og nå er jeg fordomsfull. Men det er et eller annet med noen land der ledere har preket mot Vesten i alle år, hvor veldig mange er analfabeter og har levd i nesten en annen tidsalder. Og at de er innprentet hvor syndige man er her, hvor farlig det er å la jentene bli norske osv… Jeg mener det har mer med hvilket muslimsk land du kommer fra enn at du er muslimsk, hvordan du integreres.

Gutt 2002 og jente 2005
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:06.