Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Normal modell skaper debatt

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-09-09, 20:31   #61
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Normal modell skaper debatt

Hun ser ganske nøyaktig ut som meg, bare at jeg er 10 cm kortere, og 12 kg lettere. Jeg har ikke antydning til heng eller engang bulk når jeg står oppreist, men sittende og i den vridde vinkelen kombinert med at hun trekker inn magen så ville min mage sett ganske lik ut. Og min mage er som sagt egentlig flat og ikke bulkete, men myk det er den.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 20:36   #62
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jenta er jo nydelig, og på det påkledde coverbildet ser man jo lett hvorfor hun er modell. Hun er perfekt for å vise frem klær hengt på en kropp helt innenfor normalspekteret (selv om det er på oversiden av normalspekteret).

Det som er uvanlig er at man viser frem et egentlig veldig lite flatterende bilde av en modell. Hvorfor gjør de det? De viser ikke frem bilder av Kate Moss som slipper ut magen et øyeblikk mens hun står på alle fire, eller i det hun vrenger leppa på en lite flatterende måte.

For selv om hun har en helt NORMAL, avslappet, fremoverbøyd mage på det bildet, så viser bildet en slapp, utrent og litt slafsete mage. Det er ikke et modellbilde.

Gammel 04-09-09, 20:37   #63
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Magen hennes er forresten temmelig nøyaktig lik min, vil jeg si, selv om jeg er slankere på resten av kroppen. Og jeg ville ikke blitt tatt bilde av i den posituren.

Gammel 04-09-09, 20:58   #64
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Til å være et forum der man ofte fokuserer på at man ikke skal fokusere på kropp og utseende på en negativ måte, så syns jeg at diskusjonen om hva som er normalt av og til blitt vel heftig her inne altså. :skrape:

Jeg tror ikke det er normalt med hudheng hos en jente på 20 år med mindre hun har slanket seg veldig eller vært gravid.
Men det er vel ikke naturlig med hudheng uansett? Eller? Dvs det er naturlig om man har vært gravid eller overvektig, men man får ikke plutselig overflødig hud av seg selv vel?
Hudheng er da så visst noe annet enn å ha litt fett på magen?
Jeg har fett på magen jeg kan ta tak i med hendene, men har ikke heng.

Men vil bare poengtere at jeg syns modellens kropp er helt vanlig allikevel. Verken tynn eller tykk, men vanlig.

Enig. Når det gjelder blåst i hodet, så er vel det en litt unødvendig karakteristikk. Jeg reagerer ikke voldsomt, men jeg synes fortsatt ikke det er vanlig å ha heng som tjueåring. Litt mage, ja. Men heng og løs hud forbinder jeg ikke med unge jenter. Å gå ned 32 kilo kan vel knapt kalles vanlig i den alderen? Jeg kan se ut som den damen, jeg har en liten hengemage, rimelig lik, men jeg er 35 år, to barn og utrent så det holder. Damen er pen og flott, men jeg synes fortsatt ikke det er vanlig eller sunt/pent å ha skikkelig gravidheng i den alderen. Men, jeg er sikkert vant til meg selv og venner som har treningsgrunnlag fra ung alder, og anså fast og stram i fisken som vanlig. Det betyr ikke at man kunne ha både litt mage, rompe og lår. Jeg anser ikke meg selv som særlig sunn, så lenge jeg er utrent og slapp, så mulig det er mine egne komplekser og ideer som kommer ut.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 21:01   #65
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så om man er overvektig, er man usunn, og om man slanker seg ned til normalvektig og får heng, er man fortsatt usunn?

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 21:01   #66
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

(Om noen lurte, blir jeg temmelig sur over at en estetisk greie som litt løshud blir betegnet som usunt.)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 21:03   #67
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Så om man er overvektig, er man usunn, og om man slanker seg ned til normalvektig og får heng, er man fortsatt usunn?

Selvfølgelig.

Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 21:06   #68
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Ja, den der var merkelig. Det skal adskillig mer magefett til enn det denne modellen har før man kan kalle det usunt, vil jeg tro. Og løs hud eller dårlig magemuskulatur har ikke så mye med sunnhet å gjøre. Eller at man glemmer å holde inn magen et sekund.

Gammel 04-09-09, 21:08   #69
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Egentlig er jeg litt overrasket over denne diskusjonen her. Ikke at man ikke kan diskutere kropp/vekt, men at et slikt bilde av en (for meg) vanlig jente skaper så mye granskning og vurdering herfra er jeg overrasket over.

Apple er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 21:15   #70
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Men Lykken, som jeg har prøvd å si over her så er ikke det nødvendigvis slik at hun har heng sånn til vanlig. Og det og være 20 og ha litt "myk" mage er vel rimelig vanlig.

Og om det er sånn at hun virkelig har heng så er nok ikke det så uvanlig hos en smårund 20 åring heller.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 21:31   #71
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Egentlig er jeg litt overrasket over denne diskusjonen her. Ikke at man ikke kan diskutere kropp/vekt, men at et slikt bilde av en (for meg) vanlig jente skaper så mye granskning og vurdering herfra er jeg overrasket over.

Ja, ikke sant? Jeg får en litt sånn oppgitt, trist, følelse av det.
Det er så besynderlig shallow til å være en FP-tråd. Derav beskyldninger om blåst i hodet. Det er jo helt blåst, for crying out loud, å på alvor granske høyst menneskelige "skavanker" på denne måten.

Gammel 04-09-09, 21:32   #72
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Det er så besynderlig shallow til å være en FP-tråd. Derav beskyldninger om blåst i hodet. Det er jo helt blåst, for crying out loud, å på alvor granske høyst menneskelige "skavanker" på denne måten.

Jeg kan ikke for mitt bare liv se denne magen som en skavank jeg.

Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 21:34   #73
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Jeg kan ikke for mitt bare liv se denne magen som en skavank jeg.

Nettopp.

Gammel 04-09-09, 21:44   #74
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Dama er jo strålende vakker, og jeg blir også litt satt ut av kommentarene her om at hun kanskje har en litt for løs hud på magen til å være en normal 20-åring.

WTF?

Reagerte jeg også på.

Jeg var ganske tynn når jeg var 20 år, men jeg hadde løs hud på magen.

Gammel 04-09-09, 23:15   #75
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er mye jeg synes er fint på andre, men som ikke kler meg. Jeg har, etter å ha studert mennesker rundt meg (ja jeg er en som studerer :innrømmer funnet ut at det ikke finnes noe som heter idealkropp. Det som er pent på noen, trenger ikke å være det på andre. Jeg kan se formfulle damer som er utrolig vakre, jeg kan se tynne mennesker som er det, slanke mennesker som er det osv. Man kler ulike ting, rett og slett .

Finnes det en perfekt mage, en perfekt kropp - en mal for hva som er vakkert? Jeg mener at det ikke gjør det. Ikke i noe i nærheten en gang.

Jeg må også si at jeg ikke tenkte 20-åring da jeg så kroppen hennes - uten at det betyr at jeg synes den var stygg! - jeg kan bare ikke huske at det var mange som hadde slik mage da jeg var 20. Men så vet jeg jo også at BMI-en har gått kraftig opp de siste 16 årene... Akkurat det er jo et problem som det er ganske stor enighet om at man bør gjøre noe med.

Jeg synes modellen hadde et vanvittig vakkert ansikt, og en helt normal kropp. Hun var verken tynn eller tykk, men rett og slett deilig normal. Fiiin

Min mage er forresten bulkete, arrete og henger litt når jeg sitter. Og jeg har aldri født

Og det er litt trist at det blir debatt av en slik kropp, særlig at noen kan si at hun ikke er normal og fin.

Sist redigert av Milfrid : 05-09-09 kl 00:47. Årsak: Å sitere skvetten ble helt fjollete når jeg leste det som var skrevet før...
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 23:18   #76
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Jeg er litt der, jeg også. Det er mye jeg synes er fint på andre, men som ikke kler meg.

Det handler ikke om at jeg mener at det ikke kler meg. Her er det helt andre ting som gjelder for mitt vedkommende.

Må si at jeg er forundret over at så mange studerer andres kropper og hvem som "kler" kroppen sin eller ei. Er det rart mange sliter med kroppsbildet sitt i en såpass kroppsfiksert verden.

Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 23:26   #77
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Det handler ikke om at jeg mener at det ikke kler meg. Her er det helt andre ting som gjelder for mitt vedkommende.

Må si at jeg er forundret over at så mange studerer andres kropper og hvem som "kler" kroppen sin eller ei. Er det rart mange sliter med kroppsbildet sitt i en såpass kroppsfiksert verden.

Jeg leste først resten av tråden nå. Så du må nesten tilgi meg at jeg siterte deg, jeg så først nå at du ikke mente det jeg trodde du mente. Man kan ikke vite alt om alle her, beklager.

Jeg studerer ikke folk for å se om de kler kroppen sin . Jeg studerer folk fordi jeg liker å se folk, og fordi det slår meg at det er veldig få som ikke kler kroppen sin. Poenget mitt var at mennesker er fine i alle fasonger, og at det ikke finnes noen mal for hva som er pent i det hele tatt.

Man er som regel mye mer kritisk mht hvordan en selv ser ut.....

Gammel 05-09-09, 00:09   #78
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

*borte*

Sist redigert av Milfrid : 05-09-09 kl 00:39.
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-09, 02:09   #79
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

(Om noen lurte, blir jeg temmelig sur over at en estetisk greie som litt løshud blir betegnet som usunt.)

Bør vel ikke flikke videre på denne her, men det var ikke akkurat det jeg mente.
Skjønner at mine tanker om hva en flott, ung kropp er tråkker på tær, så beklager. Man har vel alltids forskjellig utgangspunkt og idealer for hva man synes er pent.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-09, 10:25   #80
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Skjønner at mine tanker om hva en flott, ung kropp er tråkker på tær, så beklager. Man har vel alltids forskjellig utgangspunkt og idealer for hva man synes er pent.

Det tror jeg er litt av det, det andre tror jeg handler om den mediemessige påvirkningen vi er utsatt for. Til syvende og sist lever vi i et samfunn hvor ung og anorektisk er et ideal.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:22.