|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
prøver tilpasse seg livet
|
![]() Sv: Overbeskytter dere?Haha, neiiii absolutt IKKE...
Sist redigert av Moonlight : 13-10-09 kl 14:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Epikur
|
![]() Sv: Overbeskytter dere?Jeg er flink til å la dem holde på selv. De får spise selv fra de er bittesmå, jeg sendte nemlig eldste i bhg som 9. mnd gammel og så at der fikk hun spise selv og fikk det greit til, dermed så har hun fått spise selv alltid og yngste har også fått begynne tidlig med å ordne selv. De må også begynne å kle på seg tidlig, hjelpe til med oppgaver i huset og jeg er vettskremt for å få ubehjelpelige barn som ikke kan skrelle poteteter, bruke kniv og gaffel, vaske gulv eller pusse sko på sikt.
![]() |
#63 |
Epikur
|
![]() Sv: Overbeskytter dere?Jeg ser ikke på alminnelig bruk av fornuftig trafikksikring som overbeskyttende. Det er bare fint. Jeg synes det er så teit med døde og skadde barn. Jeg hadde selv hatt store hodeskader om jeg ikke syklet med hjelm, all den tid hjelmen ble smadret ville nok hodet mitt fått en real trøkk også. Jeg liker hele hoder.
![]() |
#64 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Overbeskytter dere?Et av mine barn har jeg nok holdt mer tilbake enn de andre. Men jeg har ment hun har hatt behov for ekstra beskyttelse |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Overbeskytter dere?
Det er forskjell på å besytte og å overbesytte. Hjelm på sykkel, rulleskøyter, skøyter og i slalombakken er en selvfølge for oss, det samme er sikkerhetsnett på trampolinen. Trafikksikkerhet og bading med tilsyn likeså. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
ej ikke møjkets heije
|
Dette har du nok rett i. Jeg synes ungene er veldig raske til å spørre oss voksne om å ordne opp i konflikter ungene i mellom (særlig blant vennene). Her er vi og naboene lykkelig samstemte: de får ordne opp i konflikten selv. Hvis det utvikler seg til mobbing/utestenging, så griper vi inn, men helt enkle konflikter får de ta seg i mellom. Den linja har vi kjørt på en stund nå, og det ser ut til å fungere stadig bedre. Ungene det er snakk om er 3-5 år.
![]() |
![]() |
#67 |
can-jur
|
![]() Sv: Overbeskytter dere?Akkurat her balanserer vi på slakk line.
![]() |
![]() |
#68 |
flisespikker
|
Det er klart, men hvor grensen går, er jo åpenbart subjektivt - de færreste mener selv at de overbeskytter, selv om andre kan synes at de gjør det.
![]() |
#69 |
Passiv
|
![]() Sv: Overbeskytter dere?Jeg overbeskytter mine på det jeg har fobier for selv. Helt konkret så betyr det at hvis jeg er sliten og ikke har overskudd så må de etterleve min høydeskrekk. De får kort og godt ikke lene seg ut over rekkverk der det er høyt ned. Enda det er trygt. De får også beskjed om at det ikke er farlig, men deres gamle mor er gal og irrasjonell og det er hyggelig om de gidder å etterleve for å være greie med en stakkars gammal mamma. Og det gidder de. De får også beskjed om at de får kjenne på sine egne grenser når jeg ikke ser på. Det høres sinnssykt ut, men det funker ganske greit altså. Ingen av dem er redd hverken høyder eller krypdyr, og jeg har en ekstrem fobi for begge deler. |
![]() |
![]() |
#70 |
Passiv
|
![]() Sv: Overbeskytter dere?Curling driver jeg forresten også med. Jeg vet nesten ikke om jeg tør å innrømme det, men ungene mine skreller altså ikke potetene sine selv. Ikke enda ihvertfall. Men jeg kjører dem ikke til kompisene da - de må ta seg frem i trafikken selv. :kompenserer: |
![]() |
![]() |
#71 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Overbeskytter dere?Jeg overfører nok også litt høydeskrekk, selv om jeg prøver å være tydelige på at jeg ikke ber dem være forsiktige fordi det er farlig, men fordi JEG får vondt i magen av å se på dem.
![]() |
#72 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Overbeskytter dere?Jeg tror ikke det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Overbeskytter dere?Nei, jeg er rimelig avslappet.
![]() |
#74 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Overbeskytter dere?Her jeg bor er det visst også, for noen, helt ok å la barna kjøre ATV alene uten hjelm og beskyttelse på vanlige grusveier, under en bursdag.
![]() |
#75 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Overbeskytter dere?Det en anser som hysteri, er sunn fornuft for andre. Jeg synes det er tragisk at en er så redd for å kalles hysterisk at en lar det påvirke sin sunne fornuft. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Pauset
|
![]() Sv: Overbeskytter dere?De fleste normale barn gjør ikke noe de ikke tror de mestrer når det gjelder fysiske utfordringer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
|
![]() Sv: Overbeskytter dere?Tja. Ja, til en viss grad. Jeg har en konstant fryktelig dårlig samvittighet overfor barna mine, og ubevisst prøver jeg nok å gjøre opp for meg ved å holde et høyt servicenivå. :innser: |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Overbeskytter dere?Mine to får lov å gå og sykle til butikken. Når de sykler har de hjelm. Når de står på rollerblades har de beskyttelse og hjelm. På kjøpesentre trenger de ikke være innenfor rekkevidde, de får lov å gå i en bestemt butikk hvis de spør. De er selvstendige og flinke og har ikke gjort noe voldsomt dramatisk som jeg kommer på i farten.
![]() |
#79 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Overbeskytter dere?Nei. Passer som regel på at de har nok klær på og at de spiser noenlunde sunt, men de får som regel styre på som de vil, både ute og inne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Passiv
|
![]() Sv: Overbeskytter dere?Er ikke curlinggjengen de som tilrettelegger alt da? Skreller potetene og sånn? Jeg sier ikke ja til alt eller diskuterer alt, kanskje jeg ikke curler likevel? |
![]() |
![]() |
|
|