|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Overbeskytter dere?Jeg synes også det er viktig å lære ungene at de må ordne opp selv hvis de kommer i trøbbel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
lakenskrekk
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Overbeskytter dere?Nei. Det har ikke vært behov da mine barna er fryktelig forsiktige. Litt VEL forsiktige. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
safariqueen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Overbeskytter dere?Jeg overbeskytter ikke, men vi har regler i forhold til sikkerhet. Hjelm påbudt ved sykling, redningsvest ved vannet/i båt, sikring i bil, trafikkregler, "si fra hvor du går". |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
L.F.C. supporter
|
![]() Sv: Overbeskytter dere?Nei, jeg tror ikke jeg er veldig overbeskyttende nei.
![]() |
#45 |
flisespikker
|
![]() Sv: Overbeskytter dere?Jeg synes rimelige sikkerhetskrav, som også gjelder voksne, ikke har noe med overbeskyttelse å gjøre. Godkjent bilsikring, redningsvest i båt og sykkelhjelm når man sykler, det er noe alle i familien skal bruke, både voksne og barn.
![]() |
#46 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Overbeskytter dere?På enkelte områder så tror jeg kanskje at jeg er det, som f.eks. påkledning. Jeg ganske nøye på at ungene ikke fryser, og egentlig burde jeg nok slippe litt mer taket der, spesielt med storebror. Men når det gjelder klatring, sykling og slikt så er jeg ikke overbeskyttende. Spesielt lillesøster synes at det er aller morsomst når det er skikkelig høyt opp, være seg klatrestativ eller tre, og jeg står i passe avstand og ser på lykken.
![]() |
#47 |
Trapper opp igjen !
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Overbeskytter dere?Hmmm...
![]() |
#48 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Overbeskytter dere?Vi har definitivt for høyt servicenivå.
![]() |
#49 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Overbeskytter dere?Jeg trenger liksom ikke å være det, ettersom jeg har en litt engstelig og pertentlig gutt. Han er forsiktig i trafikken, klatrer ikke for høyt, vil helst at jeg skal gå en meter bak ham til enhver tid, osv. Spørsmålet er jo om jeg har gjort ham sånn... Jeg vil helst ikke tro det, og jeg merker at han har blitt tøffere etter skolestart. Han er enebarn og har nok alltid fått mye oppmerksomhet og vært under oppsyn.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Etylbarbital
![]() Sv: Overbeskytter dere?Jeg synes vel egentlig ikke at jeg har fått muligheten til å teste ut hvor overbeskyttende jeg kan være ettersom den unge mannen er rimelig fornuftig og "forsiktig". Han vil ikke være ute alene og han prøver seg ikke på fysisk ting som jeg ikke er sikker på at han mestrer. Jeg kan godt la han gå uten mat, si at han kan spise så mye kake/godteri han vil, si han kan legge seg så sent han vil og la ham gå ut med minimalt m/klær fordi jeg vet at han spiser når han er sulten, at han ikke spiser mye kake/godteri, at han blir trøtt og vil legge seg og fordi han sier fra når han blir kald fordi han ikke liker å fryse.
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske? Sist redigert av Veronal : 13-10-09 kl 09:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Overbeskytter dere?Men så er det det med "innenfor rimelighetens grenser" også. Vi bor nært skogen og han klatrer mye i trær, hopper ned etc. Helt ok. Det får han lov til. Han får derimot IKKE lov å klatre i et 10 meter høyt stillas, da jeg ikke anser det som forsvarlig i det hele tatt. Så han må gjerne klatre ja, men ikke i hva som helst.
![]() |
#52 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Overbeskytter dere?Både ja og nei. På noe områder, spesielt fysisk, så ser jeg at vi kunne vært mindre forsiktige på hans vegne, og det har kanskje hemmet han litt. På den andre siden, det er vanskelig å se hva som kom først, hans forsiktighet og litt dårlige motorikk, eller vår påpasselighet.
![]() |
#53 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Overbeskytter dere?Jeg er ikke spesielt overbeskyttende. Men jeg ser at jeg nok har et for stort servicenivå til tider. Dels fordi tiden ofte er knapp og dels fordi jeg synes at det er hyggelig å hjelpe dem og gjøre ting sammen med dem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
er her
|
![]() Sv: Overbeskytter dere?Vil ikke si at jeg er spesielt overbeskyttende, men har sikkert noen blindsoner.
![]() |
#55 |
Jamning
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Overbeskytter dere?Jeg vil tro mange av oss er overbeskyttende hvis man sammenligner med barneoppdragelse-idealet på 50-60-70 tallet?
![]() |
#56 |
Har kontroll
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Nordland
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Overbeskytter dere?Nei det tror jeg aldri jeg har gjort, tror at når man opplever mye og alvorlig sykdom når de er små går det enten den ene eller den andre veien.Har hvertfall alltid fått tilbakemeldinger om at andre ville blitt hysterisk i situasjoner jeg tar veldig med ro.
![]() |
#57 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() Sv: Overbeskytter dere?Jeg er sikkert overbeskyttende på noen områder, og slækk på andre i sammenlikning med andre.
![]() |
#58 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Overbeskytter dere?
Der har du et poeng.
![]() |
#60 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Overbeskytter dere?Vi har nok til tider et litt for høyt servicenivå, men vi jobber med det. Poden går rett i vranglås om blodsukkeret svinger, og da hender det rett som det er at han får litt for mange alternativer og variantert og hva_har_du. Og jeg irriterer meg over det selv.
![]() |
|
|