|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#161 |
|
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnehage i romjula?Tiligere har jeg bestandig hatt juleferie(student) eller vært i perm. når det har vært jul.
|
|
|
|
#163 |
|
ctrl+z
|
Sv: Barnehage i romjula?Her har far og søsken fri, så da har barnehagebarnet fri også. Hun hadde vært i barnehagen hvis begge hadde jobbet, men ikke hvis noen har fri.
|
|
|
#164 |
|
Glamorøs
|
Sv: Barnehage i romjula?
Private barnehager kan velge om de vil ha åpent eller ikke. Kommunale kan ikke det, hvertfall ikke i Oslo.
|
|
|
#165 |
|
Aktiv
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Sør/øst landet
![]() |
Sv: Barnehage i romjula?Jeg jobber i barnehage og skal jobbe i romjulen, syns bare det er kos med barna da jeg, de få barna som kommer har vi da endelig masse tid sammen med og både barna og vi ansatte nyter denne ekstra kosen og kontakten vi får på sånne dager da vi er få. Så til dere foreldre som jobber, jobb med god samvittighet og kos dere i helgene og ettmiddagene, barna deres har det veldig bra på dagen |
|
|
|
|
|
#166 |
|
Fornøyd
|
Og slikt ser vi hvert år, jul og påske og sommerferie. Foreldre skriver på at barna skal komme, men dukker allikevel ikke opp. Husker et år at over halvparten av de 36 barna som var satt opp til å komme, ikke kom allikevel.
|
|
|
#167 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Apr 2009
![]() ![]() ![]() |
Sånn er det og i Akershus. |
|
|
|
|
|
#169 |
|
Off the map.
|
Selvsagt KAN det dukke opp barn. F.eks min sønn dukker opp, da vi skal jobbe. Men jeg synes det er veldig dårlig gjort å skrive han opp og så ringe inn og si; nei, vi gidder ikke. For da tar man ikke hensyn, da tenker man ikke på at kanskje andre også kunne tenke seg litt fri i jula.
|
|
|
#170 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Jeg skjønner ikke pointet med å skulle gjennomføre "koselige familiedager" med begrunnelsen barna trenger å kjede seg. Det henger overhodet ikke på greip for meg.
|
|
|
#171 |
|
Firebarnsmor
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Barnehage i romjula?Barnehagen er åpen, men vi tar fri. Barna har alltid fri i romjula, siden jeg alltid har fri de dagene selv.
|
|
|
#173 |
|
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnehage i romjula?Minsten har siste dag i bhg før jul i dag, så blir det ferie fram til skolestart 4.januar.
|
|
|
#174 |
|
Keep calm and trot on
Det har ikke tidligere falt meg inn å nekte henne det når hun vil det selv. Men det har ikke falt meg inn å organisere livet mitt for å tilrettelegge arbeidsdagen for de barnehageansatte heller, faktisk. I'm just not that nice....
|
|
|
#175 |
|
Tittel og tittel....
|
Det er da ikke snakk om at du skal organisere livet ditt for å tilrette legge for de barnehageansatte. Det er snakk om at dersom du ikke skal benytte plassen så er det greit om du sier i fra at barnet skal ha fri. Jeg fatter ikke at det er så vanskelig å skjønne? At du velger å ha barnet ditt i barnehagen er da helt greit, men dersom det skulle vise seg at h*n likevel ikke kommer til å benytte plassen så går det jo an å si ifra.
|
|
|
|
#176 |
|
Textrovert
|
Da det lurer jeg også på. I alle fall hvis hele familien skal ha ferie sammen. Da yngstemann gikk i barnehage, fikk vi en del sure kommentarer fra styrer om at hun synes han burde ha mer ferie (han hadde allerede mer enn det pålagte antall uker fri, men det var ikke bra nok, tydeligvis). Da jeg sa at det ikke gikk mht. jobb, sa styrer at det var da bare naturlig at man delte ferien og tok fire uker hver for seg. For vips, så hadde jo barnet åtte uker ferie.
|
|
|
#177 |
|
Tittel og tittel....
|
Jeg syns det er frekt jeg, at barnehagen legger seg opp i hvordan folk velger å avvikle ferien. Det eneste vi følger med på er at barna har det antall uker de skal ha, og at de har 2 uker sammenhengende på sommeren. Det kunne ikke falt meg inn å si noe sånt til foreldrene.
|
|
|
|
#178 |
|
Keep calm and trot on
Det er jeg helt enig med deg i, men det er ikke det som står f.eks her:
|
|
|
#179 |
|
Tittel og tittel....
|
Men om hun velger slik så betyr jo ikke det at du må gjøre det samme. Men jeg er faktisk enig med henne i forhold til det å la barna bestemme selv, det ville ikke jeg gjort heller. De får sjelden lov til å bestemme om de skal i barnehagen eller ikke. Om vi skulle vært her i romjula og ikke hatt noen muligheter for lekekamerater så kan det godt hende de hadde fått seg en tur i barnehagen.
|
|
|
|
#180 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Barnehage i romjula?I dag var jeg den første som leverte av avdelingen til både snuppa og knerten, og jeg leverte kl 08.20.
|
|
![]() |
|
|