|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#141 |
|
Hertuginne
|
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Oslo City sin platekompaniet var helt loco rett før jul, så der snudde jeg omtrent i døra.
|
|
|
#142 |
|
Ekvilist
|
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Før vi fikk barn satt det langt inne å bytte ting. Kun ved helt feil størrelse, dobbelt opp etc. Noe som førte til at det hopet seg opp med smykker, lysestaker og pyntefjas i loft og kjeller. Samme linja ble vel kjørt de første par årene etter at Poden ble til. Etterhvert ble jeg imdlertid kvalm av å se hvordan det hopet seg opp med klær og bruksting vi av ulike grunner ikke brukte. Jeg synes i grunn det er mer kvalmefremkallende enn å ta en kjapp tur på H&M eller Glasmagasinet for å bytte til noe som brukes flittig. Så nå bytter vi i mye større grad enn tidligere.
|
|
|
#143 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?
Vi distribuerer også ønskelister, etter oppfordring. Det gjør at vi får mye vi trenger/ønsker. Hvis vi får dobbelt eller noe vi ikke kommer til på bruke har jeg ikke problemer med å bytte.
|
|
|
#144 |
|
By the Sea
|
|
|
|
#145 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Vi bytter om det er noe vi ikke liker/trenger/bruker et.c. Ikke så ofte egentlig, men om det er helbom. Men av og til spares noe, og så får Fretex det senere. Varierer litt der. Men har ikke ting bare for å ha ting, hvis jeg i stedet kan få noe som passer bedre. Jeg ser ganske raskt hva barna kan, vil eller kommer til å bruk av klær f.eks. |
|
|
|
|
|
#146 |
|
VeloppDragen
|
Feil. Du byttet da ut mannen, gjorde du ikke?
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#147 |
|
VeloppDragen
|
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Vi har sluttet å gi gaver til de voksne i familien, så i år fikk jeg en gave, en mummikopp. Den hadde jeg ønsket meg, så den skal selvsagt ikke byttes.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#148 |
|
prøver tilpasse seg livet
|
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Bytter aldri jeg... i år blir første gangen, og det er to kjeler fra claes ohlson som jeg vil bytte i en litt større av bedre kvalitet.
|
|
|
|
#149 |
|
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Vi bytter bare om vi får noe vi har fra før eller klær til ungene i feil str. Bytter svært sjelden noe.
|
|
|
#150 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Ikke utstrakt, men jeg bytter hvis klær er for små/store, eller hvis vi får dobbelt opp av noe. De tingene jeg oftest kunne tenke meg å bytte (gørrstygge lysestaker og slikt) tør jeg ikke gjøre det med, fordi jeg er redd for at den "glade giver" skal bli fornærmet. (Gamle tanter og svigermor.) Det er lettere å bytte en gave der det er ganske tydelig at giveren bare har "rasket med seg" noe, enn gaver der noen virkelig har prøvd å finne noe man trenger/blir glad for. |
|
|
|
|
|
#151 |
|
En Som Trener
|
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Vi distribuerer (og får) ønskelister av alle vi bytter gaver med. Vi bytter derfor ikke så mye, det er bare de som av en eller annen grunn tror vi har skrevet feil str på ønskelista og derfor kjøper en annen str fordi det passer bedre med plakaten i butikken.
|
|
|
#152 |
|
Textrovert
|
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Jeg bytter svært sjelden. Men i år skal jeg bytte vinterdressen poden fikk. Jeg hadde glemt å stryke det fra ønskelisten da poden fikk en vinterdress tidligere i år. Så vi skal bytte til maken vinterdress i et par størrelser større, slik at han kan bruke den om et år eller to. Jeg synes det er riktigere enn å bytte til noe annet. Poden fikk dessuten en bok som var helt feil. Giveren hadde misforstått boktittelen, og gitt noe som overhodet ikke passet til aldersgruppen, så vi skal prøve å få byttet til den boken giveren hadde MENT å gi han. Men å bytte bare fordi vi kanskje, muligens ville like noe annet bedre, det gjør vi ikke.
|
|
|
#153 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?I dag har jeg vært på utstrakt bytte-ekspedisjon.
|
|
|
#154 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Jeg bytter dersom vi har fått dobbelt opp eller dersom det er noe jeg vet at vi ikke kommer til å bruke. |
|
|
|
|
|
#155 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Nei, jeg administrerer ønskelistene og fordeler ønsker til giverne ut fra hva ting koster og hvor mye giverne normalt gir. Ergo ingen bytting. |
|
|
|
|
|
#156 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Her huset byttes svært lite.
|
|
|
#157 |
|
|
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Nå har jeg ikke lest tråden, men jeg skal i allefall ut og bytte litt i dag. To laken i 180 cm bredde skal byttes i to laken i 150 cm bredde og ei lue skal byttes i ulltøy (til meg fra Mannen). Poden fikk DS til jul og fikk med to bilspill. Han har prøvd det ene og det var hakket for vanskelig for han, så vi skal bytte det andre til en type spill som er litt enklere. |
|
|
|
|
|
#159 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Jeg bytter om det er ting jeg vet aldri kommer til å bli brukt (dersom det er mulig å bytte da.........., hos oss er det ofte slik at det jeg aller helst skulle byttet, er det ikke med byttelapp, samt umulig å finne ut hvor er kjøp. Og om man tør å spørre hvor det er kjøpt, så får man et svar om at det ikke er mulig å bytte, kommer som regel fra samme person..........loppemarked er da en fin ting). |
|
|
|
|
|
#160 |
|
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Jeg bytter uten skrupler, men ofte er gavene jeg ønsker å bytte slike som skriker at de ble kjøpt på salg for lenge siden, og da er umulige å bytte. Eller type hurtigsvarpremie i bokklubber etc. Ja, jeg har noen slike gavekjøpere i slekta.
|
![]() |
|
|