Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-12-09, 21:26   #141
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?

Oslo City sin platekompaniet var helt loco rett før jul, så der snudde jeg omtrent i døra.

Gammel 26-12-09, 21:39   #142
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Før vi fikk barn satt det langt inne å bytte ting. Kun ved helt feil størrelse, dobbelt opp etc. Noe som førte til at det hopet seg opp med smykker, lysestaker og pyntefjas i loft og kjeller. Samme linja ble vel kjørt de første par årene etter at Poden ble til. Etterhvert ble jeg imdlertid kvalm av å se hvordan det hopet seg opp med klær og bruksting vi av ulike grunner ikke brukte. Jeg synes i grunn det er mer kvalmefremkallende enn å ta en kjapp tur på H&M eller Glasmagasinet for å bytte til noe som brukes flittig. Så nå bytter vi i mye større grad enn tidligere.

Gammel 26-12-09, 21:55   #143
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Egentlig får vi svært lite som jeg vil bytte da. De fleste handler inn etter ønskeliste fra oss.

Vi distribuerer også ønskelister, etter oppfordring. Det gjør at vi får mye vi trenger/ønsker. Hvis vi får dobbelt eller noe vi ikke kommer til på bruke har jeg ikke problemer med å bytte.

Gammel 26-12-09, 23:57   #144
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Du er jo helt gal, både bytter og regifter! Det vil jo si at du ender opp med ting du faktisk ønsker deg og som du bruker, samt at du gir videre gaver som andre kan ha mer nytte av. Du burde heller legge ting til nedstøving og bruke mer penger på "friske" varer.

Gammel 27-12-09, 16:02   #145
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Vi bytter om det er noe vi ikke liker/trenger/bruker et.c. Ikke så ofte egentlig, men om det er helbom. Men av og til spares noe, og så får Fretex det senere. Varierer litt der. Men har ikke ting bare for å ha ting, hvis jeg i stedet kan få noe som passer bedre. Jeg ser ganske raskt hva barna kan, vil eller kommer til å bruk av klær f.eks.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-09, 19:06   #146
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Nå kom jeg på noe jeg byttet!
Jeg fikk noen øredobber av eksmannen som morgengave da jeg giftet meg. De var veldig pene hvis jeg hadde vært den engelske dronningmoren. Noe greier som henger ned med hvite perler tror jeg det var.

Dem byttet jeg.

Da lærte jeg at selvom man får noe med byttelapp og beskjed om at du kan bytte så kan det hende det ikke er lov å bytte.

Feil. Du byttet da ut mannen, gjorde du ikke?

Klokt valg.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-09, 19:10   #147
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har sluttet å gi gaver til de voksne i familien, så i år fikk jeg en gave, en mummikopp. Den hadde jeg ønsket meg, så den skal selvsagt ikke byttes.

I og med at vi har så mange barn av samme kjønn såpass tett i alder, er det sjelden noe behov for å bytte julegavene barna får heller. Nye klær blir vasket, og deretter delt ut til den som passer det best. Ikke si det til noen.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-09, 19:14   #148
Moonlight
prøver tilpasse seg livet

Moonlight sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Blogginnlegg: 95
Moonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bytter aldri jeg... i år blir første gangen, og det er to kjeler fra claes ohlson som jeg vil bytte i en litt større av bedre kvalitet.

JEg var med å kjøpte kjelene selv, men min farmor ville ikke høre på meg når jeg sa jeg heller ville ha to bra, enn 1 bra og 2 middels bra..
Så da bytter jeg til to bra selv

Moonlight er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-09, 19:19   #149
mina
Strikker

mina sin avatar

Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Vi bytter bare om vi får noe vi har fra før eller klær til ungene i feil str. Bytter svært sjelden noe.

Gammel 28-12-09, 00:38   #150
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke utstrakt, men jeg bytter hvis klær er for små/store, eller hvis vi får dobbelt opp av noe. De tingene jeg oftest kunne tenke meg å bytte (gørrstygge lysestaker og slikt) tør jeg ikke gjøre det med, fordi jeg er redd for at den "glade giver" skal bli fornærmet. (Gamle tanter og svigermor.) Det er lettere å bytte en gave der det er ganske tydelig at giveren bare har "rasket med seg" noe, enn gaver der noen virkelig har prøvd å finne noe man trenger/blir glad for.
Jeg har egentlig aldri sett på det som spesielt uhøflig å bytte noe, det er vel bare praktisk, eller? Men klart: Hvis man febrilsk leter etter byttelappen mens giveren ser på, blir det jo noe annet.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 01:16   #151
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Vi distribuerer (og får) ønskelister av alle vi bytter gaver med. Vi bytter derfor ikke så mye, det er bare de som av en eller annen grunn tror vi har skrevet feil str på ønskelista og derfor kjøper en annen str fordi det passer bedre med plakaten i butikken.

I år må vi bytte:
To ullsett fra Janus til en større størrelse
En olakjole som var for liten

Jeg fikk forøvrig:
13 store kubbelys (!)
5 poser te i løsvekt og 2 esker med en spesiell te i poser
2 lommebøker
3 vesker
4 sett perleøredobber (2 ekte gull og 2 juggel som jeg dessverre ikke kan bruke pga nikkelallergi)

Jeg bytter allikevel ikke noe av det. Om noe hadde kommet med byttelapp hadde jeg kanskje gjort det, men jeg får meg ikke til å bytte noe av det allikevel, fordi det ikke var helt likt. Så da får jeg bare gjøre noe jeg ikke pleier å gjøre, nemlig å bytte på litt på vesker og øredobber og slik. Og brenne masse lys mens jeg drikker te.

Edit: Jeg fikk forresten en T-skjorte som var for liten. Den kommer jeg til å bytte til en større størrelse i samme motiv om de har.

Gammel 28-12-09, 13:53   #152
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bytter svært sjelden. Men i år skal jeg bytte vinterdressen poden fikk. Jeg hadde glemt å stryke det fra ønskelisten da poden fikk en vinterdress tidligere i år. Så vi skal bytte til maken vinterdress i et par størrelser større, slik at han kan bruke den om et år eller to. Jeg synes det er riktigere enn å bytte til noe annet. Poden fikk dessuten en bok som var helt feil. Giveren hadde misforstått boktittelen, og gitt noe som overhodet ikke passet til aldersgruppen, så vi skal prøve å få byttet til den boken giveren hadde MENT å gi han. Men å bytte bare fordi vi kanskje, muligens ville like noe annet bedre, det gjør vi ikke.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 14:35   #153
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

I dag har jeg vært på utstrakt bytte-ekspedisjon. Jeg hadde kjøpt vintersko til Langøre til jul, men de passet ikke helt, så jeg har vært og byttet dem i skøyter og skøyte-utstyr i stedet. Filmen han fikk av meg var han helelr ikke helt fornøyd med , så den byttet jeg også. Og Thomas-filmen som barna hadde fra før.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 15:16   #154
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bytter dersom vi har fått dobbelt opp eller dersom det er noe jeg vet at vi ikke kommer til å bruke.

Er helt på linje med Polyanna og synes at det er mye verre å fylle huset med ting som ikke blir brukt.

Vanligvis forteller jeg ikke dem vi får gaven av at vi bytter, men jeg har gjort det når jeg har fått dobbelt av en bok og gjerne vil vite hvor den er kjøpt for å kunne bytte. Dersom noen gir meg en bok jeg allerede har er det jo bare et tegn på at de kjenner meg godt og gir meg noe jeg liker.

I år har vi fått en gave som veldig tydelig viste at giveren bare hadde kjøpt "for å kjøpe noe" og uten å tenke på hva vi kunne ønske oss eller trenge. Dette er en som står oss så nært at jeg kunne forventet meg noe mer, og jeg er barnslig nok til at den har jeg byttet på trass. Vi trengte den ikke, og den ville bare minnet meg om at denne personen ikke tenker på oss.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 15:31   #155
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Nei, jeg administrerer ønskelistene og fordeler ønsker til giverne ut fra hva ting koster og hvor mye giverne normalt gir. Ergo ingen bytting.

Nå får ikke våre gutter presanger fra så veldig mange heller, så det er en enkel jobb å holde styr på.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 15:36   #156
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Her huset byttes svært lite.
Vi er to voksne og fire barn, og i år skal ingen ting byttes.
Kan nesten ike huske sist vi byttet gaver.

Det eneste som skal tilbake til butikken igjen er en slags mus som minsten fikk som ikke virker. Altså noe skikkelig ræl, en plastikkmus med ledning til en håndkontroll og et par rotorer på hodet.
Når man trykker på knappen så flyr den.

Gammel 28-12-09, 15:43   #157
Skytte

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Nå har jeg ikke lest tråden, men jeg skal i allefall ut og bytte litt i dag. To laken i 180 cm bredde skal byttes i to laken i 150 cm bredde og ei lue skal byttes i ulltøy (til meg fra Mannen). Poden fikk DS til jul og fikk med to bilspill. Han har prøvd det ene og det var hakket for vanskelig for han, så vi skal bytte det andre til en type spill som er litt enklere.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 18:51   #158
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Vi bytter særs lite. I år blir det kun et bakugan-spill som skal byttes, siden eldstemann fikk to av dette.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 19:37   #159
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bytter om det er ting jeg vet aldri kommer til å bli brukt (dersom det er mulig å bytte da.........., hos oss er det ofte slik at det jeg aller helst skulle byttet, er det ikke med byttelapp, samt umulig å finne ut hvor er kjøp. Og om man tør å spørre hvor det er kjøpt, så får man et svar om at det ikke er mulig å bytte, kommer som regel fra samme person..........loppemarked er da en fin ting).

I år blir det bare storesøster på 13 som skal bytte to bøker, den ene fikk hun to av, og den andre er en mursteinsak på nynorsk hun aldri kommer til å lese. Men hun er en ordentlig lesehest, og finner nok en annen bok hun har lyst på.

Vi andre er veldig fornøyd med julegavene våre i år

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 20:54   #160
Stellebord

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg bytter uten skrupler, men ofte er gavene jeg ønsker å bytte slike som skriker at de ble kjøpt på salg for lenge siden, og da er umulige å bytte. Eller type hurtigsvarpremie i bokklubber etc. Ja, jeg har noen slike gavekjøpere i slekta.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:13.