Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-12-09, 20:34   #41
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?

Vi bytter det vi vil bytte. Er det klær ungene ikke vil bruke, eller leker de ikke vil leke
med byttes dette til noe som kan brukes.
Å forsegle spill, dvd og cd synes jeg er smart, man kan fort få to like.

Gammel 25-12-09, 20:37   #42
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har byttet mer etter at jeg fikk barn, til meg selv har jeg så og si aldri byttet noe noen gang.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-09, 20:37   #43
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Klær som ikke passer må det vel være bedre blir byttet enn aldri brukt?

Selvsagt! Jeg bytter alltid klær som ikke passer, eller som kræsjer fullstendig med vår smak slik at det aldri ville blitt brukt. Ser ikke noe galt i det.

Gammel 25-12-09, 20:38   #44
liefje
Musk

liefje sin avatar

liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Jeg glemte det fine undertöyet som mannen min alltid kjöper. Det byttes hvert aar. Puppene mine er noe for seg selv, og jeg maa pröve masse för jeg finner noe som passer ordentlig.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-09, 20:45   #45
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syntes helt ærlig at det er bedre folk bytter enn at de ikke bruker det som blir gitt. Jeg er litt i mot det å ha masse "ting", bare for å ha det. Da ender det med at man kjøper noe man faktisk bruker i tillegg. Dermed forbruker man langt mer, produserer mer avfall osv.

Jeg er veldig for å kjøpe ting som folk ønsker seg jeg da, og jeg bytter ikke selv, med mindre det er noe jeg overhodet ikke kunne tenkt meg å bruke.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-09, 20:51   #46
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Vi bedriver ingen utstrakt bytting, men vi bytter ting vi får flere av eller aldri kommer til å bruke. Jeg ser ingen hensikt med at fullt brukbare ting skal stå og samle støv.

Sånn er det her og.

De fleste gavene setter vi stor pris på, men enkelte er jo totalt skivebom. Og da bytter vi fremfor å sette de innerst i et skap hvor de blir stående til vi plutselig finner det etter 10 år eller noe sånt.

Og jeg håper mottakerne av mine gaver gjør det samme. Jeg vil mye heller at de skal bytte til noe de trenger/vil ha enn å dytte presangen innerst i et skap. Derfor sørger jeg for byttelapper på de fleste presangene jeg kjøper.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-09, 20:57   #47
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg bytter ting jeg har fra før, klær som er mange størrelser for store til småen, eller dyre ting jeg vet ikke kommer til å bli brukt.

Fikk en stor stålampe til jul i år. Har ikke sett noe behov for noe stålampe i stuen vår. Er ikke noe lampemenneske i hele tatt. Den er også vert 1000kr. Men vi beholder den. Pappa har kjøpt gavekort i 8år, og nå har de faktisk valgt ut noe. Passet til og med til møblene.

90% av de vi får av svigermor kunne jeg tenke meg å bytte. Men veldig vanskelig da mye er kjøpe på qxl, salg, i vår, butikker av ukjent opphav. Får ca 15 gaver hver år. Noen av gavene i år var klær som passer bedre til en dame på 50år, knivsliper fra europris, kjøkken timer osv. Hun spør oss aldri hva vi ønsker oss, trenger el. Bruker sikkert mange 1000kr på gavene og. Er litt frustrerende som nyetablerte med dårlig økonomi. Nå har vi mye bedre økonomi og det er litt lettere å takle enn de årene jeg var student.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-09, 20:59   #48
mocci
Retromum

mocci sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg pleier som regel ikke bytte gaver med mindre jeg får to like. I år derimot skal jeg bytte et pynteskjerf kun pga fargen da lilla virkelig ikke er min farge. :forfengelig: Jeg fikk skjerfet fra svigers, håper de ikke tar det ille opp at deler av gaven skal byttes.

Gammel 25-12-09, 21:15   #49
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, vi bytter lite. Bare hvis klærene er for små til ungene eller ikke passe til de voksne. I år skal jeg bytte en bok lillebror har fra før (om jeg gidder). Kanskje jeg gir den i bursdagsgave til en kompis av lillebror på mandag og kjøper evt. noe nytt til lillebror.

Egentlig får vi svært lite som jeg vil bytte da. De fleste handler inn etter ønskeliste fra oss.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-09, 21:36   #50
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bytting sitter langt inne.

Her byttes det kun om man får to like av noe, eller en klesstørrelse skulle være feil.

Gammel 25-12-09, 21:45   #51
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Vi bytter nesten aldri, tror kanskje vi aldri har gjort det, faktisk. I år må vi bytte gaven fra søsteren min til storesøster, et par skistøvler som var en størrelse for små, men det blir jo ikke bytting på samme måte. Det kan hende vi bytter en CD vi fikk av en gammel tante, CD-en til Sissel Kyrkjebø og Odd Nordstoga, for den vil aldri bli spilt. Kjenner jeg oss rett blir den liggende med plasten på og støve ned.

Gammel 25-12-09, 21:52   #52
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bytter størrelser, dersom plaggene ikke passer og bøker hvis jeg har lest dem eller har dem fra før. I år må jeg dessuten bytte noe flott superundertøy jeg har fått fordi det er i ull og jeg tåler ikke det rett mot huden. Giveren trodde det var en annen type jeg hadde fått, så det er med givers "velsignelse".

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-09, 21:56   #53
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det virker som om mange ikke liker å bytte gaver - synes dere det er like ille andre veien også? Altså at noen bytter noe dere har kjøpt? Eller sørger dere for byttekort for å være sikker på at gaven kommer til nytte på den ene eller den andre måten?

Gammel 25-12-09, 21:57   #54
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det spørs jo hvorfor det byttes. Jeg liker ikke byttere som bytter bare fordi de vil ha alt annet istedet. Men byttekort er alltid med, i tilfelle de har noe fra før eller jeg bommer totalt.

Gammel 25-12-09, 22:02   #55
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er supert om gaver jeg kjøper og bommer på, blir byttet. Tanken bak gaven er jo at jeg håper at jeg kjøper noe som den som mottar trenger eller har ønsket seg, og om det blir sånn i runde 2 i stedet for med en gang så er jeg happy.

Jeg burde være flinkere bytter enn hva jeg er. Jeg har alt for mange smykker som ligger og samler støv som jeg aldri bruker, ikke fordi jeg synes de er stygge eller noe, men fordi jeg så godt som aldri bruker sånne glassmykker, brukskunstsmykker og nipsesmykker.

Å bytte ting man har to av, feil størrelse og slikt ser jeg på som en selvfølge at man gjør.

Gammel 25-12-09, 22:06   #56
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jo, men bomming er en ting. Men disse som bytter bare fordi "atte den var jo egentlig fin, men jeg har sett noe finere, så jeg vil heller ha det". Kjenner dere ikke til sånne? Med SÅ vanvittig mye bytting som er etter jul, så er det nødt til å være mange slike. Med mindre er jo halvparten av gavekjøperne tullinger som aldri får noe rett. Eller kanskje de bare er menn.

Gammel 25-12-09, 22:26   #57
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jo, men bomming er en ting. Men disse som bytter bare fordi "atte den var jo egentlig fin, men jeg har sett noe finere, så jeg vil heller ha det". Kjenner dere ikke til sånne? Med SÅ vanvittig mye bytting som er etter jul, så er det nødt til å være mange slike. Med mindre er jo halvparten av gavekjøperne tullinger som aldri får noe rett. Eller kanskje de bare er menn.

Det er mange fine ting som over hodet ikke passer hjemme hos meg eller på meg... Jeg bytter aldri noe jeg faktisk liker og kan tenke meg å bruke. Men noe jeg i og for seg synes er fint, men som er av en sånn art at jeg vet det ikke blir brukt kunne jeg tenke meg å bytte. Jeg bytter ikke et plagg jeg liker fordi jeg vet de har noe jeg har litt mer lyst på i samme butikk. Uten at jeg er sikker på hvor grensene går for hva som er akseptabel byttegrunn i så måte. Jeg burde egentlig bli flinkere til å bytte gaver, det er heller slik at det blir liggende og slenge i skap hos meg.

Gammel 25-12-09, 22:29   #58
Maz
Pauset

Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg bytter ikke mye, men jeg blir ikke fornærmet om noe jeg kjøper byttes.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-09, 22:30   #59
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er sjelden jeg bytter ting. Stort sett bare om det er klær som ikke passer eller ting vi har fra før.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-09, 22:41   #60
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bytter som regel kun ting jeg får to av eller som ikke passer. Liv fikk tre fine kvalitetsluer i år, og alle var rosa. Det er en farge vi ikke kommer til å bruke til Ivar, og det hadde jo vært kjekt om han kunne arve. Da et par av luene var litt knappe, lurer jeg på å bytte dem inn i større luer i samme farge. Jeg føler meg passe dristig hvis jeg gjør det.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:54.