|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Vi bytter det vi vil bytte. Er det klær ungene ikke vil bruke, eller leker de ikke vil leke
|
|
|
#42 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Jeg har byttet mer etter at jeg fikk barn, til meg selv har jeg så og si aldri byttet noe noen gang. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?
Selvsagt! Jeg bytter alltid klær som ikke passer, eller som kræsjer fullstendig med vår smak slik at det aldri ville blitt brukt. Ser ikke noe galt i det.
|
|
|
#44 |
|
Musk
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Jeg glemte det fine undertöyet som mannen min alltid kjöper. Det byttes hvert aar. Puppene mine er noe for seg selv, og jeg maa pröve masse för jeg finner noe som passer ordentlig. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Pauset
|
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Jeg syntes helt ærlig at det er bedre folk bytter enn at de ikke bruker det som blir gitt. Jeg er litt i mot det å ha masse "ting", bare for å ha det. Da ender det med at man kjøper noe man faktisk bruker i tillegg. Dermed forbruker man langt mer, produserer mer avfall osv. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sånn er det her og.
|
|
|
#47 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Jeg bytter ting jeg har fra før, klær som er mange størrelser for store til småen, eller dyre ting jeg vet ikke kommer til å bli brukt. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Retromum
|
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Jeg pleier som regel ikke bytte gaver med mindre jeg får to like. I år derimot skal jeg bytte et pynteskjerf kun pga fargen da lilla virkelig ikke er min farge. :forfengelig: Jeg fikk skjerfet fra svigers, håper de ikke tar det ille opp at deler av gaven skal byttes.
|
|
|
#49 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Nei, vi bytter lite. Bare hvis klærene er for små til ungene eller ikke passe til de voksne. I år skal jeg bytte en bok lillebror har fra før (om jeg gidder). Kanskje jeg gir den i bursdagsgave til en kompis av lillebror på mandag og kjøper evt. noe nytt til lillebror.
|
|
|
#50 |
|
By the Sea
|
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Bytting sitter langt inne.
|
|
|
#51 |
|
Quiet, please
|
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Vi bytter nesten aldri, tror kanskje vi aldri har gjort det, faktisk. I år må vi bytte gaven fra søsteren min til storesøster, et par skistøvler som var en størrelse for små, men det blir jo ikke bytting på samme måte. Det kan hende vi bytter en CD vi fikk av en gammel tante, CD-en til Sissel Kyrkjebø og Odd Nordstoga, for den vil aldri bli spilt. Kjenner jeg oss rett blir den liggende med plasten på og støve ned.
|
|
|
#52 |
|
villende
|
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Jeg bytter størrelser, dersom plaggene ikke passer og bøker hvis jeg har lest dem eller har dem fra før. I år må jeg dessuten bytte noe flott superundertøy jeg har fått fordi det er i ull og jeg tåler ikke det rett mot huden. Giveren trodde det var en annen type jeg hadde fått, så det er med givers "velsignelse". |
|
|
|
|
|
#53 |
|
maler
|
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Det virker som om mange ikke liker å bytte gaver - synes dere det er like ille andre veien også? Altså at noen bytter noe dere har kjøpt? Eller sørger dere for byttekort for å være sikker på at gaven kommer til nytte på den ene eller den andre måten?
|
|
|
#54 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Det spørs jo hvorfor det byttes. Jeg liker ikke byttere som bytter bare fordi de vil ha alt annet istedet. Men byttekort er alltid med, i tilfelle de har noe fra før eller jeg bommer totalt.
|
|
|
#55 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Jeg synes det er supert om gaver jeg kjøper og bommer på, blir byttet. Tanken bak gaven er jo at jeg håper at jeg kjøper noe som den som mottar trenger eller har ønsket seg, og om det blir sånn i runde 2 i stedet for med en gang så er jeg happy.
|
|
|
#56 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Jo, men bomming er en ting. Men disse som bytter bare fordi "atte den var jo egentlig fin, men jeg har sett noe finere, så jeg vil heller ha det". Kjenner dere ikke til sånne? Med SÅ vanvittig mye bytting som er etter jul, så er det nødt til å være mange slike. Med mindre er jo halvparten av gavekjøperne tullinger som aldri får noe rett. Eller kanskje de bare er menn.
|
|
|
#57 |
|
maler
|
Det er mange fine ting som over hodet ikke passer hjemme hos meg eller på meg... Jeg bytter aldri noe jeg faktisk liker og kan tenke meg å bruke. Men noe jeg i og for seg synes er fint, men som er av en sånn art at jeg vet det ikke blir brukt kunne jeg tenke meg å bytte. Jeg bytter ikke et plagg jeg liker fordi jeg vet de har noe jeg har litt mer lyst på i samme butikk. Uten at jeg er sikker på hvor grensene går for hva som er akseptabel byttegrunn i så måte. Jeg burde egentlig bli flinkere til å bytte gaver, det er heller slik at det blir liggende og slenge i skap hos meg.
|
|
|
#58 |
|
Pauset
Hvor: Barteby
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Jeg bytter ikke mye, men jeg blir ikke fornærmet om noe jeg kjøper byttes. |
|
|
|
|
|
#60 |
|
intro
|
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Jeg bytter som regel kun ting jeg får to av eller som ikke passer. Liv fikk tre fine kvalitetsluer i år, og alle var rosa. Det er en farge vi ikke kommer til å bruke til Ivar, og det hadde jo vært kjekt om han kunne arve. Da et par av luene var litt knappe, lurer jeg på å bytte dem inn i større luer i samme farge. Jeg føler meg passe dristig hvis jeg gjør det.
|
|
![]() |
|
|