|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#181 |
Skal rømme
|
![]() Sv: Jeg undrer meg på hvorforFor den som vil lære mer om hvordan man kan skille skitt fra kanel når det gjelder hvordan en kommer frem til ny kunnskap (forskning!) anbefaler jeg forresten Ben Goldacre: Bad Science. Dette er en populærvitenskapelig og samtidig god fremstilling av hvordan man skal vite hva man bør tro på. Finnes dessverre kun på engelsk foreløpig. Håper den blir oversatt snart!
![]() |
#182 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Jeg undrer meg på hvorfor
Ja, egentlig er jo dette en sak for forbrukerombudet, folk leverer ikke den servicen eller det produktet de påstår at de gjør.
![]() |
#183 |
Twinsouls
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sørlandet
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#184 |
Glamorøs
|
Både ja og nei. Det er nok mange som tror uten å ha opplevd noe mystisk, men har kanskje ønske om å oppleve noe. I tillegg så er det ikke slik at alle osm opplever noe de ikke kan forklare dermed bestemmer seg for at det er noe overnaturlig. Jeg kan ikke spesielt mye om fysikk, astrologi og denslags, men det betyr ikke at jeg dermed mener at alt det jeg ikke kan forklare er UFOer og spøkelser.
Jeg tror ikke alle "klarsynte" juger, jeg tror mange av dem oppriktig tror de er klarsynte. Det betyr fremdeles ikke at de er det. Mest sannsynlig er de over gjennomsnittet vare for ubetenksomme tegn mennesker gir fra seg, som stemmeleie, mimikk, blikk og ting de sier uten at de er klar over det. Har du googlet cold reading og sett hva det egentlig er?
![]() |
#185 |
Absolut ateist
|
Jeg kaller meg ikke kokk med mindre jeg KAN lage mat og har lært det og andre vil ha nytte av å spise maten jeg lager enten fordi opplevelsen er god eller den er sunn og god. Forskjellen fra dette og kvakksalvere, kvakkhealere og andre kvakker, er at folk kaller seg nett det de vil og lurer folk. Jeg kan BEVISE det om jeg kan lage god mat. De kan ikke bevise noen ting. Ergo tar de feil.
![]() |
#186 |
By the Sea
|
Jeg hadde glemt kvantedudsa!
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou - Sist redigert av Pebbles : 13-01-10 kl 12:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg undrer meg på hvorforJeg beklager å måtte si det, Siw:
![]() |
![]() |
#189 |
Borte
|
![]() Sv: Jeg undrer meg på hvorforEr det nå jeg skal si at Jon Schau fremstår som komplett gal når han snakker om boka si?
![]() |
#190 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Jeg undrer meg på hvorforKasia, det er vel en spøk på open minded, men trenger ikke å ha helt gjennomtrekk.
![]() |
#191 |
Passiv
|
Tull og tøys. |
![]() |
![]() |
#192 |
Twinsouls
Siw mener det er mer mellom himmel og jord, jeg har flere opplevelser som var før jeg trodde på noe som helst.
![]() |
#193 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men rart nok til at man kan bli fristet til å tro på en sjette sans, eller intuisjon, eller noe sånt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Twinsouls
Jeg syns ikke det er så rart
![]() |
#195 |
Skal rømme
|
Om det var slik, hvorfor får man et sånt "varsel"? Nå husker jeg ikke når på døgnet den trampingen skjedde, men om smilefjes våknet midt på natta så var det vel sannsynligvis også etter at det skjedde? Hva skulle smilefjes gjøre med det varselet, som altså kom etter at det skjedde?
![]() |
#196 |
Passiv
|
Mange vil nok kanskje lande der ja. |
![]() |
![]() |
#197 |
Sviiisj!!
|
Betyr det at du mener man likegjerne kan velge å tro på noe som ennå ikke er vitenskapelig bevist, sånn i tilfelle man treffer blink og akkurat det man valgte å tro på, blir Det Nye Rare som erstatter det Gamle og Dokumenterte?
![]() |
#198 |
Passiv
|
![]() Sv: Jeg undrer meg på hvorforDet er jo ikke overnaturlig at man er sanndrømt en gang i livet. |
![]() |
![]() |
#199 |
Textrovert
|
![]() Sv: Jeg undrer meg på hvorforJeg har også vært sanndrømt to ganger. Det var skikkelig spooky. Men jeg aner ikke hva det betyr, og verken vil eller kan hevde at det ligger noe overnaturlig bak.
![]() |
#200 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Jeg undrer meg på hvorforBåde far min og jeg har erfart at man skal være veldig forsiktig med hva man ønsker seg - for det kan gå i oppfyllelse, og er ikke alltid like gøy. Far min får også varsel rett før noen i nær familie skal dø.
![]() |
Emneord |
den andre siden, klarsynthet, ånder |
|
|