Sv: Jeg undrer meg på hvorfor
Opprinnelig lagt inn av Esme, her.
Det som jo er rart er jo at f.eks du Zöe, sa jo klart i fra i tråden om kvantemedisin at du ikke var interessert i å høre fra de som faktisk kan noe om radiobølger, men kun var interessert i personlige erfaringer. Og det synes jeg er rart faktisk. En ting at man ønsker personlige erfaringer også, men å bare sånn i utgangspunktet si: "Nei takk, om det er noen grunn til å tro at du skjønner hva disse kvantedudene snakker om, så vil jeg ikke høre det."
Jeg hadde glemt kvantedudsa!
Jeg har ikke for vane å ignorere fagfolk, altså. Kanskje jeg var i det gretne hjørnet? men jeg kunne nok ha ignorert fagfolk ETTER å ha hørt på det de hadde å si. 
Og det har jo selvfølgelig bakgrunn i at (og nå snakker vi ikke kvantefysikk, men generelt) det eksperter og fagfolk hevder ikke alltid varer evig og at med ujevne mellomrom så er det Det Nye Rare som er Det Riktige og Det Gamle Dokumenterte som må forkastes.
Og av og til viser det seg at det er Skikkelig rare ting som er sant - som at jorda er rund og sånn. (Og ja,jeg vet at det var kriste som var ignorante bakstrevere den gang og vitenskapsfolk som var bærere av sannheten - for meg er det jo slett ikke et poeng at folk med flagrende gevanter skal være bærere av sannheten.)
Sist redigert av Pebbles : 13-01-10 kl 12:14.
|