Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

"Vi som IKKE tok vaksinen mot svineinfluensa, og lever ennå!" (Facebook)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-02-10, 10:19   #41
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Vi som IKKE tok vaksinen mot svineinfluensa, og lever ennå!" (Facebook)

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg er i evig krig med familien på vaksinefronten, så Dragens gruppe var et fint tilskudd.

Ikke hele familien, men svigerfamiliens store Diskutør™m/familie, som også til gjengjeld er medlem av gruppen "Vaksineaksjon.no - Vaksineinformasjon for den bevisste".

Gammel 11-02-10, 10:25   #42
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hobbes, her.

Ikke hele familien, men svigerfamiliens store Diskutør™m/familie, som også til gjengjeld er medlem av gruppen "Vaksineaksjon.no - Vaksineinformasjon for den bevisste".

I motsetning til oss andre, du vet. Vi bevisstløse.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 10:27   #43
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, som Kråka mener - vi er bare en stor saueflokk som ikke klarer å ta egne valg.

Gammel 11-02-10, 10:31   #44
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv

Brutus_ sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Min favoritt er de som argumenterer med at svineinfluensaen ikke slo til. Det har selvsagt ikke noe å gjøre med at mange vaksinerte seg.

Den slo til, de fleste som ikke vaksinerte seg fikk den. Og overlevde med nød og neppe noen dager med snørr og sår hals

Gammel 11-02-10, 10:32   #45
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjempeflott innlegg, Scarlett!

Jeg kjenner jeg ikke orker la meg provosere så veldig over slike grupper på FB, men det handler mest om mine egne fordommer, vet jeg - jeg er vel kanskje litt patroniserende, når jeg tenker meg om. "Ja ja - dem om det."

Og så er jeg selvsagt ikke bedre enn at jeg sporenstreks meldte meg inn i gruppa som Dragen linket til.

Men jeg er helt enig med Scarlet: "Det er derfor jeg synes sånne grupper er mer enn litt teit. Det er med på å undergrave tilliten vår til de som må ta avgjørelsen neste gang."

Gammel 11-02-10, 10:33   #46
Magnolia
Stiv

Magnolia sin avatar

Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Jeg er hellig overbevist om at årsakene til at svineinfluensaen ikke rammet oss så hardt som worst case-scenarioene (ja, for det var det det var, ikke mest sannsynlig-scenarioene) slo til, er nettopp all omtalen som har vært i media. Mange fikk kunnskap nok til å vaksinere seg, håndhygienen ble kraftig forbedret, man sluttet å hoste og nyse på sidemannen. Dette har jo også gitt seg utslag i lavere tall for den ordinære sesonginfluensaen.

Jeg synes jeg ser det hvis Norge ikke hadde hatt nok vaksiner til alle som ville ha.

Gammel 11-02-10, 10:37   #47
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Tåpelige grupper.

Nå fikk jeg aldri ut fingeren og vaksinerte meg, men det var vel mest fordi det hele så ut til å være over da det ble åpent for 'folk flest' Ungene mine er vaksinert begge to.

Selvsagt har den massive vaksineringen vært et bidrag til at sykdommen ikke fikk spre seg. Å påstå noe annet ville være idiotisk.

Gammel 11-02-10, 11:02   #48
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Jeg reagerte også på at flere av mine venner ble med i denne gruppa.
Men jeg ble ikke overrasket over hvem som meldte seg inn, da disse gjennom hele SI
stadig hadde statusoppdateringer om hvor dumme folk var som ble hjernevasket til å ta vaksinen.

Gammel 11-02-10, 11:04   #49
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Klart det var hysteri. Klart det var overreaksjoner, i begge leire. Klart begge disse facebookgruppene er tull. Er det virkelig noen som ikke syns det?

At det kan være riktig å vaksinere seg mot pandemier er jo klart. Det er det jo ingen tvil om. Men hysteri via media? Definitivt. Slike facebookgrupper er jo fjollete.

Og det er så morsomt å se på at Rine har overtatt rollen min.

Gammel 11-02-10, 11:04   #50
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

mkj, med den dødeligheten og smittefaren SI hadde, var det nok med en vaksinasjongrad på litt over 50 %, det er derfor trykket fra FHI avtok da dette nivået var nådd. Det er helt greit at man droppet det når det gikk over, og at man ikke presset seg frem i køen, så fremt man tok sine forholdsregler og unngikk å eksponere andre i størst mulig grad.

Vaksiner er sin egen verste fiende. Hvis de virker, tror alle at de var nytteløse, for de ble jo ikke syke.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 11:09   #51
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Beundrende applaus til Scarlett for nydelig innlegg!

Rent kontrafaktisk; hvor mange ville død om ingen vaksinerte seg? Vi som var smarte nok til å vaksinere oss har jo vært med å beskytte de uvaksinerte også? De burde jo være glad for at noen solidariserte. I tillegg tror jeg at hygienetiltakene hadde MYE å si, og hvem kan si hvordan det hadde gått om den jevne grisete nordmann hadde fortsatt sin elendige håndhygiene kombinert med frinysing og grenseløs hosting på offentlig sted? At folk faktisk holdt seg hjemme LENGE når de var syke, fremfor å gå på jobben og smitte andre i heltemodig martyrskap?

Gammel 11-02-10, 11:10   #52
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Vaksiner er sin egen verste fiende. Hvis de virker, tror alle at de var nytteløse, for de ble jo ikke syke.

Ja, ikke sant?

Gammel 11-02-10, 11:10   #53
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Hvem jeg er? Vel, siden du spør sånn rett ut.

jaha ja.... så fint for deg!

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 11:59   #54
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Takk for prikkete tilbakemeld Sitron, du lever opp til nicket ditt ser jeg! "nek".. Kom du ikke på noe bedre?

Sist redigert av ItsOnlyMe : 11-02-10 kl 12:10.
ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 12:00   #55
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå ja, et nek er et nek uavhengig av hva nicket mitt er.

Gammel 11-02-10, 12:20   #56
Hilda
Sugaraddict!

Hilda sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Nord
Blogginnlegg: 2
Hilda er populærHilda er populærHilda er populærHilda er populær
Standard

Det er så mye tragiske,harrye,idiotiske grupper på FB. Jeg blir nesten litt flau av de samme vennenne som konstant melder seg inn i sånne grupper, som den vaksine gruppa, den iset linket til, og andre smårasistiske å hetsende grupper med en "humor" twist.
Uten at de helt selv vet hva det går ut på.

Men så klart den vaksinegruppa er jo ikke så ille da i forhold til mange.

Veldig enig med scarlett sitt innlegg.

Jeg ble nesten mobbet fordi jeg valgte å vaksinere meg og ongen.

Sist redigert av Hilda : 11-02-10 kl 12:26.
Hilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 12:37   #57
Simone
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Er einig med rine. Stiller meg totalt likegyldig til sånne grupper.
Ingen tvil om at media-hysteriet omkring svineinfluensaen tok heilt av. Og då meiner eg begge sider: Både dei som hausa opp sjølve influensaen og dei som var motstander av vaksinen.

Og nei, eg er ikkje vaksinemotstander. Gjorde mi borgerplikt og tok vaksinen. Angrar heller ikkje på det. Og eg syns det var heilt greit at myndigheitene anbefalte å ta vaksine. Men enkelte i helsevesenet var totalt hysteriske. Gjekk ut i avisene og anbefalte folk å ikkje ta bussen og bruke munnbind osv. Og at alle som ikkje var vaksinerte burde isolere seg og lever som eremittar for å unngå å smitte andre. Og at ein skulle holde seg heime i ei heil veke dersom ein kjente antydning til forkjølelse. For det kunne jo vere svineinfluense sidan enkelte fekk ein veldig mild versjon.

Det er eit faktum at svineinfluensaen var langt mindre alvorlig enn det vi blei forespeila. Ja, mange blei alvorlig sjuke (ca 200 på intensivavdeling) og nokre få døde. Og mange av dei som døde var unge. Men det døyr langt fleire unge i trafikken kvart år.

Men før eller seinare kjem det vel ein skikkelig alvorlig pandemi, så det er jo greit at myndigheitene og samfunnet får øvd seg litt på å takle på det. Vi får sjå på hausten 2009 som ei generalprøve til "the real thing".

Gammel 11-02-10, 12:51   #58
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Teit gruppe, men jeg kjente at jeg ble enda mer provosert av en venns hverdagsrasisme-statusoppdatering.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 13:01   #59
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg så den jeg også, og fikk helt flass da jeg så at noen venner hadde meldt seg inn der. Enda verre var det da ei venninne meldte seg på denne gruppa.

Sjarmerende dame som har laget den du. Hennes politiske status er: Utenforstående så lenge sosialen gir meg penger.

Ellers lar jeg meg ikke provosere nevneverdig av svineinfluensagrupper på facebook. Men jeg syns fremdeles det er fryktelig fascinerende med mennesker som hisser seg så voldsomt opp over frivillige vaksiner, designet for å gjøre ting bedre for oss. Også er det synd at nogenlunde fornuftige spørsmål og bekymringer om vaksiner drukner fullstendig i tullet til konspirasjonsteoretikerne.

Når det kommer til "hysteriet" rundt svineinfluensaen syns jeg det er viktig å skille mellom tabloidavisenes rapportering og hva myndighetene egentlig sa.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 13:21   #60
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Det er eit faktum at svineinfluensaen var langt mindre alvorlig enn det vi blei forespeila. Ja, mange blei alvorlig sjuke (ca 200 på intensivavdeling) og nokre få døde. Og mange av dei som døde var unge. Men det døyr langt fleire unge i trafikken kvart år.

Det er et faktum at SI ble mindre utbredt, ja. Kun fordi så mange faktisk lot seg vaksinere og flere var mye flinkere med hygienen.

Hvorfor skal vi vaske hendene? Det dør flere i trafikken enn av skitne hender ...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:24.