|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#122 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hemmeligheter i parforholdHemmeligheter som i ting vi ikke forteller fra de nesten 34 årene vi levde før vi kjente hverandre, absolutt. Jeg trenger definitivt ikke vite alt, særlig ikke det som har med andre damer å gjøre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Passiv
|
![]() Sv: Hemmeligheter i parforhold
|
![]() |
![]() |
#124 |
© All rights reserved
|
Vi har en felles e-post. Det er en epostadresse vi fikk da vi fikk internett. Jeg bruker den mest, men mannen kan bruke den om han vil. I tillegg har vi private epostadresser.
Enig med smilefjes og Esme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Fola Blakken
|
Ja, ikke sant!
![]() |
![]() |
#127 |
flisespikker
|
Ja, det er viktig.
![]() |
#128 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Å bruke partnerens telefon av og til er noe helt annet enn å sjekke SMSer og bilder partneren sender til eller får fra andre. Det ville jeg aldri gjort. Det bryter så sterkt med personvernet, ja for vi er to personer selv om vi er et par. Jeg har venner med felles e-post og jeg føler sterkt ubehag ved å sende e-post til en av dem, når jeg vet at jeg i realiteten sender til begge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hemmeligheter i parforholdJeg skjønner ikke hvorfor det er naturlig å sjekke mobilen og ha tilgang til fb osv til partneren? Privatliv mellom meg og mannen min er ikke det samme som privatliv mellom meg og venninner. Jeg er ikke EN person sammen med mannen min. Vi er fremdeles to privatpersoner selv om vi er gift!
![]() |
#130 |
Epikur
|
![]() Sv: Hemmeligheter i parforholdJeg konstaterer at Floksa og jeg aldri kan være venninner. Floksa ligner for mye på min mor til det. Min mor liker heller ikke nærhet, kvinner eller åpenhet og har forestillinger om at (alle) menn er så liketil, ærlige og reale, atte.
![]() |
#131 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Hemmeligheter i parforholdFelles e-postkonto? Hvordan får man netthandlet julegaver da?
Ellers er jeg veldig enig med polarjenta, Smilefjes og de andre. Hvis jeg får vite en hemmelighet som ikke skal fortelles til noen, så forteller jeg det da ikke videre til mannen min! Det ville rett og slett ha vært respektløst.
![]() |
![]() |
#132 |
can-jur
|
Jeg skrev vel ikke at det var fordi jeg ikke holder på hemmeligheter vel?
![]() |
![]() |
#133 |
flisespikker
|
Du sa jo eksplisitt at du forteller mannen din om ting som andre forteller deg i fortrolighet. Det er nok det folk mener når de sier at du ikke holder på hemmelighet.
![]() |
#134 |
flisespikker
|
Det trenger ikke være "fnising" det er snakk om, altså, heller ikke turer i mørket. Det kan være problemer man har (eller problemer noen som står en nær har), ting man er usikker på og synes er vanskelige, og som man ønsker å snakke om med noen man kjenner og stoler på. Jeg synes det høres ut som om du tenker på litt sånn fjortisaktig "fnising om gutter" når du snakker om hemmeligheter, men det er veldig lite denslags blant mine voksne venner (av begge kjønn) - det er derimot mange temaer og problemstillinger som er såpass private at man ikke ønsker at så mange skal få høre om dem, uten at det er snakk om "fnising" i det hele tatt.
![]() |
#135 |
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det funker strålende uten alkohol og uten fnising i telefonen , jeg trenger ikke engang gå tur i mørket for å betro meg til en venn, eller ta imot betroelser. Jeg synes betroelser er en fin ting og noe som gjør meg varm innvendig av glede over at noen velger å fortelle ting til meg.
![]() |
#136 |
can-jur
|
![]() Sv: Hemmeligheter i parforhold:konstaterer at vi og vår omgangstrets lever utrolig kjedelige liv:
![]() |
![]() |
#137 |
Mother of Dragons
|
Men da har du vel i praksis ingen svært nære venner da som betror seg til deg, og det er jo greit nok det.
![]() |
#138 |
can-jur
|
Så har jeg også senere eksplisitt forklart at dette vet mine nære veninner og om noen (hvem skulle det være
![]() |
![]() |
#139 |
© All rights reserved
|
Klart man gjør. Men for deg spiller det vel ingen rolle om du får betroelsen over kjøkkenbordet, på en kveldstur eller via sms - i og med at du ikke vil ha betroelser? |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
can-jur
|
Det er også en mulighet for at det er motsatt og at jeg er en folk betror seg til og at jeg derfor har satt grenser for mitt eget privatliv og for hvor mye elendighet jeg aksepterer at andre tømmer ut på meg, uten at jeg får tømme det videre.
![]() |
![]() |
|
|