Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-05-10, 00:54   #341
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)

Jeg er enig i en ting - man skal ikke stole blindt på leger. Jeg har selv sittet og sett ene legen til mitt barn skrive opp medisiner han ikke bruker på pleieplan ved innleggelse, jeg har fått utlevert feil papier, noe som ble oppdaget da jeg ikke skjønte et kvidder av hva som sto i dem og jeg ba en lege forklare for meg, etc. Jeg har også stått på sidelinja og sett hvordan en baby ble reddet i siste liten etter feilmedisinering da legen gjorde en grov regnefeil.

Jeg har vett på å følge med, og jeg vet å si i fra når jeg oppdager at det gjøres feil rundt behandlingen av mitt barn. Jeg har også hatt en viljekamp med en lege, og vunnet, over hvilke medisner ungen min aleles ikke skal ha, ut i fra min viten om at denne medisinen ikke er spesielt god for ungen min. Leger er mennesker - de kan feile de med.

Men - fra å anerkjenne at leger er mennesker med mulighet for å gjøre feiltrinn - til å deretter trekke konklusjonen om at det er en konspirasjon av leger her i landet som heller lar barn dø, enn å miste ansikt og sende barn utenlands, fordi vi på død og liv må opprettholde image om at vi har verdens beste helsevesen?

... Nei - det blir å dra det for langt.

Sist redigert av Inagh : 28-05-10 kl 10:09.
Inagh er ikke aktiv  
Gammel 28-05-10, 01:06   #342
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes at private diskusjoner/brev/kall det hva du vil som allmennheten ikke forstår et pøkk av godt kan tas på PM eller mail, og ikke via FP.

Gammel 28-05-10, 02:29   #343
SSE
Fullverdig medlem

SSE sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: -
SSE er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av MRB, her.

:Det lå en hel haug med linker ut som dere spurte etter gang på gang. Jeg forstår deres reaksjoner og er enig i at de er fjernet. Grunnen til det er når jeg så nøye etter kom man rett til den legen som er nevnt i FB. Det kan være litt provoserende og identifisere vedkommende selv om det ikke var meningen. Men det er enkelte her som lager en del spekulasjon og skriver om lederen på fb, og karakteriserer han/henne som kverulantparanoia.

Når jeg leser kommentaren til Hjertebarn på FP er det ren trakasering mot FB-gruppen. Når jeg leser på FB har du fått kallenavnet "mannen som hater kvinnen". Det som dere holder på med er barnslig. Når jeg leser din profil ser det ut til at ditt barn ble operert av en lege i Philadelfia, selv om du sier det er en lege fra Boston. Men det er to forskjellige sykehus. Jeg kan ikke påstå hvilke leger som har operert ditt barn, selv om du ikke vet står det sikkert i journalen. Hvis du kontakter Simone, hun jobber i miljøet og jeg regner med hun vet hva som er forskjellen på Boston og Philadelfia. Eller du kan kontakte Esme, eller de andre legene som er i debatten her. Jeg regner med de vet hva som skjer over Atlanteren.

Jeg har en følelse av at det er samme person som sitter og dikter flere ganger i denne gruppa. En del leger som jobber på de aktuelle sykehusene er med i diskusjonen og kommer med sterke påstander. Målsetningen er for å si at legene aldri gjør feil, vi må uansett stole på legene. Det jeg sier er at dere trenger ikke stole blindt hverken på legene eller foreldrene. Vær litt åpen for diskusjoner. Ikke glem å være saklig og høflig. Hold en fin tone under diskusjonene. Husk dere kan fort bli avslørt med deres motiver hvis dere fortsetter slik.

De er kanskje svensker som prøver å diskreditere det norske helsevesenet

Jeg ser at dette er ikke en diskusjonsblogge, men en spekulasjonsblogge med enkelte personer som brenner under føttene, som står bak og tør ikke gå til media for og ha en åpen diskusjon. Vi får alltid høre at vi er verdens beste, og glemmer barna som virkelig trenger hjelp selv om enkelte har en legetittel. Jeg føler enkelte går litt langt for å overkjøre andre, for å presse på med at legene aldri forfalsker eller gjør feil.

Avslutningsavis forstår jeg ikke hvorfor SSE har koblet denne linken som sier sponset av foreningen for hjertesykebarn. Husk dette er en blogg, men det er forbudt med markedsføring her. Hvis du ikke forstår bør du gå å lese avtalen.

Nå er jeg litt hard med enkelte personer, men dere er vel såpass voksne at dere tåler at andre også får lov å si meningen sin her.

Hva i alle dager menes med dette?
Sitat: "Avslutningsavis forstår jeg ikke hvorfor SSE har koblet denne linken som sier sponset av foreningen for hjertesykebarn. Husk dette er en blogg, men det er forbudt med markedsføring her. Hvis du ikke forstår bør du gå å lese avtalen. "

Gammel 28-05-10, 02:33   #344
Hjertebarn
Nybegynner

Hjertebarn har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Da har man ikke lært at man stor bokstav i begynnelsen av en setning og avslutter med punktum?

nei kom ikke så langt

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Min tredjeklassing klarer å starte setninger med stor bokstav.

da synes jeg du skal gi han en rose

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Min 10-åring med lærevansker klarer ikke alltid det, og det er kanskje derfor jeg blir litt gretten når folk plukker på dem som ikke er like stødige i å skrive? Fullstendig unødvendig herskerteknikk.

takk for det Milfrid du har skjønt det bra det er sånne fine mennesker som deg.

Hjertebarn er ikke aktiv  
Gammel 28-05-10, 02:42   #345
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Dette er en veldig merkelig tråd.

Turban Smukk er ikke aktiv  
Gammel 28-05-10, 03:17   #346
SSE
Fullverdig medlem

SSE sin avatar

SSE er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hjertebarn, her.

har bare 9 årig skole og en overnatting på husmorskolen

Overnatting på husmorskolen hørtes interessant ut, men ble det bare med den ene overnattingen?

Jeg synes forøvrig ikke man skal henge seg opp i ens skrivemåte eller grammatikkfeil så lenge man gjør seg forstått her inne på forumet og holder diskusjonen på et noenlunde saklig nivå.

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Dette er en veldig merkelig tråd.

Ingen tvil....
...derimot vil sakens kjerne i denne tråden være verdt å gjøre seg kjent med!

Sist redigert av SSE : 28-05-10 kl 11:43. Årsak: Opz, glemte visst punktum
SSE er ikke aktiv  
Gammel 28-05-10, 09:45   #347
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror jeg slenger inn en sånn igjen jeg:

Hæh?!

Gammel 28-05-10, 10:09   #348
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av SSE, her.

Overnatting på husmorskolen hørtes interessant ut, men ble det bare med den ene overnattingen?

Jeg synes forøvrig ikke man skal henge seg opp i ens skrivemåte eller grammatikkfeil så lenge man gjør seg forstått her inne på forumet og holder diskusjonen på et noenlunde saklig nivå

Ingen tvil....
...derimot vil sakens kjerne i denne tråden være verdt å gjøre seg kjent med!

Joda, men hvordan skal jeg gjøre meg kjent med sakens kjerne når jeg ikke aner hva den egentlig er? Og det er ikke skrivefeilene som gjør det vanskelig å forstå.

Sist redigert av MegaMie : 28-05-10 kl 10:39.
MegaMie er ikke aktiv  
Gammel 28-05-10, 10:11   #349
Magnolia
Stiv

Magnolia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av MRB, her.

Hvis du kontakter Simone, hun jobber i miljøet og jeg regner med hun vet hva som er forskjellen på Boston og Philadelfia. Eller du kan kontakte Esme, eller de andre legene som er i debatten her. Jeg regner med de vet hva som skjer over Atlanteren.

Esme, kan du oppdatere oss på hva som skjer Over There sånn legemessig for tiden? Jeg regner med at du er 100% oppdatert, du er jo tross alt lege.

Gammel 28-05-10, 10:27   #350
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Magnolia, her.

Esme, kan du oppdatere oss på hva som skjer Over There sånn legemessig for tiden? Jeg regner med at du er 100% oppdatert, du er jo tross alt lege.

Hæh?

Gammel 28-05-10, 10:34   #351
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg kjenner at jeg syns det er vanskelig å følge med på hva som skjer over here også jeg.

Også har jeg mistet helt taket på hvem av trebokstaversnykommerne som er hvem. Kan noen lage et oversiktskart og legge ut her?

Gammel 28-05-10, 10:36   #352
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Kanskje de/h*n kan presentere seg, og delta aktivt i andre tråder også?

Tangerine er ikke aktiv  
Gammel 28-05-10, 10:37   #353
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Det har jeg allerede bedt om, smilefjes - men jeg tror ikke det er noen som klarer få oversikta.

Man gjør egentlig ikke noen superduper jobb for "saken sin" når det er nesten umulig for andre lesere å finne ut hvilken side man representerer, gitt.

Gammel 28-05-10, 10:39   #354
Simone
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sitat:

Hvis du kontakter Simone, hun jobber i miljøet og jeg regner med hun vet hva som er forskjellen på Boston og Philadelfia

HÆ?

Jobbar eg i miljøet? Kva for eit miljø då? Eg er ikkje lege. Eg er statistiker og jobbar riktignok med hjerteforskning, men har ingenting med hjertesyke barn eller Rikshospitalet å gjere. Ikkje St.Olavs heller. Og heller ikkje sjukehus i Boston eller Philadelphia.
No blei eg litt paranoid her. Kan ikkje hugse at eg har nevnt noko om yrket mitt eller forskningsfeltet mitt i denne tråden?
Mulig eg har nevnt det før på forumet.

Men eg kan godt fortelle forskjellen mellom Boston og Philadelphia: Boston er ein by i USA og Philadelphia er ein anna by i USA

Gammel 28-05-10, 10:39   #355
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg kjenner at jeg syns det er vanskelig å følge med på hva som skjer over here også jeg.

Også har jeg mistet helt taket på hvem av trebokstaversnykommerne som er hvem. Kan noen lage et oversiktskart og legge ut her?

Jeg sitter og forundres over at ingen har kalt seg "hjerteberte" ennå jeg.

Gammel 28-05-10, 10:42   #356
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

HÆ?

Jobbar eg i miljøet? Kva for eit miljø då? Eg er ikkje lege. Eg er statistiker og jobbar riktignok med hjerteforskning, men har ingenting med hjertesyke barn eller Rikshospitalet å gjere. Ikkje St.Olavs heller. Og heller ikkje sjukehus i Boston eller Philadelphia.
No blei eg litt paranoid her. Kan ikkje hugse at eg har nevnt noko om yrket mitt eller forskningsfeltet mitt i denne tråden?

Men eg kan godt fortelle forskjellen mellom Boston og Philadelphia: Boston er ein by i USA og Philadelphia er ein anna by i USA

Jeg tipper at disse nykommerne kjenner hverandre eller tror de kjenner igjen andre som de har diskutert med, de anklager jo hverandre for løgn etter at noen har lagt inn ett innlegg.

Så de tror antagelig at de vet hvem du og jeg er av disse som er med i debatten.

Gammel 28-05-10, 10:52   #357
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eg datt av lasset for tja... 7-8 sider siden, men god underholding er da.

Gammel 28-05-10, 10:52   #358
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

HÆ?

Jeg venter spent på om historien skal avklare om det er deg Simone eller en dame med fornavn Simone som skal belyse dette med amerikanske byforskjeller.

Gammel 28-05-10, 10:53   #359
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner fint lite.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv  
Gammel 28-05-10, 10:54   #360
SSE
Fullverdig medlem

SSE sin avatar

SSE er litt kul
Utrop

Opprinnelig lagt inn av MegaMie, her.

Joda, men hvordan skal jeg gjøre meg kjent med sakens kjerne når jeg ikke aner hva den egentlig er? Og det er ikke skrivefeilene som gjør det vanskelig å forstå.

Poenget mitt var rett og slett at det ble snakket en del utenom det saken handlet om her.
Sakens kjerne var nok feil sagt av meg, som du sier er det vanskelig å vite hva den faktisk er.
Det som er på det rene er vel at denne tråden ble opprettet på bakgrunn av reaksjoner fra en person som observerte saken på Facebook. Videre har folk blitt gjort oppmerksomme på saken, og de som har engasjert seg fra før har kanskje som meg, googlet seg fram til det.
Saka er å finne her:
http://www.facebook.com/group.php?gi...1659745&ref=ts
Sammen med foreldrene e lederen i NFLHB en aktiv pådriver (www.hjertebarn.org).

Sist redigert av SSE : 28-05-10 kl 11:44. Årsak: Jeg uttrykte meg feil - og glemte punktum før smilefjes
SSE er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:10.