|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fint, fargerikt ulltøy til store barnJeg kjøpte Pierre Robert i fjor og det har ikke samme kvalitet som f eks Janus. Her er det blitt hull. Vasket på ullprogram. Det andre ulltøyet vi har er vasket på samme måte og like fint.
|
|
|
#102 |
|
Drømmer
|
Sv: Fint, fargerikt ulltøy til store barn
|
|
|
|
|
|
#104 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fint, fargerikt ulltøy til store barnBruker dere dette som undertøy eller som vanlig tøy? I tilfelle undertøy, er det ikke greier at det er ensfarget og matcher med annet tøy? Her går gjerne jentungen med tunika over. Da blir det fort kræsj med de fine, stripete fra Pierre Robert. |
|
|
|
|
|
#105 |
|
flisespikker
|
Sv: Fint, fargerikt ulltøy til store barnPoden bruker slike tynne ulltrøyer hele vinteren som eneste genser, og det er kjedelig om de da bare er mørkeblå eller lyseblå. (Er det veldig kaldt, har han en "innejakke" utenpå under dress eller vinterjakke, men inne bruker han bare ett lag.) Det spiller ingen rolle hvilken farge longsen er, den har han stort sett alltid bukse over, men jeg vil gjerne ha tak i gensere i fine farger og gjerne striper eller annet mønster også.
|
|
|
#106 |
|
Kontrollfrik
Det er jeg helt enig i. Vi har ofte en tynn, vanlig genser over, og da synes undertrøya godt i halsen. Når jeg tenker meg om, har han vel kun gått i ulltøy i barnehagen. Men jeg ser ikke for meg at han kan gå med bare ullstillongs nå når han har begynt på skolen. |
|
|
|
|
|
#109 |
|
Søt og rar
|
Sv: Fint, fargerikt ulltøy til store barnEr det noen som synes Pierre Robert holder seg bra?
|
|
|
#110 |
|
saftig
|
Toern bruker trøyen som vanlig genser, og bruker bare noe over på de kaldeste dagene.
|
|
|
#111 |
|
Glamorøs
|
Det holder seg helt fint hos oss. Jeg vasker ikke med Milo, jeg syns det sliter veldig på stoffet. Jeg bruker Ecover for ull og silke.
|
|
|
#112 |
|
Søt og rar
|
Hm, interessant. Hvor finner man det da?
|
|
|
#114 |
|
Kontrollfrik
Sv: Fint, fargerikt ulltøy til store barnEcover. :noterer: |
|
|
|
|
|
#115 |
|
Drømmer
|
Jeg synes det ja, som sagt litt lenger oppe. |
|
|
|
|
|
#116 |
|
Søt og rar
|
|
|
|
#117 |
|
Står på egne ben
Sv: Fint, fargerikt ulltøy til store barnNøstebarn har også en del ulltøy til større unger. De har også i høst fått inn en deilig ullfrottebukse som går opp til str. 164. De har jo litt farge og striper på noen av genserene også. |
|
|
|
![]() |
|
|