Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Fint, fargerikt ulltøy til store barn

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-09-10, 15:43   #101
Callisto
Bør lage seg en tittel selv

Callisto sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Sv: Fint, fargerikt ulltøy til store barn

Jeg kjøpte Pierre Robert i fjor og det har ikke samme kvalitet som f eks Janus. Her er det blitt hull. Vasket på ullprogram. Det andre ulltøyet vi har er vasket på samme måte og like fint.

Gammel 17-09-10, 18:01   #102
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Marikken, her.

Hva synes dere om kvaliteten til Pierre Robert da? Jeg kjøpte vel 2 sett derfra i fjor, og jeg synes de ble vide og slakke etter kort tid. Vasket de på ullprogram. Kanskje jeg bare var uheldig?

Ellers bruker storebror på 7 1/2 mye superundertøy fra Bavac.

Her har de holdt bra, vi er på 2 sesongen med de nå og de er like fine.
Vi har trøye og stilongs.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 18:38   #103
safran
saftig

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

Jeg kjøpte nettopp Regnbueullsett hos Krabaten.no i str. 160 - de har sikkert i 150 også

Nå har de bare 150 igjen.

Gammel 17-09-10, 19:21   #104
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bruker dere dette som undertøy eller som vanlig tøy? I tilfelle undertøy, er det ikke greier at det er ensfarget og matcher med annet tøy? Her går gjerne jentungen med tunika over. Da blir det fort kræsj med de fine, stripete fra Pierre Robert.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 19:25   #105
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Poden bruker slike tynne ulltrøyer hele vinteren som eneste genser, og det er kjedelig om de da bare er mørkeblå eller lyseblå. (Er det veldig kaldt, har han en "innejakke" utenpå under dress eller vinterjakke, men inne bruker han bare ett lag.) Det spiller ingen rolle hvilken farge longsen er, den har han stort sett alltid bukse over, men jeg vil gjerne ha tak i gensere i fine farger og gjerne striper eller annet mønster også.

Gammel 17-09-10, 19:29   #106
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Poden bruker slike tynne ulltrøyer hele vinteren som eneste genser, og det er kjedelig om de da bare er mørkeblå eller lyseblå.

Det er jeg helt enig i. Vi har ofte en tynn, vanlig genser over, og da synes undertrøya godt i halsen. Når jeg tenker meg om, har han vel kun gått i ulltøy i barnehagen. Men jeg ser ikke for meg at han kan gå med bare ullstillongs nå når han har begynt på skolen.

Gammel 17-09-10, 19:40   #107
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Som jeg skrev tidligere i tråden, så bruker vi det som vanlig genser og det er der jeg oftest ser på andre også. Genser over der igjen blir for varmt.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 19:51   #108
Chablis
Drømmer

Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Vi bruker det også som vanlig genser, derfor er det fint med noe annet enn ensfaget.

Gammel 17-09-10, 20:19   #109
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Er det noen som synes Pierre Robert holder seg bra?
Jeg lurer på om det er noe teit jeg gjør ved vask siden trådene løsner og formen blir helt
Synes i hvert fall at f.eks. Janus holder seg mye bedre. Jeg vasker etter anvisningen med Milo

Gammel 17-09-10, 20:21   #110
safran
saftig

safran sin avatar

safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Bruker dere dette som undertøy eller som vanlig tøy? I tilfelle undertøy, er det ikke greier at det er ensfarget og matcher med annet tøy? Her går gjerne jentungen med tunika over. Da blir det fort kræsj med de fine, stripete fra Pierre Robert.

Toern bruker trøyen som vanlig genser, og bruker bare noe over på de kaldeste dagene.

Gammel 17-09-10, 20:47   #111
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Jeg lurer på om det er noe teit jeg gjør ved vask siden trådene løsner og formen blir helt
Synes i hvert fall at f.eks. Janus holder seg mye bedre. Jeg vasker etter anvisningen med Milo

Det holder seg helt fint hos oss. Jeg vasker ikke med Milo, jeg syns det sliter veldig på stoffet. Jeg bruker Ecover for ull og silke.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 20:51   #112
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det holder seg helt fint hos oss. Jeg vasker ikke med Milo, jeg syns det sliter veldig på stoffet. Jeg bruker Ecover for ull og silke.

Hm, interessant. Hvor finner man det da?

Gammel 17-09-10, 20:55   #113
safran
saftig

safran sin avatar

Standard

Vi bruker også Ecover. Fåes på helsekost eller velutstyrte kolonialforretninger. Jeg har funnet hos Ultra.

Gammel 17-09-10, 20:59   #114
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Ecover. :noterer:

Vi bruker ulltrøyer alene nå, i september. Nettopp begynt. Det er rundt 10 grader og surt kystklima. Når det bikker 0 føler jeg det er for lite, men når dere østlendinger bruker kunn ulltrøye, kan vel jeg også.

Gammel 17-09-10, 21:02   #115
Chablis
Drømmer

Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Jeg synes det ja, som sagt litt lenger oppe.
Vi er på 2 sesongen med de nå, ingenting er slitt.

Gammel 17-09-10, 21:05   #116
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Jeg synes det ja, som sagt litt lenger oppe.
Vi er på 2 sesongen med de nå, ingenting er slitt.

Og så jeg er som er så ordentlig også
Men takk for tips i hvert fall!

Gammel 17-09-10, 21:51   #117
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nøstebarn har også en del ulltøy til større unger. De har også i høst fått inn en deilig ullfrottebukse som går opp til str. 164. De har jo litt farge og striper på noen av genserene også.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:29.