Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvor lenge lar dere barna sitte i beltestoler?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-10, 18:37   #41
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge lar dere barna sitte i beltestoler?

Til de vokser ut av den. Eldstemann på 8 år har avgått for vektgrensen. Han er godt over 140 cm og 38 kg, så han sitter uten. Sjuåringen kommer til å ha sin lenge ennå med sine 128 cm og 25 kg.

Gammel 04-10-10, 12:42   #42
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Han er 155 høy og 40 kilo(snart) og han satt ikke godt i setet sitt på slutten

Hehe, det der var min høyde og vekt til jeg var sånn tjuetre...

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 12:52   #43
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

9-åringen min er veldig klar for å slippe pute. Det er ikke aktuelt enda, han er vel ca. 140 cm høy. Ut fra tråden ser jeg at han faktisk burde brukt beltestol fremdeles. Men da beltestolen brøt sammen (må ha vært noe galt med den (Besafe)), begynte vi å bruke bare puta. Dette var vel i 7-årsalderen.
6-åringen bruker beltestol når han kjører i vår bil. Jeg synes det er greit at han bruker pute når han sitter på med andre. Kompiser han skal ha med hjem sitter på pute eller i beltestolen derso de er lavere enn han. Har aldri møtt noen foreldre som insisterer på beltestol framfor pute, verken til 4-5 eller 6-åringen (jeg opplyser om at vi har pute til låns).

Jeg tror faktisk aldri jeg har observert 9-åringer i beltestol, men ser ut fra tråden at det må være ganske vanlig.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 14:08   #44
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Åtteåringen her sitter på pute. Hun er 142 lang og veier 29 kg. Minsten har fått ny beltestol, og den ser ut til å kunne brukes lenger enn den søsteren hadde. Kanskje er det bedre reguleringsmuligheter på nye stoler?

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 15:03   #45
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Åtteåringen her sitter på pute. Hun er 142 lang og veier 29 kg. Minsten har fått ny beltestol, og den ser ut til å kunne brukes lenger enn den søsteren hadde. Kanskje er det bedre reguleringsmuligheter på nye stoler?

Tror jeg ikke. Det er kanskje mer avhengig av hvilken bilstol det er. Tiåringen min sitter i beltestol og har en god del å gå på enda. Hun er 140 cm og ca 30 kg. Hun har hatt stolen i 5,5 år.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 15:13   #46
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Tolvåringen (148 cm) sitter på pute, nesten niåringen (137 cm) i beltestol, fjortenåringen er høyere enn mange voksne (173 cm) og får sitte uten.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 23:33   #47
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Puh, enda godt det er vektgrense, hvis ikke hadde jeg nok nesten måtte sitte på pute mens jeg kjører.

Gammel 05-10-10, 12:24   #48
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.

Puh, enda godt det er vektgrense, hvis ikke hadde jeg nok nesten måtte sitte på pute mens jeg kjører.

Jeg har nå opplevd å kjøre bil hvor en pute hadde kommet godt med, jeg så knapt nok over dashbordet. Men da hadde jeg vel ikke nådd ned til pedalene.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 13:54   #49
Curly
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2010
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Vi sliter med snart 7-åringen vår. Han er lang for alderen og på begge beltestolene våre stikker hodet et stykke over nakkestøtten.
Hva gjør man dag egentlig? Finnes det noen merker som er ekstra lange i ryggen?

Gammel 05-10-10, 17:36   #50
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Det jeg har fra mekonomen kan justeres godt. Og billig var det også.

Gammel 05-10-10, 17:48   #51
Sola

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Begge mine 2 sitter i beltestol. De er 9,5 år og 8,5 år. De er begge lave for alderen, eldste er ca 130 cm høy. De skal sitte i beltestol lenge.

Gammel 05-10-10, 17:59   #52
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Standard

Jeg aner ikke, men det er ikke HTS.

Gammel 05-10-10, 18:28   #53
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

8-åringen min er bare 121 cm høy, så han blir nok sittende i endel år til.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 18:31   #54
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Standard

Det er ikke egen belteføring på den, men den ligger godt på skulderen. Jeg finner ikke bilde på sidene, men det kostet ca 600 da vi kjøpte det i sommer.

Gammel 06-10-10, 09:54   #55
Curly

Standard

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Hvilke er det du har da? De billigste fra f.eks Biltema, Obs og Bil X-tra kan ikke justeres i ryggen og blir kjapt for små, mens de seriøse aktørene har justerbare rygger på stolene slik at de kan justeres mye opp.

Britax og så har vi et fra biltema (best i test...). Begge har justerbar rygg men har blir likevel for lang.

Gammel 06-10-10, 12:56   #56
Gerbera

Gerbera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

I bilen vår er det faktisk lengdebegrensning på bruk av beltestol på plassene ved dørene, mener det er 1,36?

Dette må jeg sjekke nærmere, det stod i bruksanvisningen mener jeg.

Gammel 06-10-10, 14:16   #57
Curly

Standard

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Sist jeg sjekket hadde ikke Biltema noen stol som rygglengden kunne justeres på, og Biltemas stoler har aldri vært med i noen tester?

Men hvis du har en Britaxstol som er for kort i ryggen må 7-åringen din være veldig lang? Eller hvertfall lang i ryggen. Vet ikke om det er så enormt mye forskjell på rygglengden på f.eks Maxi Cosi, Britax og Cybex, men jeg hadde hvertfall tatt turen innom en butikk som fører litt ulike stoler og sjekket det ut.

Beklager, Bil X-tra kjøpte vi den på Det er Cybex sete.
Han er ganske lang ja. Er vel 36 kg, men usikker på lengden.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:06.