|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
maler
|
Sv: Hvor lenge lar dere barna sitte i beltestoler?Til de vokser ut av den. Eldstemann på 8 år har avgått for vektgrensen. Han er godt over 140 cm og 38 kg, så han sitter uten. Sjuåringen kommer til å ha sin lenge ennå med sine 128 cm og 25 kg.
|
|
|
#43 |
|
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor lenge lar dere barna sitte i beltestoler?9-åringen min er veldig klar for å slippe pute. Det er ikke aktuelt enda, han er vel ca. 140 cm høy. Ut fra tråden ser jeg at han faktisk burde brukt beltestol fremdeles. Men da beltestolen brøt sammen (må ha vært noe galt med den (Besafe)), begynte vi å bruke bare puta. Dette var vel i 7-årsalderen. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Hvor lenge lar dere barna sitte i beltestoler?Åtteåringen her sitter på pute. Hun er 142 lang og veier 29 kg. Minsten har fått ny beltestol, og den ser ut til å kunne brukes lenger enn den søsteren hadde. Kanskje er det bedre reguleringsmuligheter på nye stoler? |
|
|
|
|
|
#45 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor lenge lar dere barna sitte i beltestoler?
Tror jeg ikke. Det er kanskje mer avhengig av hvilken bilstol det er. Tiåringen min sitter i beltestol og har en god del å gå på enda. Hun er 140 cm og ca 30 kg. Hun har hatt stolen i 5,5 år. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Hvor lenge lar dere barna sitte i beltestoler?Tolvåringen (148 cm) sitter på pute, nesten niåringen (137 cm) i beltestol, fjortenåringen er høyere enn mange voksne (173 cm) og får sitte uten. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
En Som Trener
|
Sv: Hvor lenge lar dere barna sitte i beltestoler?Puh, enda godt det er vektgrense, hvis ikke hadde jeg nok nesten måtte sitte på pute mens jeg kjører.
|
|
|
#48 |
|
På vei
Jeg har nå opplevd å kjøre bil hvor en pute hadde kommet godt med, jeg så knapt nok over dashbordet. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2010
![]() ![]() |
Sv: Hvor lenge lar dere barna sitte i beltestoler?Vi sliter med snart 7-åringen vår. Han er lang for alderen og på begge beltestolene våre stikker hodet et stykke over nakkestøtten.
|
|
|
#50 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Hvor lenge lar dere barna sitte i beltestoler?Det jeg har fra mekonomen kan justeres godt. Og billig var det også. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor lenge lar dere barna sitte i beltestoler?Begge mine 2 sitter i beltestol. De er 9,5 år og 8,5 år. De er begge lave for alderen, eldste er ca 130 cm høy. De skal sitte i beltestol lenge.
|
|
|
#52 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Hvor lenge lar dere barna sitte i beltestoler?Jeg aner ikke, men det er ikke HTS. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hvor lenge lar dere barna sitte i beltestoler?8-åringen min er bare 121 cm høy, så han blir nok sittende i endel år til. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Hvor lenge lar dere barna sitte i beltestoler?Det er ikke egen belteføring på den, men den ligger godt på skulderen. Jeg finner ikke bilde på sidene, men det kostet ca 600 da vi kjøpte det i sommer. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
![]() ![]() |
Britax og så har vi et fra biltema (best i test...). Begge har justerbar rygg men har blir likevel for lang.
|
|
|
#56 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Sv: Hvor lenge lar dere barna sitte i beltestoler?I bilen vår er det faktisk lengdebegrensning på bruk av beltestol på plassene ved dørene, mener det er 1,36?
|
|
|
#57 |
|
![]() ![]() |
Beklager, Bil X-tra kjøpte vi den på
|
![]() |
|
|