Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvor lenge lar dere barna sitte i beltestoler?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-09-10, 17:35   #21
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge lar dere barna sitte i beltestoler?

Min straks-niåring skal sitte i beltestol til noe annet er fysisk umulig.

Hun er rundt 150 cm lang og 28 kg.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 17:36   #22
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Enig med røkla.
Ungene mine har ikke sluppet ut av beltestolen før de har grodd ut av den.
Samme gjelder den som fortsatt sitter i beltestol. Bare pute eller å slippe stolen før den er for liten er totalt uaktuellt.

Gammel 14-09-10, 17:44   #23
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Min snart tolvåring har akkurat sluppet ut av beltestolen. Han må fortsatt sitte på pute. Beltestolen ble for smal ved skuldrene til han. Han er 140 cm og 33 kg. Han er den eneste i klassen som sitter på pute.

Gammel 14-09-10, 17:46   #24
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

150 cm eller 36 kg.

Enda godt det er "eller 36kg". Hva skulle voksne under 150 gjort da? Sittet i bilstol når man er sjåfør og? hehe.
Man skal ikke kødde med bilsikkerhet altså, men jeg fikk nå denne tanken da, siden jeg har en veninne under 150cm.

Gammel 14-09-10, 17:59   #25
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min 10,5-åring satt på pute med belte fram til han var ca. 10. Beltestol sluttet han med da han var ca. 8, tror jeg. Mulig han ikke var stor (lang) nok da, men han klagde over at stolen var trang og ubehagelig og det så sånn ut også.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 18:44   #26
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Begge mine storegutter sitter i beltestol. Eldsten er 134 cm, og ca 29 kg. Det er ikke aktuelt å minske på sikringen. Jeg tror ikke det er mange andre i klassen hans som bruker beltestol.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 09:42   #27
Frida
Evig optimist

Frida sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Frida er litt kulFrida er litt kul
Standard

Min 9 åring sitter også i beltestol.
Han klager litt over det, sier han er den eneste i klassen som må bruke beltestol.

Gammel 16-09-10, 09:46   #28
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Toern vokste ut av bilstolen da hun var ni, og brukte bare bilens seler etter det. Hun ønsket egentlig at vi kjøpte nytt, større sete, for hun var veldig fornøyd med sittekomforten.

Gammel 16-09-10, 09:48   #29
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Min åtteåring sitter godt i beltestolen sin. Hun er 138 cm og 24 kg.

Gammel 16-09-10, 10:33   #30
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Min snart tolv åring har akkurat sluppet ut av sin beltestol. Snart femåringen har akkurat blitt snudd til å sitte fremover i beltestol.

Klart det har ikke vært kjempe kult for eldste å sitte i beltestol så lenge, men det har faktisk ikke vært opp til henne heller. Og med god forklaring på hvorfor har hun godtatt det. Akkurat som om hun hadde hatt noe valg

Gammel 16-09-10, 13:15   #31
Helle
Har glorien til vask.

Helle sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Helle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Min niåring sitter også i beltestol. Hun er 125cm og 22kg, så hun blir vel sittende der ut ungdomsskolen :P

Helle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 13:26   #32
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

De to eldste på 8 og 10 år sitter i beltestol. Det skal de gjøre til de er passert 150 cm eller 36 kg. Nestyngste på 5,5 år (og selvfølgelig Lillesøster også) sitter bakovervendt enda. Jeg har vel knapt noensinne sett klassevenner av de to eldste bruke barnesikring i bil, hvilket jeg syns er ganske problematisk når mine barn skal sitte på med andre for da blir ikke de heller sikret forskriftsmessig med mindre vi selv tar ansvar for det.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 09:48   #33
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

ah nå lærte jeg noe nytt.. trodde det var 140 cm.. Så bra..

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 12:52   #34
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

De to eldste på 8 og 10 år sitter i beltestol. Det skal de gjøre til de er passert 150 cm eller 36 kg. Nestyngste på 5,5 år (og selvfølgelig Lillesøster også) sitter bakovervendt enda. Jeg har vel knapt noensinne sett klassevenner av de to eldste bruke barnesikring i bil, hvilket jeg syns er ganske problematisk når mine barn skal sitte på med andre for da blir ikke de heller sikret forskriftsmessig med mindre vi selv tar ansvar for det.

Hvis noen store barn vil sitte på med oss, og det ikke er OK med pute og belte på tiåringen, gir jeg beskjed om at foreldrene må skaffe forskrftsmessig sete, eller kjøre selv. Jeg synes for øvrig det ser ganske rart ut med tiåringer i seter der hodet tar oppi taket på bilen. Kan ikke tenke meg at det er spesielt behagelig heller.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 13:21   #35
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snuppa, her.

Han blir å sitte i beltestol til han fysisk vokser ut av den. Det er jeg som bestemmer og sånn blir det!

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-10, 13:33   #36
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Dette var det nylig et oppslag om hos Forbrukerinspektørene hos NRK. Kan være nyttig å lese artikkelen til NRK og se innslaget fra programmet.

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-10, 13:54   #37
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Har linket til den på facebook.

Gammel 03-10-10, 15:29   #38
mamaria
Grisejente

mamaria sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eldstebarnet er stor for alderen. Han var 8-9 år da han begynte å sitte ubehagelig i beltestolen sin. Han satt litt på pute etter det, men beltet lå mer rett uten. Husker ikke når vi kutta pute for godt, mulig han var ca 9.
Nå er han nettopp fylt 10, ca 40 kg og snart 150 høy.
Mellomsten på åtte kommer til å passe sin mye lenger. Han er ca 130 høy og 22 kilo. 6-åringene sitter selvsagt også i beltestol, og det er trangt i baksetet med 3 seter. Gleder meg til de er ferdige med seter, men sikkerheten kommer selvfølgelig først.

Gammel 03-10-10, 17:29   #39
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Niåringen og sjuåringen sitter i beltestol og kommer til å fortsette med det. Største er vel ca 134 cm og 28 kg.

Gammel 03-10-10, 18:23   #40
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Niåringen har sittet uten beltepute det siste året eller litt lenger. Han er 155 høy og 40 kilo(snart) og han satt ikke godt i setet sitt på slutten. Lang og atletisk er ikke passe i seter for barn.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:02.