|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor lenge lar dere barna sitte i beltestoler?Min straks-niåring skal sitte i beltestol til noe annet er fysisk umulig. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
Sv: Hvor lenge lar dere barna sitte i beltestoler?Enig med røkla.
|
|
|
|
#23 |
|
superbruker
|
Sv: Hvor lenge lar dere barna sitte i beltestoler?Min snart tolvåring har akkurat sluppet ut av beltestolen. Han må fortsatt sitte på pute. Beltestolen ble for smal ved skuldrene til han. Han er 140 cm og 33 kg. Han er den eneste i klassen som sitter på pute.
|
|
|
#24 |
|
Curlingkone
|
Sv: Hvor lenge lar dere barna sitte i beltestoler?
Enda godt det er "eller 36kg". Hva skulle voksne under 150 gjort da? Sittet i bilstol når man er sjåfør og? hehe.
|
|
|
#25 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hvor lenge lar dere barna sitte i beltestoler?Min 10,5-åring satt på pute med belte fram til han var ca. 10. Beltestol sluttet han med da han var ca. 8, tror jeg. Mulig han ikke var stor (lang) nok da, men han klagde over at stolen var trang og ubehagelig og det så sånn ut også. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Hvor lenge lar dere barna sitte i beltestoler?Begge mine storegutter sitter i beltestol. Eldsten er 134 cm, og ca 29 kg. Det er ikke aktuelt å minske på sikringen. Jeg tror ikke det er mange andre i klassen hans som bruker beltestol. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Evig optimist
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() |
Sv: Hvor lenge lar dere barna sitte i beltestoler?Min 9 åring sitter også i beltestol.
|
|
|
#28 |
|
saftig
|
Sv: Hvor lenge lar dere barna sitte i beltestoler?Toern vokste ut av bilstolen da hun var ni, og brukte bare bilens seler etter det. Hun ønsket egentlig at vi kjøpte nytt, større sete, for hun var veldig fornøyd med sittekomforten.
|
|
|
#29 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor lenge lar dere barna sitte i beltestoler?Min åtteåring sitter godt i beltestolen sin. Hun er 138 cm og 24 kg.
|
|
|
#30 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Sv: Hvor lenge lar dere barna sitte i beltestoler?Min snart tolv åring har akkurat sluppet ut av sin beltestol. Snart femåringen har akkurat blitt snudd til å sitte fremover i beltestol.
|
|
|
#31 |
|
Har glorien til vask.
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor lenge lar dere barna sitte i beltestoler?Min niåring sitter også i beltestol. Hun er 125cm og 22kg, så hun blir vel sittende der ut ungdomsskolen :P
|
|
|
#32 |
|
På vei
Sv: Hvor lenge lar dere barna sitte i beltestoler?De to eldste på 8 og 10 år sitter i beltestol. Det skal de gjøre til de er passert 150 cm eller 36 kg. Nestyngste på 5,5 år (og selvfølgelig Lillesøster også) sitter bakovervendt enda. Jeg har vel knapt noensinne sett klassevenner av de to eldste bruke barnesikring i bil, hvilket jeg syns er ganske problematisk når mine barn skal sitte på med andre for da blir ikke de heller sikret forskriftsmessig med mindre vi selv tar ansvar for det. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hvor lenge lar dere barna sitte i beltestoler?
Hvis noen store barn vil sitte på med oss, og det ikke er OK med pute og belte på tiåringen, gir jeg beskjed om at foreldrene må skaffe forskrftsmessig sete, eller kjøre selv. Jeg synes for øvrig det ser ganske rart ut med tiåringer i seter der hodet tar oppi taket på bilen. Kan ikke tenke meg at det er spesielt behagelig heller. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Frøken
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Sv: Hvor lenge lar dere barna sitte i beltestoler?Dette var det nylig et oppslag om hos Forbrukerinspektørene hos NRK. Kan være nyttig å lese artikkelen til NRK og se innslaget fra programmet.
|
|
|
#38 |
|
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Hvor lenge lar dere barna sitte i beltestoler?Eldstebarnet er stor for alderen. Han var 8-9 år da han begynte å sitte ubehagelig i beltestolen sin. Han satt litt på pute etter det, men beltet lå mer rett uten. Husker ikke når vi kutta pute for godt, mulig han var ca 9.
|
|
|
#39 |
|
søt
Sv: Hvor lenge lar dere barna sitte i beltestoler?Niåringen og sjuåringen sitter i beltestol og kommer til å fortsette med det. Største er vel ca 134 cm og 28 kg.
|
|
|
#40 |
|
stille
Hvor: Tønsberg
Sv: Hvor lenge lar dere barna sitte i beltestoler?Niåringen har sittet uten beltepute det siste året eller litt lenger. Han er 155 høy og 40 kilo(snart) og han satt ikke godt i setet sitt på slutten. Lang og atletisk er ikke passe i seter for barn.
|
![]() |
|
|