|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Aktiv
Medlem siden: Aug 2010
![]() |
Hvor lenge lar dere barna sitte i beltestoler?Jeg har en 9 år gammel gutt som begynner å bli temmelig rasende på meg.
|
|
|
|
#3 |
|
Bedreviter
|
Sv: Hvor lenge lar dere barna sitte i beltestoler?
Jeg forholder meg til Trygg Trafikk, og de er klare på at beltestol er mye bedre enn pute. Så lenge ungene trenger ekstra bilsikring, så anbefaler de beltestol og ikke pute. Pute er ikke siste post på bilsikringsskalaen; pute er bare til ekstrabruk på korte turer. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Bedreviter
|
Sv: Hvor lenge lar dere barna sitte i beltestoler?Her er uttalelse fra Trygg Trafikk:
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Fjellpiper
|
Sv: Hvor lenge lar dere barna sitte i beltestoler?Sakset fra Trygg trafikk:
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Spoon2
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor lenge lar dere barna sitte i beltestoler?Min niåring sitter i beltestol enda, men han er godt over 30kg, så han nærmer seg vel snart vektgrensen. Han sitter på pute av og til da, når vi har med noen mindre som trenger beltestol.
|
|
|
#10 |
|
Aktiv
![]() |
Sv: Hvor lenge lar dere barna sitte i beltestoler?Da ble en mamma adskillig klokere.
|
|
|
|
#12 |
|
Fjellpiper
|
Vi har hatt en mellomfase (pga flytting, ny bil og ektemann som er overbevist om at pute er bra nok) der lillesøster har fått låne beltestolen til storebror og han har sittet på pute. Jeg regnet derfor med å møte store protester mot den nye beltestolen da jeg hentet han i går. Men han satte seg inn glad og fornøyd, og konstaterte at denne stolen var jammen behagelig, god og varm, også var det jo armlener på den. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Aktiv
![]() |
Nei det skal være sikkert og vist.
Så godt at det ble slik.
|
|
|
|
#14 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor lenge lar dere barna sitte i beltestoler?Her har tiåringen (blir elleve i januar) nylig vokst ut av beltestolen sin. Sjuåringen (blir åtte i oktober) sitter i beltestol og skal gjøre det lenge enda. 14-åringen mener jeg satt i beltestol til han var elleve - han er (var) liten og tyyynn. Tynn er han forsåvidt enda.
|
|
|
#17 |
|
Passiv
|
Sv: Hvor lenge lar dere barna sitte i beltestoler?Min niåring sitter i beltestol og skal gjøre det en god stund til. Han er 134 cm og omtrent 26 kg og har god plass fortsatt. |
|
|
|
#18 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Hvor lenge lar dere barna sitte i beltestoler?Min 8-åring er over 140 og sitter i beltestol. Han er bare 26 kilo.
|
|
|
#19 |
|
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor lenge lar dere barna sitte i beltestoler?Han blir å sitte i beltestol til han fysisk vokser ut av den. Det er jeg som bestemmer og sånn blir det!
|
|
|
|
#20 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvor lenge lar dere barna sitte i beltestoler?Min snart 9-åring på 140 cm og 28 kilo sitter i beltestol og kommer til å gjøre det til han når vekt/høydegrensen. Heldigvis krangler han ikke på det, men uansett så er det vi foreldre som bestemmer.
|
![]() |
|
|