Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

I.d. bareMinerals

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-10-10, 14:16   #41
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: I.d. bareMinerals

Man får jo også kjøpt et sånn start-kit med prøver av flere farger + børster.

Gammel 06-10-10, 14:45   #42
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Husk at det er forskjell på undertone, også. Fair er kald i tonen, Light er gultonet, og Fairly Light er neutral (en blanding av de to). Dersom du ikke helt vet, hadde jeg gått for Fairly Light. Det samme med medium-skalaen; Medium er kald/rosa, Medium Beige er neutral og Golden Medium er varm/gultonet.

Det går fint an å blande farger til en passende farge selv, også. Jeg ville nok uansett startet med en av de lysere, og heller kjøpe den mørkere når årstiden viser sommer.

På Ebay selges det forresten minibokser med prøver av fargene; det er bare å søke på "Bare Minerals+sample+riktig farge", så får du opp et utvalg.

Ja, en lys og en mørkere i samme tone (selvf.) Glemte å si det. "Neutral-skalaen" er den som passer best til min hudtone. Det er Medium Beige, og Fairly light jeg har.

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-10, 14:57   #43
Veritas
Det norske

Veritas sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
Veritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tror jeg også vil ha neutral..
Ser i de kit'ene at man må velge medium eller light liksom, får ikke et kit med både fairly light og medium beige. Eller? *studere videre*

Gammel 06-10-10, 19:23   #44
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Nåja, det er mye bullshit ute og går, men mineralsminke er gjerne renere enn vanlig sminke, i hvertfall de fleste ikke-kommersielle merker, som ofte inneholder så lite som fire-fem ingredienser. Siden det er pudder, slipper man oljer, emulgatorer, konserveringsmidler osv, så det er en fordel. Bare Minerals er nok ikke blant de aller reneste merkene, men det absolutt største, og mest kjente. Mange mineralsminkemerker inneholder også sink, som kan berolige irritert hud (eller faktisk også tørke ut).

Min personlige grunn til å foretrekke mineralsminke, er at det sitter bedre og ikke føles klissete på huden.

Gammel 06-10-10, 21:04   #45
Skjevo
Erfaren

Skjevo sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Skjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populær
Standard

Jeg er lys i huden, men bruker medium beige året rundt og synes ikke det blir for mørkt eller unaturlig. Ser selvfølgelig blekere ut om vinteren siden underlaget er lysere. Prøvde fairly light om vinteren, men det var helt feil for meg, ble helt blass.

Jeg visste ikke at mineral veil kunne brukes før foundationen. Det må prøves!
Hva heter de beste øyenskyggebørstene? Jeg har lyst å prøve i.d.-øyenskyggene.

Gammel 22-10-10, 11:19   #46
Veritas
Det norske

Veritas sin avatar

Veritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Da har jeg kjøpt og funnet konklusjonen for meg. Jeg kjøpte start-kit'et med medium beige, og kan bruke den fargen, men den er kanskje bittebittelitt for brun for meg og min lyse hud.
Så jeg kjøpte en boks fairly light også, og har nå fått testet den. Den er perfekt for meg til daglig bruk.

Gammel 22-10-10, 12:13   #47
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Verity, her.

Da har jeg kjøpt og funnet konklusjonen for meg. Jeg kjøpte start-kit'et med medium beige, og kan bruke den fargen, men den er kanskje bittebittelitt for brun for meg og min lyse hud.
Så jeg kjøpte en boks fairly light også, og har nå fått testet den. Den er perfekt for meg til daglig bruk.

Gammel 30-10-10, 17:36   #48
Veritas
Det norske

Veritas sin avatar

Standard

Som jeg forstår det, så er Mineral Veil nøytral, den gir ikke farge. Den som fulgte med i medium-startkit'et var ganske lys, og ved bruk gir den ikke farge oppå foundation. Det er bare et tynt "beskyttelseslag".

Correct me if I'm wrong.

Gammel 30-10-10, 18:10   #49
Albertine
Passiv

Standard

Neida Verity, det stemmer det. Den gir ingen farge i det hele tatt.

Svar med sitat
Gammel 15-11-10, 22:38   #50
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Standard

Trenger en rush eller noe sånt... Hva kjøper jeg? Bruker neutral-skalaen ellers i fund.

Gammel 17-11-10, 10:15   #51
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Veravera, her.

Trenger en rush eller noe sånt... Hva kjøper jeg? Bruker neutral-skalaen ellers i fund.

Ingen?

Gammel 01-09-13, 13:16   #52
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Standard

Drar opp igjen, og lurer på om det er komt noen nye produker som er gode i dette merket!?

Gammel 02-09-13, 14:08   #53
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ItsOnlyMe, her.

Drar opp igjen, og lurer på om det er komt noen nye produker som er gode i dette merket!?

Kompakt foundation er bra. Vet ikke om den er så veldig ny, men jeg tror ikke den har vært på markedet like lenge som det løse pudderet.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-13, 19:16   #54
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Kompakt foundation er bra. Vet ikke om den er så veldig ny, men jeg tror ikke den har vært på markedet like lenge som det løse pudderet.

Den kom vel tidligere i år. Jeg har den.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:34.