|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Impulsiv innimellom
|
Sv: Hvorfor er du anti-Halloween?
Jeg syns iallfall at unger med røde skinn, nisselue og hjemmestrikkede klær som synger "Et barn er født i Betlehem" er mye koseligere å få på besøk enn skjeletter, hekser og smådjevler.
|
|
|
#62 |
|
Det er bare en fase
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor er du anti-Halloween?Jeg vet ikke om jeg er anti og uttrykker ikke holdningene mine dersom ingen spør, men vi kommer ikke til å feire halloween i dette huset. |
|
|
|
|
|
#63 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Enig |
|
|
|
|
|
#64 |
|
Glamorøs
|
Og der satte du fingeren på hvorfor jeg er motsatt.
|
|
|
#65 |
|
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Vi kaller det julebukk, men julebukkene går ut på nyttårsaften.
|
|
|
#67 |
|
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Det er lite rødmussete nisser her på nyttårsaften. Kanskje litt mer smådjeveler med et lite innslag av salmesang
|
|
|
#68 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#70 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hvorfor er du anti-Halloween?Må man være for eller imot? Jeg liker bedre julebukk enn Halloween, men klarer ikke å opparbeide de helt store følelsene for denne dagen. Nekter forresten å lage en frukt om til et ansikt og å kjøpe oransje bøtter på Nille, så kanskje jeg er mer anti enn jeg tror? |
|
|
|
|
|
#71 |
|
|
Nuh, det gjelder vel ikke alle kristne. Hvilket er ganske irrelevant, all den tid jeg aldri kommer til å bruke kristne i USA som en mal på hva jeg synes er okei eller ikke. |
|
|
|
|
|
#73 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvorfor er du anti-Halloween?Her går ungane julebukk fortsatt, men da blir færre og færre kvar jul. Dei går stort sett heile romjula, men dei fleste kjem 2. juledag.
|
|
|
#74 |
|
© All rights reserved
|
Her er det tradisjon med nyttårsbukk og jeg har også inntrykk av at det er en veldig vanlig tradisjon på vestlandet. Vi gikk nyttårsbukk da vi var små og ungene mine (og alle ungene i nabolaget) gjør det samme.
Sikkert ikke over det ganske land, men her lever den tradisjonen. |
|
|
|
|
|
#78 |
|
Glamorøs
|
Nå dro vel heller ikke du frem det okkulte som et argument mot Halloween, ergo var ikke argumentet mitt myntet på deg. Kristne i USA gjør veldig mye rart og ser okkulterier på de rareste steder, men de aller fleste altså ikke i Halloween.
|
|
|
#79 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
|
|
|
|
|
|
#80 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Hvorfor er du anti-Halloween?Eneste forskjellen på Nyttårsbukk og Halloween, er at bukkene synger. Enten "Et barn er født .." eller "We wish you a merry xmas", for det er de korteste sangene.
|
![]() |
|
|