Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Må man være redd for å dø?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-12-10, 21:12   #41
kie
weird

kie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må man være redd for å dø?

Det kommer litt an på hvordan jeg ser på døden. Jeg kan kanskje si at jeg ikke liker tanken på at døden kanskje er noe annet enn det jeg håper. Akkurat nå om dagen er jeg sint på døden. Den tyven har stjålet folk rundt meg og har peilet seg ut et nært familiemedlem. Jo. Jeg er mest sint, tryglende og fortvilet over døden nå. Og så håper jeg Lisa Williams og gjengen har i alle fall litt rett.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-10, 21:16   #42
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke redd for døden, men jeg er redd for langsom og smertefull død. Det har jeg vært vitne til, og det var skremmende.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-10, 21:46   #43
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei må man det, hvorfor bruke livet på sånt?

Gammel 22-12-10, 23:02   #44
lalill
Ute av produksjon

lalill sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
lalill er populærlalill er populærlalill er populærlalill er populær
Standard

Eg vil heilt klart foretrekka ein rask og smertefri død, men eg går ikkje rundt og tenkjer på det til daglig. Eg har sett det andre alternativet.

Då kjem den meir generelle frykta for å dø i frå oftare, den kom fyrst etter at eg fekk barn.

Gammel 22-12-10, 23:48   #45
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Nja, var det ikke Im not kean on living eather.

Nei; "I'm not scared of dying, I just don't want to". Jeg brukte afraid, ikke scared, men ellers er det rett tekst. (Den fortsetter med "If I stop lying, I'll just dissapoint you.")

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-10, 23:57   #46
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Nja, var det ikke Im not kean on living eather.

Feil sang.
Pappalille quoter "Come Undone", ("I'm not scared of dying, I just don't want to") du tenker på "Feel" ("I don't wanna die, but I aint keen on living either").

Og jeg liker ikke engang musikken.

Gammel 23-12-10, 00:40   #47
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Nå har jeg levd med uhelbredelig kreft (venter på mirakel da ) i 1,5 år. Da jeg fikk kreften første gang i 2003 fikk jeg en voldsom dødsangst flere ganger. I 2005 fikk jeg en beskjed som gjorde at jeg lå rett ut i dødsangst. Da jeg fikk beskjed om spredning i fjor fikk jeg ikke dødsangst. Jeg fikk istedet et veldig adrenalinkick. Jeg har ikke hatt dødsangst, men angst har jeg i perioder.

Etter noen runder med meg selv har jeg innsett at det er ikke døden som skremmer meg og setter igang angsten. Jeg har på en måte forsonet meg med at jeg en gang skal dø. Det er hva som skjer i kroppen min og hva det kan føre til som skremmer meg. Jeg er redd for å pines masse og for at familien min skal lide. Jeg er mest av alt redd for at barna mine ikke skal få ha en mamma som er der for dem. Minstejenta var nesten 3 år da jeg ble syk første gang. Hun husker ikke friske meg. Jeg var frisk i nesten 6 år før jeg ble syk i fjor igjen. Men i årene i mellom var jeg utmattet og slet med bivirkninger etter kreftbehandlingen jeg var igjennom i 2003.

Når jeg ser Lisa Williams så gir det meg en ro i forhold til døden. Jeg vil gjerne tro at hun virkelig har kontakt med de på den "andre siden". Det er en god tanke.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-10, 00:58   #48
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Jeg er redd for døden, men ikke min egen. Jeg er redd for å miste de som står meg nær, med den sorg, savn og smerte det medfører.

Jeg ønsker selvfølgelig ikke å dø, og om jeg blir alvorlig syk en dag, og får beskjeden om at det ikke er noe å gjøre, så kommer nok angsten. Da blir døden med ett noe håndfast, som gjelder meg, og ikke noe som ligger laaangt der fremme når jeg blir gammel liksom.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-10, 01:00   #49
Mani
Helt vanlig

Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Å forlate de jeg elsker skremmer meg nok mer enn døden selv, men jeg bruker ikke mye tid å tenke på det heller.

Gammel 23-12-10, 01:07   #50
Intrigue
Superduperaktiv

Intrigue sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Intrigue er litt kulIntrigue er litt kulIntrigue er litt kul
Standard

Jeg må ha det veldig stabilt for å ikke være redd for å dø. Er vel naturlig å være redd det ukjente. Det jeg synes er rart er jo alle som var som er borte. Hvor er de, hva gikk de til?
De holdes levende så lenge jeg eller andre husker dem, mens nye som kommer til ikke aner hvem de var.
sånn blir det med meg også. Først er en veldig tilstede, så ingen ting. Den følelsen kan skremme, samtidig som jeg ikke ser noe poeng i å leve for å leve. Det må ha en mening og jeg kan ikke tenke meg et liv som pleieoffer. Men jeg er nok mer redd enn trygg, men ikke uten en viss forventning selv om håpet er at døden er "ikke noe"

Intrigue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-10, 01:10   #51
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg finnes ikke redd for å dø, men vil helst vente til ungene blir litt eldre.

Svar med sitat
Gammel 23-12-10, 01:23   #52
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er ikke redd for å dø. Jeg håper jeg aldri blir det heller, det var veldig mye vanskeligere å sitte på dødsleiet til en som hadde dødsangst i forhold til en som ikke hadde det.
Ikke tror jeg det er noe på "andre siden" heller altså, så det er ikke derfor jeg ikke er redd for å dø. Død er bare død og ingenting.

Gammel 23-12-10, 14:04   #53
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv

Pegasus sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Enig med deg, Fryd, at det holder å ikke ville det. Er overhodet ikke redd for å dø selv, og har sett mang en gang at døden kan komme som en venn. Vi har bestilt gravplass ved siden av datteren vår, og jeg synes det er greit å vite hvor jeg skal gravlegges en gang i tiden.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-10, 14:14   #54
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Jeg er ikke redd for å , men redd for å dø fra barna mine.. hva som vil skje med dem da.. da har de ingen mamma.. Får nesten litt panikkangstanfall av å tenke på dette..

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-10, 14:46   #55
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pegasus, her.

Enig med deg, Fryd, at det holder å ikke ville det. Er overhodet ikke redd for å dø selv, og har sett mang en gang at døden kan komme som en venn. Vi har bestilt gravplass ved siden av datteren vår, og jeg synes det er greit å vite hvor jeg skal gravlegges en gang i tiden.

Det har vi også gjort. Ved siden av vår sønns grav er det en åpen plass som er beregnet for oss. Jeg synes det er utrolig fint å tenke på.

Gammel 23-12-10, 15:22   #56
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Fjas til side; det er mye skumlere å tenke seg at jeg skulle bli alvorlig skadet, eller at noen av de andre skulle dø. Om jeg skulle dø selv, er jeg jo ... død? Det har ingen konsekvenser for meg, etter mitt livssyn.

Sånn tenker jeg også, tror ikke jeg engang merker at jeg er død. Synes tanken på å dø nå og gå glipp av livet til sønnen min er helt grusom, men om det skulle skje, merker jeg jo ikke noe til det heller.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-10, 18:59   #57
Tito
I gapestokken

Tito sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er ikke redd for det å dø. Heller for det det innebærer. Å dø nå og forlate barna mine, eller at barna mine skal vokse opp uten barn - det er skummelt å tenke på. Men det er fordi jeg ikke er klar nå. Men det er noe helt annet.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:42.