Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Syltelabber og grisehyl skal stoppe fredagsbønnen (Dagbladet / BA)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-02-07, 22:57   #61
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Syltelabber og grisehyl skal stoppe fredagsbønnen (Dagbladet / BA)

Det har vært kristne bønnemøter på Torgalmenningen. Var noe her for noen år sia, i alle fall. Det skjer vel ikke akkurat ofte. Den gangen var det en eller annen menighet (mulig det var Bergen Kristne Senter (eller noe lignende, i alle fall, der de fant gulltenner i munnen på folk, som hadde vært vanlige fyllinger) som sto bak, de hadde jubileum).

Klart somalierne sprang når en gærning laget griselyder. De hadde sikkert løpt like fort om han brekte som ett lam også. Dustefyr...

Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 22:59   #62
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Syltelabber og grisehyl skal stoppe fredagsbønnen

Opprinnelig lagt inn av BitterKjerring, her.

Uh, nå tror jeg du misforstod meg....
Jeg snakket ikke om det du skrev, så derfor skrev jeg at jeg ikke hadde satt meg inn i saken og. Meningen var at saken om mannen var rasistisk.
Ikke ha så såre tær, Mim. Jeg er ikke ute etter deg!!

Vi er enige og snakket forbi hverandre. Jeg har rettet i innlegget mitt.

Gammel 28-02-07, 23:00   #63
Pippilotta
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Vi er enige og snakket forbi hverandre. Jeg har rettet i innlegget mitt.

Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 23:01   #64
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Klart somalierne sprang når en gærning laget griselyder. De hadde sikkert løpt like fort om han brekte som ett lam også. Dustefyr...

Ja, jeg er også oppdratt slik. Når folk lager rare lyder, og SÆRLIG hvis de er bevæpnet skal du ta bena på nakken! .Åppvokst på bygda:

Gammel 28-02-07, 23:50   #65
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rasistisk?

Jeg synes denne mannen er en rasist som mente han kunne skremme og spre "negrer i folkemengder" slik man hosjer vekk apekatter.

Jeg presiserer:
Denne mannen er en skam for FN-styrkene og andre FN-soldatene. Har jeg sagt NOE kritisk om FN-soldater? Nei, jeg skrev at de andre måtte være veldig flaue over ham.

Akkurat det tenkte jeg og, da jeg leste hva han skrøyt på seg.

Rasist - og idiot... kort oppsummert.

Gammel 01-03-07, 00:02   #66
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gidder ikke å gjøre stort annet enn å le av ham. Han er jo så dum stakkars, at han ikke en gang skjønner det selv.

Det er godt det er valg til høsten ...

(Og om 85% av bergenserne var mot bønn på Torgalmenningen, så : 1: De har ikke spurt meg. 2: Sto det i BA? Case closed.)

Gammel 01-03-07, 01:31   #67
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Jeg gidder ikke å gjøre stort annet enn å le av ham. Han er jo så dum stakkars, at han ikke en gang skjønner det selv.

Dette er jeg så enig i, derfor er det nesten synd at han får spalteplass, for antakeligvis flyr denne tullingen rundt og er litt stolt over at han har fått uttale seg til pressen osv.

Gammel 01-03-07, 09:56   #68
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvem er det som løfter på steiner så slike kan krype frem i dagslys?

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 10:10   #69
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Dette er jeg så enig i, derfor er det nesten synd at han får spalteplass, for antakeligvis flyr denne tullingen rundt og er litt stolt over at han har fått uttale seg til pressen osv.

Ja, han føler seg nok flott og viktig!

Det ligger nok noen sånne under noen steiner her og der. Og noen av dem klarer å organisere seg i slike partier som Demokratene. Da jeg sto på stand før Stortingsvalget kom en Demokratdame stormende bort for å krangle med meg, og hun var så nusselig atte.

Demokratdame: Jaså, du vil drepe barn, du?
Mim: ???
Demokratdame: Ja, det står i programmet ditt at dy vil myrrrrrde små barn!
Mim: Programmet mitt???
Demokratdame: Ja, SV sitt, da. Men du er en slik som vil drepe barn?
Mim: Ah...Du mener abortloven? Ja, den er vi for å bevare slik den er.
Demokratdame: (hyler) Du er en barnemorder!!!

Gammel 01-03-07, 11:58   #70
Anuk

Anuk sin avatar

Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Jeg tror vel at folk flest hadde syntes at det var ok som en engangsforeteelse å ha et "bønnemøte" (være seg det var en kristen menigheter eller muslimer som ønsket å holde det), men det overrasker meg virkelig ikke at 85% ikke ønsker at torgalmenningen skal brukes til slike "formål". Til det finnes det nettopp kirker, bedehus, moskéer o.a.

Der er vi helt på linje! Jeg synes folk kan holde bønnemøtene sine innendørs, i allefall slik til "daglig". Men jeg kommer ikke til å henge ut hverken griselabber eller hvitløk for å bli kvitt dem, og langt mindre hyle som en gris..... Og nei - jeg er IKKE redd for muslimske bønnrop, uansett hva de måtte rope.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 13:14   #71
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

OK, jeg har gjort litt mer research.

Enkelte partier har visst lovet denne muslimske menigheten forsamlingslokale. Nå er det ikke det offentliges ansvar å skaffe noen menigheter (pinse-, muslimsk-, levende ord eller buddhistiske) lokale fordi de er menigheter. Og ingen har mer krav på forsamlingslokale enn andre. MEN: det offentlige plikter etter min mening å gi driftstøtte til alle typer lovlige organisasjoner, slik at de kan eie/leie/låne lokaler og drive med det de har lyst til. Dette gjelder menigheter, skyttarlag, korps og kvinneforeninger.

Problemet i Bergen er at menigheten hadde fått inntrykk av (og det trenger ikke å være deres feil) at kommunen pliktet å skaffe lokale. For å øve press, sa talsmannen for menigheten at dersom de ikke fikk lokale skulle de ha fredagsbønn på torgallmenningen.

Og frem fra under steinen sin hoppet Kenneth Rasmussen, kjent griselydimitator og eks-FN-soldat.

I lunsjen diskuterte vi forresten om det går an å skremme karismatiske menigheter med syltelabber, eller om hvitløk kanskje er bedre? Hva sier du, Ru? skal vi sykle opp på kråkenes neste gang jeg er i byen og henge hvitløksranker rundt Levende Ords lokaler?

Gammel 01-03-07, 13:26   #72
Pippilotta
Passiv

Standard

I lunsjen diskuterte vi forresten om det går an å skremme karismatiske menigheter med syltelabber, eller om hvitløk kanskje er bedre? Hva sier du, Ru? skal vi sykle opp på kråkenes neste gang jeg er i byen og henge hvitløksranker rundt Levende Ords lokaler?

Jeg tror kanskje gjeldskrav ville gjort seg bedre der oppe!

Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 13:48   #73
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mim, omtrent riktig framstilling, men det som ikke kommer fram i media, så godt, er at moskeen (eller, ja, foreningen bak moskeen, Bergen Islamske Forening) kjøpte ett hus, for oppsparte/innsamlede midler, som de ikke kan pusse opp... Fordi ETTER at de kjøpte det, kom det noen og sa at huset faktisk er verneverdig.

Da sa AP med Anne Grete Strøm Eriksen i spissen, at de skulle fikse opp i dette. Valgflesk under valgkampen, da Eriksen og fylkeslederen i AP stilte opp i moskeen, som en vennetjeneste til Abdelmajid, som uttalte seg litt klumpete i avisen her om dagen. Han dro inn to kvinner, fra ett politisk parti, inn i moskeen for å oppfordre folk til å stemme AP. Det var ikke noen kampanje for å få innvandrere til å stemme på ett generelt grunnlag, men valgkampanje fra AP. Noe jeg synes er helt feil, og vil ha meg frabedt i "min" moske.

Det andre som ikke kommer fram, er at folkene i styret i moskeen, ikke kan samarbeide, og at ingen gjør noe av det de sier. I to år har de visst om at de må ut den 31.3.07 og i tre år har de hatt det andre lokalet...

(jeg vet en del mer om dette, som ikke kommer fram i media, fordi det er mitt trossamfunn det er snakk om, altså, jeg tar ikke dette fra hodet)

Gammel 01-03-07, 13:56   #74
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og frem fra under steinen sin hoppet Kenneth Rasmussen, kjent griselydimitator og eks-FN-soldat.

Herlig tittel. Kanskje jeg må bytte?

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 14:02   #75
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Herlig tittel. Kanskje jeg må bytte?

Griselydimitator er en herlig tittel. Virkelig et smykke!

Gammel 01-03-07, 14:05   #76
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Det andre som ikke kommer fram, er at folkene i styret i moskeen, ikke kan samarbeide, og at ingen gjør noe av det de sier. I to år har de visst om at de må ut den 31.3.07 og i tre år har de hatt det andre lokalet...

(jeg vet en del mer om dette, som ikke kommer fram i media, fordi det er mitt trossamfunn det er snakk om, altså, jeg tar ikke dette fra hodet)

ja, dette har jeg hørt også.

En oppfordring til minoritetene omå bruke stemmeretten sin er på sin plass (og veldig bra for de røde), men skal ikke skje i et trossamfunn. Det ville liksom ikke vært på sin plass å be alle i et parti melde seg inn i en menighet heller. Kortblanding, kalles vel det.

Gammel 01-03-07, 14:09   #77
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Standard

Det finnes andre steder, bla skulle det, noen få dager etterpå, arrangeres ett valgmøte i regi av Innvandrerrådet og Multinasjonalt Kvinnefellesskap, da kunne heller moskeen oppfordret mennesker til å gå dit, eller latt oss henge opp reklameplakater for valgmøtet som skulle handle om innvandring, istedetfor å ta det etter fredagsbønnen.

Gammel 01-03-07, 16:53   #78
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

ja, dette har jeg hørt også.

En oppfordring til minoritetene omå bruke stemmeretten sin er på sin plass (og veldig bra for de røde), men skal ikke skje i et trossamfunn. Det ville liksom ikke vært på sin plass å be alle i et parti melde seg inn i en menighet heller. Kortblanding, kalles vel det.

he,he,he. Ja helt klart kortblanding!

Jeg så forresten at Demokratenes webside er sponset av en tv-stasjon...og ikke hvilken som helst heller:

www.visjonnorge.com

Det er jo bare komisk.

Gammel 01-03-07, 23:10   #79
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Demokratdame: (hyler) Du er en barnemorder!!!

Mim, da... Jeg som alltid har sett deg som en forkjemper for barns rettigheter - og så går du avsted og myyyyrder!

Gammel 01-03-07, 23:27   #80
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja!

Vi diskuterte denne saken i lunsjen også, selvsagt og hun ene, som ikke hadde fått med seg saken i avisene, holdt på å le seg halvt fordervet. Stakkars damen lå over bordet og lo seg fillete fordi hun var sikker på at vi spøkte.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:03.