Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Pannekaker

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-05-11, 22:54   #901
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pannekaker

Bønnenudler og kikertnudler høres interessant ut, særlig hvis de er uten hvete.... Makan, en blir sulten av denne tråden!

Gammel 05-05-11, 22:55   #902
Nip

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Bønnenudler? :intrissert: Er det hvetemel i dem? :balfre:

Denne tråden blir jo bare verre og verre. Nå har jeg skikkelig lyst på nudler også. Helst japanske ramen-nudler i suppe med grønnsaker og kjøtt.

Kanskje det er godt med nudler på pannekaker?

Bønnenudler hørtes spennende ut

Nip er ikke aktiv  
Gammel 05-05-11, 23:00   #903
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nip, her.

Kanskje det er godt med nudler på pannekaker?

Da er man kanskje ikke så langt unna vårruller? (Dæng, nå fikk jeg lyst på det også! Hvor får man tak i glutenfrie vårruller, noen..? Ingling? )

Kanina er ikke aktiv  
Gammel 05-05-11, 23:02   #904
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Åh.. Vårrull! Det er det beste som fins. Særlig sånne skikkelig greasy de har på fish and chips butikker i England.

Neket er ikke aktiv  
Gammel 05-05-11, 23:05   #905
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

De har vel for vane å kalle de "glassnudler" her i landet.
De gode er frie for hvetemel, men noen velger å fylle de ut med litt hvetemel, så det er viktig å sjekke innholdsfortegnelsen.
Det skal ikke være noe annet enn mungbønnemel og vann. Dog, de som ligger i skapet mitt kunne inneholdt oppkutta wookie for alt jeg vet, jeg er ikke stødig i kinesisk.

Og de er en selvfølge i vårruller, så så lenge du ikke søter pannekaken, men heller lager en tynn, sprø crêpe så er du jo nesten der.

Gammel 05-05-11, 23:05   #906
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg har bestilt vårruller fra en thailandsk dame, jeg skal hente dem på lørdager. Jeg gleeeeder meg

Gammel 05-05-11, 23:12   #907
ingling

ingling sin avatar

ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Da er man kanskje ikke så langt unna vårruller? (Dæng, nå fikk jeg lyst på det også! Hvor får man tak i glutenfrie vårruller, noen..? Ingling? )

Usikker, men en kan vel kjøpe rispapir og lage selv?

Gammel 05-05-11, 23:13   #908
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Rispapir og lage selv. Det er lett og det blir kjempegodt.

Gammel 05-05-11, 23:18   #909
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kitty Bastard, her.

Rispapir og lage selv. Det er lett og det blir kjempegodt.

Oppskrift? Og blir det like godt som sånne kinesisk-resteurant-sjappe-greier?

Kanina er ikke aktiv  
Gammel 05-05-11, 23:24   #910
ingling

ingling sin avatar

Standard

Vil også ha oppskrift!

Gammel 06-05-11, 08:00   #911
Slettet bruker
Passiv

Standard

Nudler som del av måltid er helt ok. Det skoleungdommene spiser er tørre nudler eller i beste fall nudler tilsatt vann og en pose med veldig salt krydder uten noe annet til.

Som tørr spaghetti med salt på omtrent.

Gammel 06-05-11, 08:26   #912
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Standard

Oppskrift og oppskrift, fru Blom.
Jeg kjøper rispapir, og det jeg måtte ha lyst til å ha inni vårrullen (jeg liker kylling eller svinekjøttdeig, bønnespirer, spisskål, gulrot i latterlig tynne staver, glassnudler, også krydrer jeg det etter dagshumør), fyller, bretter, og friterer.

Jeg syns de blir skikkelig gode.

Gammel 06-05-11, 08:29   #913
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg syns faktisk at de som xen min lagde, og som en kollega lagde er mye bedre enn de man får på kinesisk resaurant.

Gammel 06-05-11, 09:28   #914
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nip, her.

Vetle fikk kun nudler til middag borte i dag og sjokoladekake, bare for å holde dere oppdatert, ikke pannekaker - men samme type middag...

Hmm, kanskje dere skal herme etter Smilefjes, og begynne med middag til kveldsmat? Da blir han nødt til å spise sunn mat som dere lager, før han legger seg, og så får dere være samlet rundt bordet alle sammen?

Kanina er ikke aktiv  
Gammel 06-05-11, 09:29   #915
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg syns faktisk at de som xen min lagde, og som en kollega lagde er mye bedre enn de man får på kinesisk resaurant.

Joda, det stemmer sikkert. Men som cøliaker (i voksen alder) kan jeg plutselig savne Grandiosa til og med.

Kanina er ikke aktiv  
Gammel 06-05-11, 09:31   #916
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kitty Bastard, her.

Oppskrift og oppskrift, fru Blom.
Jeg kjøper rispapir, og det jeg måtte ha lyst til å ha inni vårrullen (jeg liker kylling eller svinekjøttdeig, bønnespirer, spisskål, gulrot i latterlig tynne staver, glassnudler, også krydrer jeg det etter dagshumør), fyller, bretter, og friterer.

Jeg syns de blir skikkelig gode.

Altså, det var en flott oppskrift, men. Skal kjøttdeigen være stekt først? Og hva slags krydder bruker du? Hvor kjøper man dette rispapiret?

Kanina er ikke aktiv  
Gammel 06-05-11, 09:39   #917
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Standard

Jeg steker kjøttdeigen først, jeg liker koriander, chili, hvitløk, ingefær, sånne ting, og jeg kjøper rispapir på asiasjappa (eller innvandrerbutikken eller hva slags annet lite kosher utrykk jeg kan finne for å beskrive hvor det er jeg kjøper nevnte rispapir.).

Gammel 06-05-11, 10:38   #918
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes rispapir er jævlig i forhold til det andre papiret. Men det kan jo være være at det er forskjell på de i innvandrerbutikker ifht dem jeg har har kjøpt på butikken.

Gammel 06-05-11, 10:41   #919
Nip

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hmm, kanskje dere skal herme etter Smilefjes, og begynne med middag til kveldsmat? Da blir han nødt til å spise sunn mat som dere lager, før han legger seg, og så får dere være samlet rundt bordet alle sammen?

Ja, vi pleier å gjøre det når han er borte hos kamerater på ettermiddagen, om det passer seg sånn

Nip er ikke aktiv  
Gammel 06-05-11, 10:53   #920
Puslingen

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Må sei at eg finner det litt artigt om ein pannekaketråd vert stengt fordi den passerer 1000 innlegg.

Men over til maten. Takket vera denne tråden har eg laga pannekaker til middag (med masse bacon og blåbærsyltetøy) og i går: tomatsuppa (heimelaga med grilla kylling oppi, tortillachips og ein dæsj créme fraîche). No ser det ut for at me ender opp med vårruller til middag snart. Då med steikt ris og kjøtt på sida, siden lillesøster ikkje liker vårruller. (Storesøster spiser kva som helst så lenge ho får bruke pinnar.)
Lura på kva det neste bli? :venter i spenning:

Emneord
ugler

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:08.