|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
maler
|
Sv: Det motsatte av ammepress!De begynner jo å mase fantastisk tidlig også. "Den store ungen må jo få noe mer enn morsmelk". Eh, er han så stor får han kanskje nok da? "Det er ikke rart han våkner om natten når han ikke får skikkelig mat". Eh, det er vel normalt for en på 4 mnd å våkne om natten. "vi ble flasket opp på kumelk og det gikk bra med oss". Og snurte besteforeldre som ikke får mate. I andre enden når ungen nærmer seg året er det jo kul umulig å få enkelte til å forstå at nei, man gir ikke melk på kopp ennå, for ungen ammes. Og når man *kremt* ammer på tredje året bør man helst låse seg inne. Men ok, da har man kanskje holdt på ganske lenge også.
|
|
|
#62 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Det motsatte av ammepress!
jeg tror nok at jeg også blir smågal om han ikke spiser annet innen den tid. Og om han ikke kommer seg i seng før ni. |
|
|
|
|
|
#63 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Det motsatte av ammepress!Jeg ammet lillebror til han var nesten 3, jeg sluttet vel i februar og han ble 3 i april. Det kom noen kommentarer ja, men jeg orket ikke ta de til meg.
|
|
|
|
#64 |
|
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Sv: Det motsatte av ammepress!Det som er kjekt med å ha ammet lenge (til minsten var 2,4 år), er at jeg tør støtte foreldre i bhg som enda ammer. De har hørt så mye fra andre forståsegpåere om at de må slutte med nattamming, slutte med ditt og datt i forbindelse med amminga. Jeg bruker å si at man selvfølgelig gjør som man vil, hva som passer mor og barn best
|
|
|
#65 |
|
tradisjonell figur
|
Sv: Det motsatte av ammepress!Det er faktisk helt utrolig hva folk kan legge seg opp i når det kommer til kosthold.
|
|
|
#66 |
|
Frøken
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Det motsatte av ammepress!Apropo sterilisering så snakket jeg med barnelegen om amming her på seks ukers kontrollen(hun lurte på om jeg ammet) at brystene skulle vaskes før hver amming. Jeg må si jeg har syndet der.. både denne gangen og med førstemann. Er det virkelig noen som gjør det?
|
|
|
#67 |
|
maler
|
Hæh?
|
|
|
#69 |
|
Epikur
|
Sv: Det motsatte av ammepress!jeg har bare vasket puppene med sterilt saltvann i den periode jeg slet med soppinfeksjon og det var et helsikes slit. det beste er jo bare å slenge ut puppen og koble på ungen, munnen til en baby er jo ren og så lenge man dusjer vanlig, så er man ren selv også. Hvis man lekker mye, er det fint å tørke vekk litt, men sterilisere er jo helt aldeles unødvendig.
|
|
|
#70 |
|
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Det motsatte av ammepress!:ser for meg ny karriere som profesjonell brystvasker:
|
|
|
#72 |
|
trøtt
|
Sterilisere, som i koke eller sprite?!
|
|
|
#73 |
|
tradisjonell figur
|
|
|
|
#75 |
|
tradisjonell figur
|
Sv: Det motsatte av ammepress!(en gang badet jeg i sjøen og kom hjem til skrikende barn
|
|
|
#76 |
|
På vei
Sv: Det motsatte av ammepress!Jeg har ammet så lenge og så mye at ingen bryr seg, tror jeg. Og om noen skulle bry seg, bryr ikke jeg meg. Jeg har egentlig hørt svært få kommentarer om ammingen min, og det meste har egentlig vært positivt eller nøytralt. |
|
|
|
|
|
#77 |
|
Stabilt ustabil...
|
Dusj daglig, og vaske puppen med et vått papirtørkle før pumping, og klemme ut noen dråper fra melkegangen før melken pumpes i beger er instruksjonen jeg har fått.
|
|
|
#78 |
|
På vei
Sv: Det motsatte av ammepress!Jeg tandemammet to av jentene en lengre periode, og en gang var den eldste av dem syk med hånd- fot- og munnsykdom. Akkurat da var jeg litt i tvil om hygienen, og jeg søkte litt på nettet. Der fant jeg (på nettsteder jeg regner som gode/seriøse) at selv når den ene er syk er det ikke nødvendig med spesielle hygienetiltak som vasking av brystet før/etter hver amming. Morsmelken/brystet har så gode immunmekanismer i seg selv at det steriliserer brystet godt nok. Mulig det kunne finnes noen unntak, jeg husker ikke helt lengre. Jeg følte fortsatt det var mest ok å vaske brystet før jeg ammet den minste, evt etter å ha ammet den eldste, men etter å ha lest dette, var jeg ikke så nøye lengre. Og den minste ble ikke smittet. |
|
|
|
|
|
#79 |
|
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Det motsatte av ammepress!Jeg fikk bare kommentarer på minsten, han amma jeg til han var 18 mnd, men de siste mnd. bare morgen.
|
|
|
#80 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Det motsatte av ammepress!@mina: "næ.
|
![]() |
|
|