|
|
#22 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: LinkedIn?Hehe, nå er jeg registrert. Har arbeidsgiver, mangler kontakter.
|
|
|
#23 |
|
Passiv
|
Sv: LinkedIn?Du får kontakte deg opp mot meg, men det er sikkert smart å vente til jeg har en profil du vil assosieres med. |
|
|
|
#24 |
|
Nytt år, nye muligheter
|
Sv: LinkedIn?
Det er standard markedsføring. Jeg har også fått LinkedIn-mail i dag om forbedringer jeg kan gjøre på min profil. De sender jevnlig ut mailer for å minne om nettverket, og jeg synes de har vært mer aktive i det siste.
|
|
|
#25 |
|
Har bakt søte kaker
|
|
|
|
#28 |
|
Vaklende
|
Det ser ut som man gjør som man vil, men de fleste mine skriver en koselig hilsen i "mailen" som sendes, i stedet for standardforslaget fra LinkedIn. De jeg kjenner veldig godt lar standardforslaget stå. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Passiv
|
Sv: LinkedIn?Jeg får sånn standardmailinnhold, men mailen heter "Smilefjes, people are viewing your profile". |
|
|
|
#31 |
|
Kjernesnill
|
Sv: LinkedIn?Jeg er akademiker og har i det siste fått en god del nye kontakter. LinkedIn er nettopp børsnotert, kan det være at de markedsfører seg litt ekstra nå i den forbindelse, og at det dermed blir mer oppmerksomhet blant brukerne også og økt aktivitet?
|
|
|
#32 |
|
Passiv
|
Sv: LinkedIn?Tre stykker, ja. Jammen det var jo dødelig stilig. |
|
|
|
#33 |
|
Peppy!
|
Sv: LinkedIn?Jeg synes det er et must å være på LinkedIn. Jeg sjekker alltid folk på LinkedIn før møter, f eks, for å vite hvem de er. Og det ser jeg andre gjør også, jeg ser alltid at det har vært flere treff på profilen min etter konferanser, møter o.l. Og så synes jeg det er greit i tilfelle folk googler navnet mitt, så får de opp info om hvem jeg er, i stedet for å se at jeg har signert opprop for å tillate eggdonasjon og sånt. ( |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
LinkedIn er ikke som FB, man trenger ikke nødvendigvis kjenne de man har i nettverket sitt. Jeg har flere der som jeg knapt har møtt, men som er kjekt å ha en viss kontakt med. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: LinkedIn?Hmm, jeg får ikke opp linkedin når jeg googler meg selv.
|
|
|
#37 |
|
Glamorøs
|
Greia med linkedIn er at profilen din aldri blir 100 % komplett, det er for å gi deg følelsen av at det alltid er noe du kan forbedre, legge til osv. Dette for å holde deg aktiv.
|
|
|
#38 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: LinkedIn?Ok, så terskelen er lavere der enn på fb ja. Hmm.. terskelen min på fb er nemlig ganske høy (har bare 90 venner).
|
|
|
#39 |
|
Vaklende
|
Interessant. Det kan se ut som om det er kulturforskjell mellom bransjer, eller kanskje det bare er mine kontakter? I det siste har jeg imidlertid fått en del forespørsler fra folk jeg ikke kjenner til i det hele tatt, og uten noen ekstra forklaring eller påminnelse om hvor jeg har dem fra. Jeg har tolket det som en slags spam, men kanskje de har sett meg på en konferanse eller at vi har felles kjente? |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Vaklende
|
Jeg har det også slik, faktisk kan jeg ikke huske sist jeg sendte en venneforespørsel selv. Kanskje jeg må revurdere praksisen min der også. |
|
|
|
![]() |
|
|