Sv: LinkedIn?
Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.
Hvordan er kotymen for LinkedIn, egentlig? Bør man ha en oppdatert side dersom man først skal stå der? Sender de sånne mailer uansett, eller er det fordi en eller annen eller flere av merkelige grunner har greid å snuble innom denne gamle profilen?
Greia med linkedIn er at profilen din aldri blir 100 % komplett, det er for å gi deg følelsen av at det alltid er noe du kan forbedre, legge til osv. Dette for å holde deg aktiv.
Jeg er i kommunikasjonsbransjen, og de aller fleste jeg møter via jobb er på LinkedIn. Jeg søker opp mange der, spesielt kontaktpersoner for jobber jeg søker på. Da får jeg nemlig opp våre felles connections, og det er alltid greit for å danne seg et grunnlag av hvordan de er. Jeg regner med at potensielle arbeidsgivere gjør det samme med meg, og det er alltid greit å gi noen følelsen av at vi "kjenner" hverandre, via felles kontakter.
Jeg blir addet av folk i samme bransje som jeg aldri har møtt/, men vet hvem er, venner, kollegaer, tidligere kollegaer, studievenner, kontakter, kunder, samarbeidspartnere osv. Terskelen er mye lavere på LinkedIn, enn på Facebook. Jeg sender aldri med noen hilsen, og det gjør ingen til meg heller.