Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

LinkedIn?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-06-11, 10:32   #21
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: LinkedIn?

Jeg registrerer meg der nå, og sliter litt med hva jeg skal velge på Headline og Industry. Skal man velge det man ønsker å jobbe innen, eller hva man har jobbet med?

Gammel 22-06-11, 10:39   #22
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hehe, nå er jeg registrert. Har arbeidsgiver, mangler kontakter.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 10:43   #23
Slettet bruker
Passiv

Standard

Du får kontakte deg opp mot meg, men det er sikkert smart å vente til jeg har en profil du vil assosieres med.

Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 10:44   #24
mosol
Nytt år, nye muligheter

mosol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Men de mailene er altså ikke standard markedsføring da? Det er en eller annen der ute i verden som prøver å se hva jeg driver med via LinkedIn?

Det er standard markedsføring. Jeg har også fått LinkedIn-mail i dag om forbedringer jeg kan gjøre på min profil. De sender jevnlig ut mailer for å minne om nettverket, og jeg synes de har vært mer aktive i det siste.

LinkedIn er et veldig nyttig sted å være i min bransje. (IT-Telecom-Media.) Og profilen bør være oppdatert, som flere påpeker.

Gammel 22-06-11, 10:44   #25
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lurer litt på hva som er kutymen når det gjelder å få kontakter? Hittil har jeg bare turt og kontakte mannen.

minibolle mai 2012
Gammel 22-06-11, 10:45   #26
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

De mailene om forbedringer er standard, men du hadde fått beskjed om at noen ser på profilen din også? Du får ihvertfall garantert noen slike fremover nå, fra FP-stalkere.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 10:46   #27
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg føler meg helt lost der inne, og vet ikke hva jeg skal gjøre.

Gammel 22-06-11, 10:47   #28
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Jeg lurer litt på hva som er kutymen når det gjelder å få kontakter? Hittil har jeg bare turt og kontakte mannen.

Det ser ut som man gjør som man vil, men de fleste mine skriver en koselig hilsen i "mailen" som sendes, i stedet for standardforslaget fra LinkedIn. De jeg kjenner veldig godt lar standardforslaget stå.

Gammel 22-06-11, 10:47   #29
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg får sånn standardmailinnhold, men mailen heter "Smilefjes, people are viewing your profile".

Tror jo at jeg er helt ettertraktet her jeg nå, vøtt.

Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 10:49   #30
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

SF, det ligger tre forskjellige profiler inne på navnet ditt. Den ene er nok ikke deg, men de to andre er deg.

Gammel 22-06-11, 10:50   #31
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er akademiker og har i det siste fått en god del nye kontakter. LinkedIn er nettopp børsnotert, kan det være at de markedsfører seg litt ekstra nå i den forbindelse, og at det dermed blir mer oppmerksomhet blant brukerne også og økt aktivitet?

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 10:50   #32
Slettet bruker
Passiv

Standard

Tre stykker, ja. Jammen det var jo dødelig stilig.

Ikke for det - det er tre som bærer samme navn som meg, vi er født samme år også. Men de andre tror jeg driver i helt andre businesser.

Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 10:54   #33
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er et must å være på LinkedIn. Jeg sjekker alltid folk på LinkedIn før møter, f eks, for å vite hvem de er. Og det ser jeg andre gjør også, jeg ser alltid at det har vært flere treff på profilen min etter konferanser, møter o.l. Og så synes jeg det er greit i tilfelle folk googler navnet mitt, så får de opp info om hvem jeg er, i stedet for å se at jeg har signert opprop for å tillate eggdonasjon og sånt. ( Damn opprop.no som ikke lar en få fjerne navnet sitt.)

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 10:56   #34
mammaugla
Superduperaktiv

mammaugla sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

LinkedIn er ikke som FB, man trenger ikke nødvendigvis kjenne de man har i nettverket sitt. Jeg har flere der som jeg knapt har møtt, men som er kjekt å ha en viss kontakt med.

Selv bruker jeg LinkedIn mye til å holde orden på hvor gamle kolleger befinner seg.

mammaugla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 10:58   #35
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Er også på LinkedIn. Stort sett alle på min arbeidsplass er der, IT.

I dag fikk også jeg mail om at profilen min har blitt vist flere ganger.

Gammel 22-06-11, 10:59   #36
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Hmm, jeg får ikke opp linkedin når jeg googler meg selv.

minibolle mai 2012
Gammel 22-06-11, 11:13   #37
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Hvordan er kotymen for LinkedIn, egentlig? Bør man ha en oppdatert side dersom man først skal stå der? Sender de sånne mailer uansett, eller er det fordi en eller annen eller flere av merkelige grunner har greid å snuble innom denne gamle profilen?

Greia med linkedIn er at profilen din aldri blir 100 % komplett, det er for å gi deg følelsen av at det alltid er noe du kan forbedre, legge til osv. Dette for å holde deg aktiv.

Jeg er i kommunikasjonsbransjen, og de aller fleste jeg møter via jobb er på LinkedIn. Jeg søker opp mange der, spesielt kontaktpersoner for jobber jeg søker på. Da får jeg nemlig opp våre felles connections, og det er alltid greit for å danne seg et grunnlag av hvordan de er. Jeg regner med at potensielle arbeidsgivere gjør det samme med meg, og det er alltid greit å gi noen følelsen av at vi "kjenner" hverandre, via felles kontakter.

Jeg blir addet av folk i samme bransje som jeg aldri har møtt/, men vet hvem er, venner, kollegaer, tidligere kollegaer, studievenner, kontakter, kunder, samarbeidspartnere osv. Terskelen er mye lavere på LinkedIn, enn på Facebook. Jeg sender aldri med noen hilsen, og det gjør ingen til meg heller.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 11:18   #38
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Ok, så terskelen er lavere der enn på fb ja. Hmm.. terskelen min på fb er nemlig ganske høy (har bare 90 venner).

minibolle mai 2012
Gammel 22-06-11, 11:23   #39
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg sender aldri med noen hilsen, og det gjør ingen til meg heller.

Interessant. Det kan se ut som om det er kulturforskjell mellom bransjer, eller kanskje det bare er mine kontakter? I det siste har jeg imidlertid fått en del forespørsler fra folk jeg ikke kjenner til i det hele tatt, og uten noen ekstra forklaring eller påminnelse om hvor jeg har dem fra. Jeg har tolket det som en slags spam, men kanskje de har sett meg på en konferanse eller at vi har felles kjente?

Gammel 22-06-11, 11:24   #40
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

Ok, så terskelen er lavere der enn på fb ja. Hmm.. terskelen min på fb er nemlig ganske høy (har bare 90 venner).

Jeg har det også slik, faktisk kan jeg ikke huske sist jeg sendte en venneforespørsel selv. Kanskje jeg må revurdere praksisen min der også.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:15.