Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Naboer som ser alt!

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-07-11, 22:30   #61
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Naboer som ser alt!

For å være helt sikker på å ikke oppta noe av plassen i søpla for våre naboer har vi herved besluttet at vi skal SYKLE annenhver dag til søppelfyllinga i kommunen. Hvis vi deler på det så kan jeg og jentungen ta det på mandager, sambo og guttungen på onsdager, og så kan hele familien ta ei økt på lørdager.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 22:31   #62
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

For å være helt sikker på å ikke oppta noe av plassen i søpla for våre naboer har vi herved besluttet at vi skal SYKLE annenhver dag til søppelfyllinga i kommunen. Hvis vi deler på det så kan jeg og jentungen ta det på mandager, sambo og guttungen på onsdager, og så kan hele familien ta ei økt på lørdager.

God ide. En annen ide er jo at samboeren din bare tryller alt vekk, han klarer sikkert det

Gammel 10-07-11, 22:31   #63
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kommer jo an på fremstillingen til HI, selvfølgelig. For hvis fremstillingen hadde hatt andre elementer som fikk saken til å se annerledes ut, for eksempel at HI aldri sorterte og var den som fylte bossdunken med bleier hver uke og som nå heller ikke gadd sortere ryddeavfallet sitt, ville det jo sett helt annerledes ut. Altså fremstililingen avhenger jo av HI, uten tvil. Jeg er mer imponert over hvor mange som faktisk synes naboen her høres helt grei ut.

Gammel 10-07-11, 22:34   #64
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Problemet er jo ofte at hvis man selv er raus og oversier ting, så kan det godt hende at naboene ikke gjør det. Teori og praksis er ikke nødvendigvis det samme.

Feks så kan det jo godt tenkes at naboen i denne historien sa ifra fordi det har vært et problem tidligere? (Det kan jo også hende h*n bare er en sur f***, som mange i tråden tror. Poenget mitt var mer at jeg synes det er litt morsomt hvordan folk i tråden alltid tar HI sin side, uansett hva som skrives. Og så begynte jeg å tenke på hva som hadde skjedd hvis jeg hadde postet en helt motsatt tråd ... )

Det stemmer jo ikke, det var jo to stykker her som ganske raskt var enig med naboen vår. Og jeg selv har vel aldri omtalt naboen som en sur grinebiter heller. Han er i grunn en hyggelig fyr - og faktisk så dro han på smilebåndet da sambo sto der med armene fulle av løsark mens jeg sto i vinduet og lo. Her tror jeg sannelig du har lest og tolket alt akkurat sånn at det passer det inntrykket du VIL ha av folk...

(Men på tross av at vi A) Ikke var i konflikt med naboen var før og B) Ikke har laget oss noe hat-forhold til naboen nå, så syns vi at C) Det var sylfrekt å faktisk stoppe oss fra å hive fem jævla permer i søpla. Og at dere kan få de fem permene til å bli at vi fyller opp verdifull plass i felleskontaineren sier også en del om dere. )

Gammel 10-07-11, 22:35   #65
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

God ide. En annen ide er jo at samboeren din bare tryller alt vekk, han klarer sikkert det

Kanskje jeg skal få han til å trylle det inn i naboens kjeller .

(Til uinnvidde - min kjære er tryllemann og har tryllet for polarjenta før, hehe)

Gammel 10-07-11, 22:37   #66
lillemy01
Erfaren

lillemy01 sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
lillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populær
Standard

Litt OT men hva har egentlig en nabo rett til å klage på? Ett godt eksempel min mann jobber litt sånn på beste vestkant rundtomkring er det mange veldig dyre eneboliger de fleste 10mill og oppover. I ett av husene midt i feltet er det en som samler ved. Ja bokstavelig talt samler det hele hagen hans er fylt med vedkubber og det til randen. Skulle han bruke det til fyring hadde det vart i hvertfall i fem år. Det er overgrodd med ved virkelig man ser knapt huset. Er dette noe å klage på? Jeg mener om noen klager på at vedkommende ikke har klippet plenen på to uker så er jo dette mye "værre" eller? Hva med en som mekker på biler og har mange bildeler liggende rundt omkring? Den eneste gangen jeg har klaget på en nabo var når jeg hadde en relativ lyd ømfintlig 6 måneder gammel baby som sov veldig dårlig og naboen over oss hadde fest. Jeg hadde mektig hodepine og en skrikende unge og når klokken nærmet seg 1 på natten da ba jeg mannen min å ringe på slik at de skulle slukke musikken. Naboen tilga meg aldri. Han er fortsatt sur for det.
Jeg hadde aldri brydd meg om hva naboen kaster i søppla. ALDRI eller når de klipper plenen eller når de maler huset osv. For meg blir det litt slik det er mennesker som har kjøpt og eier huset de bor i de kan for min del gjøre akkurat som de vill. Så lenge lydnivåen er akseptabel og det ikke er en kriminell handling.

lillemy01 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 22:41   #67
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Standard

Denne naboen vår har to diiiigre bjørketrær i hagen. Naturen ordner det slik at 90% av bladene som henger på disse to trærne faller ned i vår hage. Burde han rake det opp? Siden han er opptatt av at ting skal være riktig? Vi har ingen trær i vår hage, så det er ikke våre blad som ligger på plenen vår...

Gammel 10-07-11, 22:45   #68
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Kanskje jeg skal få han til å trylle det inn i naboens kjeller .

(Til uinnvidde - min kjære er tryllemann og har tryllet for polarjenta før, hehe)

Klart han klarer det, han er jo kjempeflink

Gammel 10-07-11, 23:26   #69
Slettet bruker
Passiv

Standard

Denne naboen vår har to diiiigre bjørketrær i hagen. Naturen ordner det slik at 90% av bladene som henger på disse to trærne faller ned i vår hage. Burde han rake det opp? Siden han er opptatt av at ting skal være riktig? Vi har ingen trær i vår hage, så det er ikke våre blad som ligger på plenen vår...

Dere burde betale ham. Dette er gratis næring til plenen deres.

Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 23:28   #70
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Dere burde betale ham. Dette er gratis næring til plenen deres.

Vi er i minus-regnskap i forhold til naboen .

Gammel 10-07-11, 23:29   #71
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

All ære til mannen din Darth!! Jeg tror jeg hadde gått i frø av latter hadde det vært her.
Jeg må si at jeg er glad for at jeg bor i en tomannsbolig med egne søppeldunker til hver del og uten en del av dere som naboer. Jeg bryr meg ikke døyten om naboen kaster "feil" ting i søppla eller ikke klipper gresset eller om de så hadde hatt bilverksted i inngangspartiet! (ok, det siste der hadde jeg brydd meg med for vi deler inngangsparti, men alt annet? Nei vet du hva.)

Jeg har nok med å feie for min egen dør om jeg ikke skal se etter støv foran naboens.

Gammel 10-07-11, 23:41   #72
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Søppel er ikke noen spøk, nei.
Vi har en nabo som leier ut en del av huset sitt og det er rart med det; selv om våre søplekasser står inntil vårt hus med en stor parkeringsplass foran, som er vår private, har det stadig hendt at nye leieboere hos naboen finner ut at de kan kaste søpla si hos oss. Da sier vi jo fra, selvsagt, vi sier også fra når de parkerer bilene sine foran huset vårt, på den samme parkeringsplassen. Rktignok har vi plass til 4-5 biler, men jeg synes det er merkelig at folk tar det som en selvfølge at de kan kaste søppel eller parkere hos oss.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 00:07   #73
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og jeg selv har vel aldri omtalt naboen som en sur grinebiter heller.

Opprinnelig kalte du ham nazi-nabo i overskriften da. Jeg synes ikke akkurat det vitner om at dere har et lykkelig forhold akkurat.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 00:21   #74
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Opprinnelig kalte du ham nazi-nabo i overskriften da. Jeg synes ikke akkurat det vitner om at dere har et lykkelig forhold akkurat.

Det var en klønete formulering og ble endret fordi det ikke var det jeg egentlig mente. Det var en spontan formulering som var tenkt generelt om folk som bryr seg med ting de ikke har noe med.

Jeg har ikke tenkt til å forsvare meg opp og ned om at vi har et godt forhold til naboene - for det har vi, også til denne naboen. Når jeg treffer han i morgen så kommer jeg til å smile og hilse på han akkurat som jeg pleier, og det er jeg hundre prosent sikker på at han vil gjøre også, og så smiler vi sikkert litt skjevt fordi både han og jeg vet at han hadde ei greie med mannen min i går... Jeg har bank i bordet aldri vært i konflikt med noen av naboene i nabolaget - og vi er ikke det etter denne søppelepisoden heller. Jeg la i utgangspunktet dette ut som en festlig historie - ikke for at du eller noen andre skal ha det til at vi har et konfliktfylt forhold til naboene våre, eller at vi fyller alt rotet vårt i containerne sånn at ingen andre får plass til sine tomme tannpastatuber som de ikke har skylt og lagt i plastgjenvinninga.

Gammel 11-07-11, 00:28   #75
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Problemet er jo ofte at hvis man selv er raus og oversier ting, så kan det godt hende at naboene ikke gjør det. Teori og praksis er ikke nødvendigvis det samme.

Feks så kan det jo godt tenkes at naboen i denne historien sa ifra fordi det har vært et problem tidligere? (Det kan jo også hende h*n bare er en sur f***, som mange i tråden tror. Poenget mitt var mer at jeg synes det er litt morsomt hvordan folk i tråden alltid tar HI sin side, uansett hva som skrives. Og så begynte jeg å tenke på hva som hadde skjedd hvis jeg hadde postet en helt motsatt tråd ... )

Det er like feil å tro at det er en masse andre årsaker bak, er det ikke?

Å bare anta at HI gjengir ting galt blir jo rimelig teit, og om man hele tiden skal trekke egne konklusjoner ut i fra egen fantasi i tillegg, så blir det rimelig vanskelig å diskutere en sak all den tid ikke alle er tilstede.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 00:34   #76
Rose

Rose sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Jeg må si jeg hadde blitt ganske irritert hvis naboen min hadde komt til meg slik som naboen din gjor. Han har da ikke noe med hva du gjør med bosset ditt.

Om det er rett eller ikke at du ikke sorterete er en annen sak Men jeg syns folk må slutte å legge seg opp i alt man gjør. Blir så irritert av slike folk!

Måtte le litt av mannen din da

Gammel 11-07-11, 00:39   #77
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes jo mannen var fantastisk, gikk over til naboen og fikk sagt fra på en sånn måte at det ikke var noe tvil samtidig som det garantert blir en morsom historie i ettertid. Kanskje for dem begge.

Gammel 11-07-11, 00:47   #78
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg synes jo mannen var fantastisk, gikk over til naboen og fikk sagt fra på en sånn måte at det ikke var noe tvil samtidig som det garantert blir en morsom historie i ettertid. Kanskje for dem begge.

Han mannen som jeg har i hus burde i grunn klones. Han er veldig flink til å løse ting sånn at ingen blir sure, men allikevel sånn at alle tar tegninga.

Jeg tror det blir en morsom historie - for begge .

Gammel 12-07-11, 06:03   #79
Sure Eplet
tradisjonell figur

Sure Eplet sin avatar

Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Darthemannen ble dagens helt! Det skal godt gjøres å ro i land noe sånt

... jeg? Hadde blitt livredd om noen kom og kommenterte søpla mi, og gått ut fra at vedkommende manglet et par kroner på en tier.

Gammel 12-07-11, 09:05   #80
Anuk

Anuk sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg skjønner ikke denne trangen til å si fra om alt man ser. Ok, hvis man har oppfattet noe som et gjentagende problem, men noe man ser i forbifarten? Som å parkere på gjesteparkeringa den dagen man har storhandlet byggevarer. Nei, det er ikke meningen man skal gjøre det, men det blir jo bare sur stemning av å kritisere naboer sånn.

Der satte Katta ord på det jeg tenkte mens jeg leste her.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:00.