Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Kunne du tenke deg å gjøre en ekstrainnsats for et barn?

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-08-11, 17:23   #21
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Re: Kunne du tenke deg å gjøre en ekstrainnsats for et barn?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Kkkkkkkkkuii

Just det.

Gammel 05-08-11, 17:26   #22
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Just det.

Haha nå ser dere hva slags omsorg toåringene får her i huset. Jeg skjønner hva det triumferende "sånn"! betydde nå.

Gammel 05-08-11, 17:31   #23
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Kkkkkkkkkuii

Litt uvanlig måte å melde et behov på kanskje, men vi tar poenget, Katta.

Gammel 05-08-11, 20:03   #24
Pesten
Bør lage seg en tittel selv

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kunne du tenke deg å gjøre en ekstrainnsats for et barn?

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Jeg skulle så gjerne ha gjort. Vi har stor hjelp i at vi selv har støttekontakt og avlastning til eldstemann. Med to barn som krever en del ekstra så strekker ikke tid og krefter til å ta på seg ekstra omsorgsbyrde. Når mine egne har blitt større så skal jeg gjøre det. Som bruker av systemet så ser jeg hvor mye det betyr.

Signerer bare at når mine er større så skal jeg ikke gjøre det...tror jeg.
*sliten.no*

Gammel 05-08-11, 20:32   #25
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg meldte meg som støttekonktakt og ble oppringt for intervju. Men, da de skjønte at jeg kom til å ha med de største barna (6 og 9 år), ville de ikke likevel. Jeg trodde virkelig at et barn med behov for støttekontakt ville ha nytte av at andre barn var sammen med det, og ikke bare meg. Hvis jeg skulle ha med en eller to av mine egne barn, måtte det stå spesielt i papirene til de som ønsket støttekontakt.

På meg virker dette pussig. Om jeg ikke hadde sagt noe, hadde jo mine barn fått bli med på aktiviteter uansett. Det er vel ikke meningen at man som støttekontakt KUN skal ha støttekontaktbarnet?

Gammel 05-08-11, 20:46   #26
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi tenkte på det tidligere, men ser ikke at vi har rom for det nå. Helgene er fylt opp allerede, med fotballcuper, bursdager, studier på meg, spesialisering som krever en artikkelskriving for min mann. Nei, ikke nå. Kanskje seinere.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-11, 20:47   #27
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har ikke kapasitet til mer enn våre egne for tiden. Og knapt nok det.

Gammel 05-08-11, 20:56   #28
Tuppen
...

Tuppen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det går også an å være avlaster en ettermiddag/noen timer i uka, dersom man ikke har mulighet for å ha noen på overnatting.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-11, 21:01   #29
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Det er vel ikke meningen at man som støttekontakt KUN skal ha støttekontaktbarnet?

Det kommer vel helt ann på årsaken til at man trenger støttekontakt.

Gammel 05-08-11, 21:07   #30
Isbjørn

Isbjørn sin avatar

Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Det kommer vel helt ann på årsaken til at man trenger støttekontakt.

Ja, det skjønner jeg også. Men, det hørtes ut som om man overhodet ikke kunne ha med egne barn når man var støttekontakt.

Gammel 05-08-11, 21:16   #31
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Jeg tror nok i de fleste tilfeller at det å ha med flere av sine egne barn når man er støttekontakt ikke gir helt den oppfølgingen av det barnet som er ønskelig. Hvis det var ett barn og dette barnet passet sammen med støttekontaktbarnet i alder og interresser, ser jeg for meg at det kanskje er greit.

Gammel 05-08-11, 21:26   #32
Isbjørn

Isbjørn sin avatar

Standard

Katta: Skjønner. Jeg opplyste om mine barns alder og våre interesser. Så vi får se om det dukker opp noen som passer.

Gammel 05-08-11, 21:48   #33
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Å være støttekontakt er jo noe man gjør for personen man er sammen med. Hvis man isteden søker om å være avlaster på timesbasis, feks via kommunens sosialtjeneste vil fokuset være at man gjør dette for å avlaste de som ellers har omsorgen. Kanskje det da er annerledes mht å ha med barn?

Selv har jeg god erfaring med å være avlastr på timesbasis, for to ulike barn.

Gammel 05-08-11, 21:56   #34
Isbjørn

Isbjørn sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Å være støttekontakt er jo noe man gjør for personen man er sammen med. Hvis man isteden søker om å være avlaster på timesbasis, feks via kommunens sosialtjeneste vil fokuset være at man gjør dette for å avlaste de som ellers har omsorgen. Kanskje det da er annerledes mht å ha med barn?

Selv har jeg god erfaring med å være avlastr på timesbasis, for to ulike barn.

Det kan hende, får undersøke saken. Eller så venter jeg bare til barna er eldre.

Gammel 05-08-11, 22:13   #35
kamp
ASD

Medlem siden: Mar 2010
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Jeg synes ikke det sinnafjeset der hører hjemme, kamp. Det er ikke noe urimelig over det.

Grunnen til at jeg satt det der er at det i dette tilfellet ikke hadde vert noe problem å ha de sammen. De går kjempe godt overens Nå har hun ikke barnet på avlastning lenger men barnet er ofte ute å besøker de og har veldig lyst å sove over slik barnet gjorde før

Så derfor kom sinna fjeset der, fordi det faktisk ikke er noe problem å ha begge barna samtidig.

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-11, 22:39   #36
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan bare skrive under på at mennesker som har overskudd til å stille opp slik er gutt verdt! :hadde ikke hengt sammen uten avlaster:

Gammel 05-08-11, 23:26   #37
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg har vært avlaster og skulle gjerne vært et igjen, men har desverre ikke kapasitet til å være det akkurat nå.
I bydelen hos oss kom det en sakbehandler hjem og snakket med oss. De tok da også en runde i huset for å sjekke at alt var i orden som i at det var sikkert nok. trappegrind osv.
Egnet soveplass var bare at barnet hadde en seng å sove i, men det er kanskje litt forskjell på hvorfor avlasterbarnet har avlaster. Jeg tenker ifht om det er greit at det sover på samme rom som egne barn f.eks.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-11, 23:46   #38
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Når folk tar kontakt for å bli besøkshjem uten at det er et spesielt barn de har i tankene (kjente, slekt e.l.) er det vanligvis slik at man foretar godkjenning med en antydning om hva slags plassering som er egnet. Så matches ventende barn eller barn som kommer til med potensielle besøkshjem.

Jeg har aldri hørt om at akkurat det med sengeplass har vært til hinder noen gang, egentlig. Andre barn i besøkshjemmet eller hos støttekontakten er mye viktigere, men absolutt ikke noe hinder i seg selv.

Gammel 06-08-11, 00:07   #39
minimee
Aktiv

minimee sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Fræna
minimee er litt kul
Standard

Jeg har nokk med mine egne akkurat nå, de er født 01,04,07 og 10.

Gammel 06-08-11, 00:13   #40
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Ja, det kunne jeg. Men, tror at siden jeg er singel og med tre hjemmeboende barn kanskje ikke stiller sterkt. Selvom jeg har mye å tilby.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:52.