|
Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#22 |
maler
|
![]() Sv: Re: Kunne du tenke deg å gjøre en ekstrainnsats for et barn?
Haha nå ser dere hva slags omsorg toåringene får her i huset.
![]() |
#24 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kunne du tenke deg å gjøre en ekstrainnsats for et barn?
Signerer bare at når mine er større så skal jeg ikke gjøre det...tror jeg.
![]() |
#25 |
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kunne du tenke deg å gjøre en ekstrainnsats for et barn?Jeg meldte meg som støttekonktakt og ble oppringt for intervju. Men, da de skjønte at jeg kom til å ha med de største barna (6 og 9 år), ville de ikke likevel. Jeg trodde virkelig at et barn med behov for støttekontakt ville ha nytte av at andre barn var sammen med det, og ikke bare meg. Hvis jeg skulle ha med en eller to av mine egne barn, måtte det stå spesielt i papirene til de som ønsket støttekontakt.
![]() |
#26 |
Originala
|
![]() Sv: Kunne du tenke deg å gjøre en ekstrainnsats for et barn?Vi tenkte på det tidligere, men ser ikke at vi har rom for det nå. Helgene er fylt opp allerede, med fotballcuper, bursdager, studier på meg, spesialisering som krever en artikkelskriving for min mann. Nei, ikke nå. Kanskje seinere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
maler
|
![]() Sv: Kunne du tenke deg å gjøre en ekstrainnsats for et barn?Vi har ikke kapasitet til mer enn våre egne for tiden. Og knapt nok det.
![]() |
#28 |
...
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kunne du tenke deg å gjøre en ekstrainnsats for et barn?Det går også an å være avlaster en ettermiddag/noen timer i uka, dersom man ikke har mulighet for å ha noen på overnatting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() |
#30 |
Ja, det skjønner jeg også. Men, det hørtes ut som om man overhodet ikke kunne ha med egne barn når man var støttekontakt.
![]() |
#31 |
maler
|
![]() Sv: Kunne du tenke deg å gjøre en ekstrainnsats for et barn?Jeg tror nok i de fleste tilfeller at det å ha med flere av sine egne barn når man er støttekontakt ikke gir helt den oppfølgingen av det barnet som er ønskelig. Hvis det var ett barn og dette barnet passet sammen med støttekontaktbarnet i alder og interresser, ser jeg for meg at det kanskje er greit.
![]() |
#32 |
![]() Sv: Kunne du tenke deg å gjøre en ekstrainnsats for et barn?Katta: Skjønner. Jeg opplyste om mine barns alder og våre interesser. Så vi får se om det dukker opp noen som passer.
![]() |
#33 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Kunne du tenke deg å gjøre en ekstrainnsats for et barn?Å være støttekontakt er jo noe man gjør for personen man er sammen med. Hvis man isteden søker om å være avlaster på timesbasis, feks via kommunens sosialtjeneste vil fokuset være at man gjør dette for å avlaste de som ellers har omsorgen. Kanskje det da er annerledes mht å ha med barn?
![]() |
#34 |
Det kan hende, får undersøke saken. Eller så venter jeg bare til barna er eldre.
![]() |
#35 |
ASD
Medlem siden: Mar 2010
Grunnen til at jeg satt det der er at det i dette tilfellet ikke hadde vert noe problem å ha de sammen. De går kjempe godt overens |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Kunne du tenke deg å gjøre en ekstrainnsats for et barn?Kan bare skrive under på at mennesker som har overskudd til å stille opp slik er gutt verdt! :hadde ikke hengt sammen uten avlaster:
![]() |
#37 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Kunne du tenke deg å gjøre en ekstrainnsats for et barn?Jeg har vært avlaster og skulle gjerne vært et igjen, men har desverre ikke kapasitet til å være det akkurat nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Kunne du tenke deg å gjøre en ekstrainnsats for et barn?Når folk tar kontakt for å bli besøkshjem uten at det er et spesielt barn de har i tankene (kjente, slekt e.l.) er det vanligvis slik at man foretar godkjenning med en antydning om hva slags plassering som er egnet. Så matches ventende barn eller barn som kommer til med potensielle besøkshjem.
![]() |
#39 |
Aktiv
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Fræna
![]() |
![]() Sv: Kunne du tenke deg å gjøre en ekstrainnsats for et barn?Jeg har nokk med mine egne akkurat nå, de er født 01,04,07 og 10.
![]() |
#40 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
![]() Sv: Kunne du tenke deg å gjøre en ekstrainnsats for et barn?Ja, det kunne jeg. Men, tror at siden jeg er singel og med tre hjemmeboende barn kanskje ikke stiller sterkt. Selvom jeg har mye å tilby.
![]() |
|
|