|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Jeg vil fortelle dere noeDet viktigste er vel å ikke sette likhetstegn mellom det å være tankesyk og å begå onde handliger? ABB kan godt være tankesyk, men det vil i beste fall bare til en viss grad forklare, og på ingen måte unnskylde det han har gjort.
|
|
|
|
#42 |
|
fornøyd
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg vil fortelle dere noeNå fikk jeg en tankevekker. Takk for at du delte
|
|
|
|
#43 |
|
By the Sea
|
Sv: Jeg vil fortelle dere noe
Ja, det er det jeg tenker også.
Veldig viktig - selve kjernen i denne problemstillingen, synes jeg.
|
|
|
#44 |
|
maler
|
Sv: Jeg vil fortelle dere noeJeg synes det var galt å bruke tankesyk-ordet i supernytt så tidlig, først og fremst fordi dette er noe vi faktisk ikke vet. Vi visste ikke da og vet ikke nå om psykisk sykdom er en faktor her.
|
|
|
#45 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Jeg vil fortelle dere noenå har jeg aldri hørt begrepet tankesyk før, men tenker at barn kan skille på å være tankesyk og Evy "sprengt i huet"' som vi trøndere kan definere fyrer som ABB som.
|
|
|
#46 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg vil fortelle dere noeDet Katta sa. Når psykisk sykdom faktisk kan være særdeles relevant i en rettssak, synes jeg det er WAY for tidlig å gi barna en slik forklaring alt nå, basert på en hunch noen hadde.
|
|
|
#47 |
|
Opp og ned
|
Sv: Jeg vil fortelle dere noeJeg har opplevd mennesker med psykoser, jeg har sett mye på innsiden. Jeg har møtt mennesker som har drept andre i psykoser. Sett mennesker som måtte komme seg igjennom det å ikke klart det også. Det finnes mange farlige psykisk syke, men det finnes også mange farlige "normale" mennesker også.
|
|
|
#48 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg vil fortelle dere noeJeg synes du skal sende en mail med innlegget ditt til NRK. Virkelig. Her skal man berolige barn, og så er resultatet er at en del barn kan bli redde for å ha en slags ABB i eget hus. Skrekk!
|
|
|
#49 |
|
Opp og ned
|
Har tenkt veldig på det. Det er stor sannsynlighet for at jeg sender de en mail.
|
|
|
#50 |
|
Passiv
|
Sv: Jeg vil fortelle dere noeJa, det syns jeg du skal. Bra! |
|
|
|
#51 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Jeg vil fortelle dere noeDet var veldig bra skrevet Misteri. Noe de fleste bør tenke på.
|
|
|
#52 |
|
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg støtter deg i det!
|
|
|
|
#53 |
|
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Jeg vil fortelle dere noeNår det gjelder begrepsbruk ser jeg ofte at det blades sammen psykiatriske diagnoser og juss med allmennspråk. Ja, mannen er gal, men sannsynligvis ikke psykotisk, som i juridisk sammenheng har betydning for om han kan straffes, og på hvilken måte. Mannen kan likevel sies å være gal, ond osv (allmennspråk).
|
|
|
|
#54 |
|
By the Sea
|
Sv: Jeg vil fortelle dere noeDet du lufter her, Misteri, er virkelig et sterkt eksempel på hvor betydningsfullt valg av ord kan være. Jeg synes det er fint om du sender mailen.
|
|
|
#55 |
|
Lager seg en tittel.
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Jeg vil fortelle dere noeTakk for at du deler. Sist redigert av dharma : 30-07-11 kl 11:35. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Superaktiv
![]() ![]() |
Sv: Jeg vil fortelle dere noeDet viktigste her er vel at vi forklarer barna at det han gjorde var grusomt og at man ikke kan begå slike handlinger uansett om man er tankesyk eller ei. Men dette var en tankevekkende tråd mtp de som er psykisk syke og bruken av begrepet "tankesyk", som var et nytt begrep for meg også. Man kan uansett ikke bruke dette begrepet uten å forklare det ytterligere for barna synes jeg. |
|
|
|
|
|
#58 |
|
Superaktiv
![]() ![]() |
Støtter deg i dette! |