Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

[FrP] Kanskje ikke et helt heldig utspill

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-08-11, 17:47   #81
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [FrP] kanskje ikke et helt heldig utspill

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Hadde det Norske systemet vært slik at han ble dømt enkeltvis for hvert mord, hadde det faktisk forholdt seg anderledes.

Hvordan er faktisk dette? I Adresseavisa i dag står det at han vil tiltales for 77 ulike overlagte drap og opp mot 1000 drapsforsøk?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 18:07   #82
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [FrP] Kanskje ikke et helt heldig utspill

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

De har faktisk rett til å arrestere, selv om de nok ikke driver med utrykning.

http://www.metpolicecareers.co.uk/specials/

Det står ikke noe om det i infoen du lenker til, gjør det?

Sitat:

This could involve carrying out foot and vehicle patrols, assisting at accidents, providing security at public events or taking part in 'hotspot' operations.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 18:08   #83
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Brutus_, her.

Det var søtt å sammenlikne med nattravnene.

Som Mindy sa: det var et svar på ditt eget utspill.

Gammel 20-08-11, 20:58   #84
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Når det gjelder etterforskiningen av ABB så er det ingen tvil, han har drept mange.
Men det er mange sider av saken jeg er sikker på at politiet ønsker å belyse.
Om han var alene er en ting, men også hvordan han har fått tak i tingene han trengte.
Det er ikke bare etterforskining av denne saken de driver med, men også innsamling av opplysninger for event å kunne forhindre tilsvarende saker.

Selvsagt hadde det vært ideelt om politiet hadde hatt ressurser til å etterforske alle saker like grundig, men vi lever ikke i et slikt land.
Jeg for min del ønsker heller at de bruker ressurser på dette framfor innbrudd f.eks.

Gammel 20-08-11, 23:51   #85
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Var den første setningen din nødvendig? Jeg har aldri påstått at det ikke kommer til å gå ut over deres budsjett what so ever, men det er feil at 100 stykker må omdisponeres og alt må hentes fra det eksisterende, sprengte budsjettet.

Tja - jeg syns jo matematikk tildels er vanskelig jeg da, matematiker som jeg er. Jeg måtte telle nuller og greier for å være sikker på at dette ble rett. Vil jo ikke påstå noe som er feil på FP. Men for all del - "snill" i vei, du.

Jeg syns at 20 mill i denne sammenhengen blir ganske lite. Det kan umulig være særlig tvil om at denne etterforskningen vil koste mye mye MYE mer.

Når det er sagt, så har Hagen lagt seg flat i dag, han. Jeg syns han var ganske god på å legge seg flat, jeg. I alle fall en god del flinkere enn det Tybring-Gjedde er.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 23:59   #86
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Jeg for min del ønsker heller at de bruker ressurser på dette framfor innbrudd f.eks.

Jeg tror det er veldig skummelt å sette saker opp mot hverandre på denne måten.

Ville du være like enig om det var ditt hjem man brøt seg inn i? Hva hvis det var ungene dine som bråvåknet av tyven og hadde mareritt i ukesvis etterpå fordi de visste at tyven ikke ble tatt?

Eller hva hvis du ble voldtatt på vei hjem fra jobben, det hele ble filmen, mannen er identifisert men man må likevel henlegge saken fordi det rett og slett ikke er ledige ressurser? Er du like enig da, eller kunne de i det minste ha latt én av de 100 ekstra ta seg av akkurat din sak?

Jeg tror ikke dette er verken tid eller sted for å diskutere ressursbruk. Den diskusjonen må muligens komme en eller annen gang, men det slår meg at pengebruken rundt etterforskningen bare er som dråper i havet i forhold til de andre utgiftene som følger i kjølvannet av angrepet, som for eksempel kostnader med å bygge opp igjen regjeringskvartalet og kostnader rundt det å betale erstatning.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 03:15   #87
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv

Brutus_ sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mindy Macready, her.

Det var jo du som begynte sammenlikningen. Eller forsøker du å si at UK har frivillige som arresterer, sitter i passkontrollen osv?

Jepp.

http://www.metpolicecareers.co.uk/specials/

Gammel 21-08-11, 10:15   #88
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det står ikke noe om det i infoen du lenker til, gjør det?

Gjør det ikke?

Sitat:

Special Constables

• Wear the same uniform as regular police officers
  • Have the same powers and responsibilities
  • Enjoy all the variety of policing London
  • Come from all walks of life
  • Volunteer 16 hours of their time a month

De kan faktisk arrestere, men det kan faktisk en hvilken som helst britisk borger.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 10:16   #89
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: [FrP] kanskje ikke et helt heldig utspill

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Hvordan er faktisk dette? I Adresseavisa i dag står det at han vil tiltales for 77 ulike overlagte drap og opp mot 1000 drapsforsøk?

I Norge blir du dømt for handlingene men du får ikke kumulative straffer. Vi kan le av at folk i USA noen ganger får 267 år i fengsel, men det betyr iallefall virkelig liv.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 10:58   #90
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Brutus_, her.

Det var søtt å sammenlikne med nattravnene.

Brutus prøver hersketeknikker på Teofelia.

Gammel 21-08-11, 11:55   #91
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Gammel 21-08-11, 13:37   #92
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Brutus prøver hersketeknikker på Teofelia.

Lykke til, gamle ørn.

Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 22:38   #93
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv

Brutus_ sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Eh, javel? Jeg undres på om du selv skjønner hvor du vil med argumentasjonen din, egentlig.

Voluntører i ordinær polititjeneste, burde selvsagt presisert det.

Natteravn-ordningen er noe helt annet. Det er en frivillig organisasjon som har som hovedmål passe på og følge opp unge folk på helgefylla, fortrinnsvis barn som debuterer i nattelivet.

Burde selvsagt også satt meg inn i den infløkte nettsosiologien på siten her og en legendarisk bruker sine x tusen innlegg siden 2006 og. Men det har jeg ikke

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:11.